Tím Peugeot TotalEnergies obsadil na 6-hodinových pretekoch v Imole umiestnenie v prvej desiatke, hoci ich jazdu poznačili technické komplikácie, tresty aj kolízia. Dve hyperautá PEUGEOT 9X8 sa na náročnom a úzkom okruhu prebojovali do bodovaných priečok v silnej konkurencii 36 vozidiel. Ich výkon ovplyvnila nešťastná stratégia, penalizácie aj slabá podpora zo strany safety caru.
Ťažký štart aj prvá kolízia
Paul Di Resta štartoval s číslom #93 z 6. priečky, no jeho pozícia sa zmenila už po prvej zastávke, keď pre problémy v boxovej uličke klesol mimo TOP 10. Nasledoval náraz od konkurenčného hyperauta, ktorý ho roztočil a poslal až na 14. miesto. Bojovnosť však nestratil – do rúk Jean-Erica Vergna odovzdal auto na 12. priečke.
Súbežne s tým sa Loïc Duval (#94) po štarte držal na 10. mieste. Hoci tím nasadil stratégiu šetrenia paliva, auto po zastávke kleslo na 14. priečku a jazdec dostal penalizáciu za kontakt. Malthe Jakobsen následne dokázal silnou jazdou Peugeotu #94 vrátiť miesto v TOP 10.
Záver pretekov pod taktovkou VSC
Virtuálne bezpečnostné vozidlo (VSC) prišlo vhod pre stratégiu oboch vozidiel. Záver pretekov odjazdili Stoffel Vandoorne (#94) a Mikkel Jensen (#93). Zatiaľ čo Vandoorne mal k dispozícii čerstvé pneumatiky, Jensen pokračoval na gumách použitých už v kvalifikácii.
Technický riaditeľ Olivier Jansonnie priznal, že priebeh pretekov nevyšiel podľa očakávaní:
„#94 mal bohužiaľ problém po poslednej zastávke v boxoch a na konci nedokázal predbehnúť Porsche #5…“
Vyzdvihol zlepšené tempo na čistej trati, no kriticky zhodnotil zlé načasovanie a nedostatok šťastia.
Komentáre jazdcov po dojazde
Loïc Duval (#94) po pretekoch skonštatoval, že hoci mal dobrý štart, penalizácia a degradácia pneumatík zabránili lepšiemu výsledku.
Mikkel Jensen (#93) zase poukázal na neisté počasie, ktoré napokon neprišlo, a pripomenul, že každá drobná strategická chyba môže na okruhu ako Imola stáť množstvo pozícií.