
Elektromobilita na Slovensku získava čoraz pevnejšie postavenie. Najnovšie údaje Slovenskej asociácie pre elektromobilitu (SEVA) ukazujú, že vodičom je k dispozícii už 2919 nabíjacích bodov na 1145 lokalitách. Rast siete sa premietol aj do odbornej konferencie eFleet Day Truck&Bus&Van, ktorá sa stala najväčším slovenským podujatím venovaným elektrifikácii úžitkovej dopravy.
Elektromobilita na Slovensku ako téma konferencie eFleet Day
Tohtoročný eFleet Day Truck&Bus&Van priniesol sériu odborných diskusií a prezentácií zameraných na praktické skúsenosti s elektrifikáciou firemných vozidiel. Účastníci sa venovali témam bezemisných dodávok, nákladných vozidiel, ťahačov aj autobusov. Zástupcovia veľkých logistických spoločností zdieľali svoje poznatky o integrácii elektrických vozidiel do prevádzky, budovaní infraštruktúry, možnostiach financovania či poistenia.
Podujatie tak potvrdilo, že prechod na elektrický pohon už nie je víziou budúcnosti, ale súčasťou firemnej reality.
eFleet Day 2025 priniesol skúsenosti z praxe
Celodenný program konferencie zahŕňal prezentácie, panelové diskusie aj prípadové štúdie, ktoré pokrývali celé spektrum tém od technológií elektrických vozidiel až po ekonomickú návratnosť investícií. Na pódiu sa vystriedali zástupcovia značiek Mercedes-Benz, Kia, ZSE Drive, ČSOB Leasing, ejoin, GreenWay Slovensko či Linde Material Handling – teda spoločností, ktoré formujú smer vývoja úžitkovej elektromobility na Slovensku i v Európe.
Elektromobilita na Slovensku je už realitou
Zvláštnu pozornosť si získala panelová diskusia, v ktorej lídri slovenských doručovacích služieb predstavili konkrétne skúsenosti z praxe. Zástupcovia DPD, SPS a DSV x Schenker zhodne potvrdili, že elektrické dodávky už dnes pokrývajú väčšinu trás.
„Za posledné dva roky sa elektrické dodávky vyvinuli tak, že dnes pre nás neexistuje trasa, ktorá by nemohla byť obslúžená elektrickou dodávkou, či už z pohľadu dojazdu alebo objemu,“ uviedol Peter Pavuk, riaditeľ DPD Slovensko.
Aj Ján Ťurek zo SPS doplnil, že transformácia už prináša konkrétne úspory: „Elektrické dodávky máme v dennej prevádzke vo viacerých mestách a vidíme, že s rastúcim objemom klesajú jednotkové náklady na doručenie.“
Podľa Patrika Križanského, riaditeľa SEVA, už nejde o experiment: „Sme radi, že práve firmy ako DPD, SPS či Schenker dnes ukazujú, že elektrické vozidlá nie sú budúcnosťou, ale prítomnosťou – a že sa o ich prínosoch už nerozprávame len teoreticky, ale na základe reálnych výsledkov z praxe.“
eFleet Day potvrdil rastúci záujem firiem o elektrifikáciu
Podujatie sa konalo v priestoroch x-bionic sphere v Šamoríne a prilákalo viac ako 300 účastníkov, čo predstavuje nárast o vyše 20 % oproti minulému roku.
Návštevníci si mohli pozrieť viac než 30 vozidiel – od dodávok cez ťahače až po elektrické autobusy – pričom viaceré modely boli k dispozícii aj na testovacie jazdy.
Na pódiu vystúpilo vyše 20 rečníkov a takmer rovnaký počet partnerov predstavil svoje riešenia pre bezemisnú dopravu.
„Záujem o eFleet Day každým rokom rastie, čo dokazuje, že slovenské firmy už elektromobilitu nevnímajú ako experiment, ale ako integrovanú súčasť svojho podnikania,“ uviedol Michal Chabada, zakladateľ portálu mojelektromobil.sk, ktorý konferenciu spolu so SEVA organizuje.
Elektromobilita na Slovensku zrýchľuje aj v infraštruktúre
Aktuálne dáta SEVA potvrdzujú, že rozvoj nabíjacej siete napreduje rekordným tempom.
Ku koncu tretieho štvrťroka 2025 bolo evidovaných 2919 nabíjacích bodov na 1145 lokalitách, čo predstavuje medziročný nárast o 31 %.
Najrýchlejšie pribúdajú ultrarýchle DC nabíjačky s výkonom nad 350 kW – ich počet sa zvýšil o 279 % (z 28 na 106 bodov).
Segment DC 150+ kW stúpol o 169 %, zatiaľ čo počet DC 50+ kW rástol o 26 % (zo 496 na 624 bodov).
Ani AC 22+ kW nabíjačky nezaostávajú – ich počet sa zvýšil z 1421 na 1731 (+22 %).
Slovensko sa približuje európskym štandardom
Celkový inštalovaný výkon verejných nabíjacích staníc presiahol 175 MW, čo svedčí o dynamickom raste a príprave trhu na príchod elektrických dodávok, nákladných áut a autobusov.
Rýchlo sa rozvíjajúca infraštruktúra tak dokazuje, že elektromobilita na Slovensku už nie je v plienkach, ale v plnom rozbehu.







