• Dacia zaznamenala za prvých 9 mesiacov roku 2023 predaj 493 511 osobných a ľahkých úžitkových vozidiel, čo je o 16,7 % viac ako za rovnaké obdobie roku 2022. V samotnom 3. štvrťroku zaznamenala Dacia 148 124 predajov, čo je o 2,4 % viac ako v 3. štvrťroku 2022, ktorý bol z hľadiska trhového podielu značky najsilnejším štvrťrokom roka.
  • Všetky 4 základné modely značky zaznamenali za prvých 9 mesiacov roka rast: Spring o 40,6 %, Sandero o 18,3 %, Duster o 4,1 % a Jogger o 76,1 %.
  • Podiel značky Dacia na trhu s osobnými počítačmi bol v Európe počas prvých deviatich mesiacov roka 2023 stabilný, a to aj napriek užšiemu trhu v maloobchodnom kanáli (maloobchodný mix na európskom trhu klesol zo 44 % na 40 %*).
  • Na svojom hlavnom trhu súkromných zákazníkov potvrdila Dacia svoje 2. miesto na európskych priečkach s trhovým podielom 8,4 %*, čo je o 0,8 bodu viac ako v roku 2022.

 

4 ZÁKLADNÉ MODELY NAĎALEJ RASTÚ

Predaj modelu Dacia Sandero dosiahol 199 516 vozidiel, čo je o 18,3 % viac ako v rovnakom období minulého roka. Sandero si od roku 2017* udržiava pozíciu európskeho čísla 1 v predaji súkromným zákazníkom.

Dacia Duster s počtom 154 460 predaných kusov zaznamenala nárast o 4,1 % v porovnaní s rovnakým obdobím roku 2022. Udržiava si tak pozíciu na stupni víťazov SUV predaných súkromným zákazníkom v Európe*.

Dacia Jogger so 70 932 predanými kusmi za prvých 9 mesiacov tohto roka zaznamenala nárast o 76,1 %. V súčasnosti je na prvom mieste v maloobchodnom segmente C bez vozidiel SUV*.

S počtom 44 262 predaných kusov vzrástol model Spring o 40,6 % v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka. Udržuje si tak pozíciu na stupni víťazov elektrických vozidiel predávaných súkromným zákazníkom v Európe*.

 

RAST NA VŠETKÝCH HLAVNÝCH EURÓPSKYCH TRHOCH

Na európskom trhu s osobnými automobilmi zaznamenala Dacia rast o 19,6 % na trhu s rastom 16,9 %.

Dacia má teraz 4,4 % podiel na európskom trhu osobných automobilov, čo je o 0,1 bodu viac ako v rovnakom období roku 2022, a to aj napriek nepriaznivému zloženiu trhových kanálov.

Vo svojej tradičnej základni predaja individuálnym zákazníkom zostáva Dacia na najvyšších európskych priečkach s trhovým podielom 8,4 %*.

 

Vo Francúzsku, najväčšom trhu značky Dacia, zaregistrovala značka za prvých deväť mesiacov roku 2023 118 495 vozidiel PC+LCV, čo je o 23,2 % viac ako v roku 2022. Jej podiel na trhu osobných automobilov na úrovni 9,1 % vzrástol o 0,5 bodu, vďaka čomu Dacia potvrdila svoje 3. miesto na francúzskom trhu osobných automobilov.

Dacia je vo Francúzsku značkou č. 1 z hľadiska predaja súkromným zákazníkom.

Sandero je modelom č. 1 predávaným súkromným zákazníkom a č. 3 vo všetkých predajných kanáloch.

Spring je 2. najpredávanejším elektromobilom z hľadiska predaja súkromným zákazníkom a vo všetkých kanáloch.

Duster je 1. SUV predávané súkromným zákazníkom.

Jogger je č. 1 v predaji súkromným zákazníkom v segmente C.

 

V Taliansku sa za prvých deväť mesiacov roku 2023 predalo 66 160 kusov osobných a ľahkých úžitkových vozidiel, čo predstavuje nárast o 29,3 %. Trhový podiel PC sa zvýšil o 0,3 bodu.

Na trhu súkromných zákazníkov si Dacia udržala pozíciu č. 1 s trhovým podielom 9,3 % a dvoma modelmi v Top 3: Sandero č. 2 a Duster č. 3.

 

V Nemecku dosiahli objemy PC+LCV celkovo 51 703 kusov, čo je o 25,2 % viac ako v rovnakom období roku 2022. Trhový podiel PC sa zvýšil o 0,2 bodu.

V predaji súkromným zákazníkom sa Dacia umiestnila na 4. mieste s 3 modelmi v Top 15.

Sandero je 3. najpredávanejším vozidlom súkromným zákazníkom a Duster 3. najpredávanejším SUV v tomto kanáli.

 

Španielsko tiež zaznamenalo nárast o 23 %, pričom za prvých 9 mesiacov roku 2023 sa predalo 34 624 vozidiel PC+LCV. Trhový podiel sa zvýšil o 0,2 bodu.

Dacia sa umiestnila na 4. mieste v predaji súkromným zákazníkom.

Sandero je najpredávanejším vozidlom na trhu súkromných zákazníkov, ale aj vo všetkých kanáloch za prvých 9 mesiacov roka.

 

V Rumunsku značka predala 36 069 kusov PC+LCV, čo predstavuje nárast o 29,2 %.

Trhový podiel PC sa v porovnaní s rokom 2022 zvýšil o 3,0 bodu.

V maloobchodnom kanáli sa trhový podiel zvýšil o 4,6 bodu na 40,1 %.

V Top 5 na trhu osobných automobilov sa umiestnilo 5 modelov Dacia.

4 modely Dacia v Top 5 na trhu osobných zákazníkov.

Dacia sa umiestnila na 1. mieste v predaji súkromným zákazníkom.

Všetky modely značky sú na 1. mieste vo svojich segmentoch.

 

VIAC AKO 8 MILIÓNOV ZÁKAZNÍKOV ZLÁKALA DACIA

V roku 2023 predá Dacia viac ako 8 miliónov vozidiel.

Pozicionovanie a stratégia značky Dacia si naďalej získavajú nových a ďalších zákazníkov.

Úroveň výbavy Extreme, ktorá bola zavedená začiatkom roka 2023, zaznamenala veľký úspech a v súčasnosti tvorí 1/3 zákazníckych objednávok.

Ponuka UP&GO spĺňa potreby zákazníkov značky Dacia: kúpiť si nové vozidlo, ktoré je veľmi dobre vybavené (UP) a dodanérýchlejšie (GO). Túto ponuku si vybralo už viac ako 100 000 zákazníkov.

 

« Úspešný príbeh značky Dacia pokračuje, pričom objem predaja za prvých 9 mesiacov roku 2023 vzrástol o 16,7 %. Vďaka svojej stratégii neustáleho redefinovania toho, čo je podstatné, ponukou najlepšieho pomeru ceny a kvality si Dacia od roku 2004 získala viac ako 8 miliónov zákazníkov, čím potvrdila svoju pozíciu dvojky v Európe z hľadiska predaja súkromným zákazníkom. Teší nás dôvera, ktorú nám naši zákazníci prejavujú. »

Xavier Martinet, marketingový a prevádzkový riaditeľ spoločnosti Dacia

 

Svetové objemy za 9 mesiacov 2023 (PC+LCV) :

DACIA Sandero199 516
DACIA Duster154 460
DACIA Jogger70 932
DACIA Spring44 262
DACIA Logan20 789
Divers3 552
Total493 511