Škoda Octavia RS: Švédsky rally jazdec Oliver Solberg nedávno podrobil testovacej jazde nový model Škoda Octavia RS a svoje skúsenosti z jazdy zaznamenal na video.
Nový motor a technológie v Škoda Octavia RS
Škoda Octavia RS je teraz poháňaná benzínovým motorom s výkonom 195 kW (265 k). Tento motor patrí do rovnakej rodiny ako pohonná jednotka v Solbergovom súťažnom modeli Škoda Fabia RS Rally2. Novinkou je aj elektronicky riadený samosvorný diferenciál, ktorý zabezpečuje športovejší charakter, lepšiu agilitu a väčší komfort.
Značka Škoda má viac ako 120-ročnú tradíciu v motoristickom športe, čo sa odráža aj v ich sériových vozidlách RS. Nový model Škoda Octavia RS testoval švédsky rally jazdec Oliver Solberg, ktorý potvrdil, že vozidlo spája ovládateľnosť, praktickosť a komfort so športovým výkonom.
Oliver Solberg, ktorý bežne súťaží vo FIA majstrovstvách sveta v rally za volantom Škoda Fabia RS Rally2, teraz otestoval novú generáciu modelu Škoda Octavia RS. Solberg vyjadril svoje nadšenie z kombinácie ovládateľnosti a radosti z jazdy, ktorú toto vozidlo ponúka.
Výkonný motor a plynulá akcelerácia
Nový motor s výkonom 195 kW (265 k) je o 15 kW (20 k) výkonnejší ako jeho predchodca. Solberg uviedol: “Okamžite dostupný výkon je jednoducho skvelý. Nemusíte premýšľať nad radením rýchlostných stupňov, stačí sa dotknúť plynového pedála a Octavia vystrelí vpred.” Štvorvalcový preplňovaný motor pochádza z rovnakej rodiny ako motor v súťažnom modeli Škoda Fabia RS Rally2. “Motor vozidla Škoda Octavia RS má rýchlu odozvu a okamžite reaguje na povely plynu,” dodal Solberg.
Inovatívny elektronický samosvorný diferenciál
Najnovší model Škoda Octavia RS je vybavený diferenciálom s elektronicky riadenou svornosťou, ktorý zabezpečuje presné rozdelenie krútiaceho momentu medzi predné kolesá. Solberg to komentoval: “Tento diferenciál výrazne pomáha s prenosom výkonu na kolesá. Ani pri výjazde z ostrejších zákrut na nižšom prevodovom stupni sa vnútorné koleso nepretáča, takže nestrácate trakciu. Predná časť vozidla sa pod plynom prirodzene stáča do zákruty. Auto je stabilné a predvídateľné.”
Škoda Octavia RS ponúka športovejší zážitok z jazdy
Nová Škoda Octavia RS sa zamerala na zlepšenie športového zážitku z jazdy. Podvozok vozidla je posadený o 15 milimetrov bližšie k vozovke, čo prispelo k zníženiu ťažiska vozidla. “To je kľúčové pre lepšiu ovládateľnosť a odozvu riadenia, pretože pri dynamickejšej jazde potrebujete auto, ktoré ide presne tam, kam chcete, a to bez zbytočného nakláňania,” zdôraznil Solberg. “Nová Octavia RS má v sebe DNA motoristického športu.”
Zachovanie komfortu a rýchlosti
Podľa Solberga si nová Octavia RS zachováva to, čo tento model charakterizuje už od svojej prvej generácie: pohodlie pri dlhých cestách. “Hlavnou prednosťou modelu Octavia RS je kombinácia suverénnej rýchlosti a komfortu pri jazde na bežných cestách. Auto je tuhé a presné, ale nastavenie tlmičov nie je príliš tvrdé,” vysvetlil Solberg.
Športový vzhľad a LED Matrix svetlomety
Švédskeho rally jazdca oslovil aj nový dizajn prednej časti vozidla Octavia RS, ktorý je výraznejší a športovejší. Nová grafika sériovo dodávaných LED Matrix svetlometov zvýrazňuje športový vzhľad vozidla. Po testovacej jazde si Oliver Solberg zažartoval: “Mohol by som si ju, prosím, nechať ako služobné auto?”