Spoločnosť AURES Holdings, ktorá prevádzkuje siete AAA AUTO a Mototechna, a je najväčším obchodníkom s jazdenými a zánovnými vozidlami v strednej Európe, zaznamenala za prvé tri mesiace tohto roku predaj 26 000 vozidiel. To predstavuje 11 % nárast oproti rovnakému obdobiu minulého roku 2023. Spoločnosť pripisuje rekordné predaje nielen vysokému dopytu, ale aj efektívnemu využitiu investícií do moderných technológií, ktoré značne zvyšujú efektivitu obchodovania s automobilmi a komunikácie so zákazníkmi. V dôsledku týchto úspechov firma plánuje na tento rok zvýšiť celkový predaj vozidiel o takmer desatinu, čím prekročí hranicu 100-tisíc predaných vozidiel.
„S ďalším rokom na trhu sme dosiahli opäť predajné rekordy. Za posledných päť rokov, od roku 2020, sa náš predaj v prvom štvrťroku zdvihol o viac ako 6 600 vozidiel. Marec bol s 9 427 predanými vozidlami historicky naším vôbec najsilnejším mesiacom. Skvelé výsledky v prvom štvrťroku viedli k tomu, že sme už na začiatku marca predali za posledných 12 mesiacov, od marca 2023, celkom 100-tisíc áut. Pokiaľ ide o dôvody tohto úspechu, okrem vysokého dopytu za tým vidíme zúročenie našich investícií do využitia technologických inovácií, a to najmä nasadenie generatívnej AI v marketingu a v komunikácii so zákazníkmi, ako aj ďalšie posilnenie využitia digitálnych technológií využívajúcich unikátne dáta, integrované v rámci našich výkupných aj predajných procesoch,“ uviedla Karolína Topolová, generálna riaditeľka a predsedníčka predstavenstva spoločnosti AURES Holdings. Skupina v marci predávala už vyše 320 vozidiel denne.
Najpredávanejšie vozidlá v sieti AAA AUTO a Mototechna za prvý štvrťrok 2024 | |||
Česká republika | Poľsko | Slovensko | |
1. | Škoda Octavia | Opel Astra | Škoda Octavia |
2. | Škoda Fabia | Ford Focus | Škoda Fabia |
3. | VW Passat | Škoda Octavia | VW Passat |
4. | Škoda Superb | VW Golf | VW Golf |
5. | Hyundai i30 | Kia Sportage | Škoda Superb |
6. | VW Golf | Škoda Fabia | Kia Ceed |
7. | Ford Focus | Opel Insignia | Kia Sportage |
8. | Kia Ceed | Renault Megane | Hyundai i30 |
9. | Škoda Rapid | VW Passat | Opel Astra |
10. | Kia Sportage | Renault Clio | Ford Focus |
Moderné technológie a generatívna AI v oblasti automobilového priemyslu
AURES Holdings výrazne profituje z implementácie moderných technológií vo svojom obchodovaní s automobilmi, čo dokazuje automatizovaný hlasový model CARol, založený na generatívnej AI. Tento model, používaný v kontaktnom centre, za posledný rok umožnil vykúpenie takmer 6 000 áut a zvládol spracovať 316 000 hovorov. Voicebot zastrešil viac ako 10 % všetkých transakcií vykonaných cez zákaznícke centrum. „Cez AI CARol sme predali celkom 3 000 vozidiel a na predaji vybavili 180-tisíc hovorov. Medziročne sme zaznamenali zásadné zvýšenie úspešnosti predajov od záujmu po kúpu – v ČR to bolo o 18 %, na Slovensku dokonca o 19 % a v Poľsku o 11 %“, uviedol Petr Vaněček, co-CEO a člen predstavenstva skupiny AURES Holdings.
