Už 20 rokov využíva PEUGEOT virtuálnu realitu na zefektívnenie svojich inovačných procesov a na prípravu na budúcnosť udržateľnej mobility. Významným milníkom bola pre značku PEUGEOT realizácia koncepčného vozidla PEUGEOT INCEPTION a nového ovládacieho systému HYPERSQUARE, ktoré sú výsledkom využitia nástrojov virtuálnej reality. Tieto projekty budú predstavené na technologickej výstave VivaTech v Paríži od 22. do 25. mája.

 

 

PEUGEOT začal aplikovať virtuálnu realitu v procese dizajnu a vývoja nových modelov už v roku 2004. Prezentoval vtedy najmodernejšie technológie v špeciálne vybudovanom priestore o rozlohe 500 m2, ktorý sa nachádza v dizajnovom centre STELLANTIS, Automotive Design Network, vo Vélizy pri Paríži.

 

Matthias HOSSANN, riaditeľ PEUGEOT Design: “Dizajnové “remeslá” prešli v posledných desaťročiach neuveriteľnou transformáciou a za posledných 20 rokov sa virtuálna realita stala základným nástrojom v každodennom živote našich tímov. Tento nástroj nám umožňuje preskúmať oveľa viac kreatívnych ciest v kratšom časovom rámci, je skvelým partnerom pri tvorbe.”

 

V roku 2004, keď PEUGEOT otváral svoje dizajnové centrum, predstavili hlavný nástroj virtuálnej reality CAVE 1. Táto pohlcujúca miestnosť, vytvorená z piatich projektorov s rozlíšením 1280 x 1024 pixelov a piatimi pevnými obrazovkami s rozmermi 2,90 x 2,32 m, vytvára kubickú miestnosť. Obrazy sú premietané na každú zo stien, vytvárajúc pohlcujúce 3D prostredie, kde môžu byť vozidlá a komponenty v životnej veľkosti prezentované veľmi realisticky. CAVE 1 umožňuje rýchlejšiu implementáciu a ponúka možnosti pre rýchle zmeny ešte pred reálnym uvedením modelov do výroby.

 

Okrem CAVE 1, PEUGEOT tiež využíva Holobench, stôl virtuálnej reality s dvoma obrazovkami, ktorý spája virtuálny svet s reálnymi prvkami prostredníctvom haptickej spätnej väzby. Táto technológia umožňuje užívateľovi vizualizovať a simulovať zostavy alebo demontáže častí z digitálnych modelov.

 

V roku 2015 PEUGEOT predstavil ďalší vývoj vo virtuálnej realite s CAVE 2. Tento nový pohlcujúci priestor je vybavený šiestimi 4K projektorami, ktoré premietajú obrazy na piatich nástenných obrazovkách v širokom formáte. Nová CAVE 2 sa nachádza v srdci ADN a je využívaná viacerými značkami skupiny STELLANTIS, poskytujúc ešte kvalitnejšie prostredie pre dizajn a vývoj.

 

CAVE 2 prináša obrovský výpočtový výkon vďaka 30 počítačom so 70 grafickými kartami. Tento výkon umožňuje detailnejšiu prácu na návrhoch exteriéru a interiéru vozidiel, vrátane ozdobných prvkov a farebných kombinácií, čo predtým nebolo možné. Od roku 2004 PEUGEOT využíva virtuálnu realitu pri dizajnovaní všetkých svojich nových modelov, čo zefektívnilo proces vyhodnocovania, úprav a validácie rôznych dizajnových prvkov ešte pred prechodom na fyzické prototypy. Tento prístup umožnil znížiť počet vyrábaných prototypov, čo prinieslo značné úspory času a nákladov, ktoré od zavedenia virtuálnej reality dosiahli viac ako 3 milióny eur.

 

Okrem testovania vozidiel sa v CAVE 2 skúmajú aj expozície pre autosalóny a dokonca aj socha Leva, symbol značky PEUGEOT. Za posledných 10 rokov prešlo cez CAVE 2 viac ako 3000 recenzií projektov. Medzi ne patria aj testy nového ovládača riadenia HYPERSQUARE, ktorý bol prezentovaný a hodnotený v rôznych iteráciách spolu s tímami z dizajnu, marketingu a produktového oddelenia, čo podporilo jeho vývoj.

 

Koncept INCEPTION od PEUGEOT reprezentuje optimistický pohľad značky na budúcnosť elektrických vozidiel s revolučným dizajnom a kabínou. Tento model zavádza novú generáciu i-Cockpitu a integruje inovatívne ovládanie riadenia Hypersquare, ktoré nahradzuje tradičný volant digitálnymi ovládacími prvkami a transformuje tak jazdný zážitok.

 

PEUGEOT predstaví koncept INCEPTION aj s novým ovládaním HYPERSQUARE francúzskej verejnosti na autosalóne VivaTech v Paríži, ktorý sa koná od 22. do 25. mája 2024. Značka si kladie za cieľ zostať na čele v oblasti virtuálnej reality a využívať nové príležitosti, ktoré ponúka táto technológia pre inovácie a posúvanie hraníc možností. XR Lab, súčasť technologickej divízie STELLANTIS v rámci ADN, je laboratórium, kde PEUGEOT vyvíja pokročilé technológie v oblasti virtuálnej a rozšírenej reality, čím zvyšuje efektivitu inžinierskych pracovníkov a podporuje inovatívne metódy prezentácie produktov.

 

Stephane MASFRAND, vedúci divízie Tech pre inovácie vo virtuálnej realite, hovorí: „XR Lab je miesto, kde naši inžinieri pracujú s najnovšími hardvérovými a softvérovými riešeniami, čo nám umožňuje byť lídrami v predstavovaní nových produktov.“

 

Virtuálne svety a umelá inteligencia budú v budúcnosti hráť kľúčovú rolu pre značku PEUGEOT, keďže budú slúžiť potrebám zákazníkov a umožnia značke inovovať na nových frontoch. Sledujte, ako PEUGEOT bude pokračovať vo svojich virtuálnych iniciatívach v nasledujúcich mesiacoch.