Expanzia a investície
V tomto roku skupina AURES Holdings plánuje investície vo výške 4 milióny eur. V ponuke siete AURES Holdings sa už nachádza 15 000 vozidiel, čo bolo dosiahnuté rozšírením kapacít výkupu aj predaja v niekoľkých pobočkách. AURES sa zameriava na výraznú expanziu, čím chce ešte viac upevniť svoju pozíciu na trhu. „V Českej republike sme na konci marca otvorili nové čisto výkupné pobočky v pražskom Zličíne, vo Valašskom Meziříčí a v poľskej Gdyni. Dokončili sme spevnenie plôch v centrále v Dolných Chabroch. V súčasnosti ide o najväčšie autocentrum ojazdených vozidiel v strednej Európe s celkovou plochou 140-tisíc metrov štvorcových. Rozšírili sme predajnú plochu v Čestliciach a plánujeme aj zvýšenie kapacity v Liberci, a taktiež na Slovensku v Michalovciach a Poprade. V Poľsku významne o stovky vozidiel rozšírime kapacity pobočiek Krakov, Zabrze a Wroclaw. V Poľsku koncom roka otvoríme aj úplne novú fullservisovú pobočku. Na budúci rok pripravujeme aj relokáciu pobočky v Českých Budějoviciach“, uviedol co-CEO AURES Petr Vaněček
Segment B2B – Medziročný nárast predajov o 6 %
V prvom kvartáli tohto roku zaznamenal segment B2B významný rast, pričom predaje vozidiel podnikateľom vzrástli o 6 % oproti rovnakému obdobiu minulého roka. Súčasne rastie aj popularita finančných produktov; čoraz viac B2B zákazníkov volí na nákup vozidiel lízingové schémy. „Z pohľadu predajov vozidiel firmám, SZČO a podnikateľom máme za sebou úspešný prvý kvartál. Som rád, že naše zameranie sa na podnikateľov, či už SZČO alebo firmy, sa odráža aj vo výsledkoch. Zaznamenali sme najlepší prvý kvartál v predajoch B2B od začiatku Covidu. Podnikateľom ponúkame produkty na mieru a špeciálnu obsluhu. V každej pobočke sa im venujeme a snažíme sa plniť ich priania od správneho výberu vozidla, individuálneho financovania alebo rýchlosti obsluhy. Podnikateľ nemá čas čakať, a to si u nás plne uvedomujeme. Preto sa im snažíme venovať okamžite, keď dorazia na dohodnutú schôdzku. Rovnako majú naši firemní zákazníci dedikovaný tím v Zákazníckom centre,“ zdôraznil co-CEO Petr Vaněček.ň
V rebríčku najobľúbenejších vozidiel medzi podnikateľmi dominujú typy Combi a SUV, ktoré predstavujú takmer polovicu (presne 47,7 %) všetkých predajov v B2B segmente. Tiež sa výrazne darí úžitkovým vozidlám, vrátane dodávok a viacmiestnych dodávok, ktorých podiel na predajoch v prvom kvartáli tohto roka dosiahol vyše 20 %.
Elektromobilita – nárast trhového podielu na 15 %
Rok 2023 hodnotí AURES z hľadiska predajných výsledkov v oblasti elektromobility ako úspešný. Podiel elektromobilov na trhu dosiahol až 15 %, čo odráža rastúci záujem o ekologické vozidlá a posilňovanie trendu elektromobility. „Prekonali sme náš cieľ dosiahnuť 10 % podiel na sekundárnom trhu takmer o 3 percentuálne body a dosiahli sme podiel 12,3 %,“ uviedol co-CEO Petr Vaněček. AURES celkovo v roku 2023 predal takmer 400 elektromobilov.
V roku 2023 boli 3 % (6 640 kusov) všetkých nových predaných vozidiel v AURES kategóriu čisto batériových elektromobilov, čo predstavuje medziročný nárast o 70 %. Rast predaja ojazdených elektromobilov na českom sekundárnom trhu bol ešte výraznejší, s medziročným nárastom o 73 % z 1 363 na 2 364 vozidiel. Medzi najpredávanejšie značky ojazdených elektromobilov patria Tesla (22 %), BMW (17 %) a VW (14 %). V predajoch AURES-u dominujú modely BMW i3 (15 %), Tesla Model 3 (13,5 %) a Škoda eCitigo (8,6 %). V rámci siete AAA AUTO a Mototechna sú najaktívnejšími regiónmi v predaji ojazdených elektromobilov Praha, Stredočeský kraj a Juhomoravský kraj. Najčastejšie sa v roku 2023 obchodovali na trhu elektromobilov jazdené autá vo veku 1 až 4 roky.
„V roku 2024 by sme sa v skupine AURES Holdings chceli dostať na zhruba 1000 predaných elektromobilov. V Českej republike plánujeme zdvihnúť trhový podiel v oblasti elektromobility až na 15 %, k čomu nám pomôže otvorenie nového Centra elektromobilov a zánovných vozidiel v Prahe – Čestliciach. Prvý štvrťrok roku 2024 hodnotíme z pohľadu predajných výsledkov v oblasti elektromobility ako veľmi úspešný. Za prvý štvrťrok 2024 sme v skupine predali 126 elektromobilov, čo je oproti 52 z 1Q/2023 viac ako dvojnásobný rast. Za prvý štvrťrok 2024 sme vykúpili 166 elektromobilov, čo je oproti 102 vykúpeným v 1Q/2023 zvýšenie o 63 %,“ dodal co-CEO Petr Vaněček.
Podrobné údaje o štruktúre predajov v sieti AAA AUTO v I. štvrťroku 2024
- Rekapitulácia 3 mesiacov roku 2024 – predaje áut v skupine AURES Holdings
- Doteraz sme v tomto roku predali 25 684 automobilov
- Denne v rámci skupiny predávame zhruba 290 vozidiel
Prehľad topsellerov
Top 5 najpredávanejších značiek vozidiel v sieti AAA AUTO za 3 mesiace 2024:
Česká republika | Poľsko | Slovensko | |
1. | Škoda | Opel | Škoda |
2. | Volkswagen | Volkswagen | Volkswagen |
3. | Hyundai | Renault | Kia |
4. | Ford | Škoda | Hyundai |
5. | Peugeot | Ford | Peugeot |
Top 10 najpredávanejších modelov v sieti AAA AUTO za prvé 3 mesiace 2024:
Česká republika | Poľsko | Slovensko | |
1. | Škoda Octavia | Opel Astra | Škoda Octavia |
2. | Škoda Fabia | Ford Focus | Škoda Fabia |
3. | Volkswagen Passat | Škoda Octavia | Volkswagen Passat |
4. | Škoda Superb | Volkswagen Golf | Volkswagen Golf |
5. | Hyundai i30 | Kia Sportage | Škoda Superb |
6. | Volkswagen Golf | Škoda Fabia | Kia Ceed |
7. | Ford Focus | Opel Insignia | Kia Sportage |
8. | Kia Ceed | Renault Megane | Hyundai i30 |
9. | Škoda Rapid | Volkswagen Passat | Opel Astra |
10. | Kia Sportage | Renault Clio | Ford Focus |
Top 5 najpredávanejších karosérií vozidiel v sieti AAA AUTO za 3 mesiace 2024:
Česká republika | Poľsko | Slovensko | |
1. | Hatchback | Hatchback | Hatchback |
2. | Combi | SUV | Combi |
3. | SUV | Combi | SUV |
4. | MPV | Sedan/Saloon | Sedan/Saloon |
5. | Sedan/Saloon | MPV | MPV |
Pomer pohonu na jednu nápravu a na všetky štyri kolesá vo vozidlách predávaných v sieti AAA AUTO za 3 mesiace 2024:
Česká republika | Poľsko | Slovensko | |
4WD | 16,4 % | 7,5 % | 15,2 % |
2WD | 83,6 % | 92,5 % | 84,8 % |
Top 10 najpredávanejších farieb vozidiel za 3 mesiace 2024 v sieti AAA AUTO:
Česká republika | Poľsko | Slovensko | |
1. | Šedá | Čierna | Biela |
2. | Biela | Šedá | Šedá |
3. | Čierna | Biela | Čierna |
4. | Modrá | Strieborná | Modrá |
5. | Červená | Modrá | Strieborná |
6. | Hnedá | Červená | Červená |
7. | Strieborná | Hnedá | Hnedá |
8. | Zelená | Béžová | Zelená |
9. | Žltá | Zelená | Oranžová |
10. | Oranžová | Vínová | Žltá |
Najpredávanejšie vozidlá podľa paliva v sieti AAA AUTO za 3 mesiace 2024:
Česká republika | Poľsko | Slovensko | |
1. Benzín | 49,4 % | 59,6 % | 48,5 % |
2. Nafta | 44,3 % | 27,5 % | 47,5 % |
3. LPG | 1,26 % | 8,70 % | 1,30 % |
4. CNG | 0,20 % | 0,00 % | 0,00 % |
5. Elektro | 0,74 % | 0,17 % | 0,20 % |
6. Hybrid | 4,10 % | 4,03 % | 2,50 % |
Pomer typu prevodoviek vo vozidlách predávaných v sieti AAA AUTO za 3 mesiace 2024:
Česká republika | Poľsko | Slovensko | |
Automat | 30,3 % | 23,7 % | 29,0 % |
Manuál | 69,7 % | 76,3 % | 71,0 % |