Obchodné vzťahy medzi Európskou úniou a USA sú síce napäté, ale na konkrétnu spoluprácu by to nemalo mať vplyv. To znamená, že značka Rivian, ktorá spolupracuje s VW by sa mala dostať aj na starý kontinent. Potvrdili to aj vedúci predstavitelia automobilky a zrejme na tom bude asi „kus“ pravdy, keďže nemecká automobilka investovala do Rivianu takmer 6 miliárd dolárov. Z ich spolupráce by mal vzísť aj najmenší elektromobil Volkswagenu, ktorý bude využívať softvérovú platformu od americkej spoločnosti.
R3, R3X, R2
Model s označením Rivian R3 bol pred rokom predstavený spolu s svojím off-roadovým súrodencom R3X a väčším SUV strednej triedy, modelom R2. Prvá však príde do výroby drsnejšia trojmotorová verzia R3X a to koncom roku 2026. Bude stáť na platforme Rivian Autonomy Platform a dojazd bude mať vyše 500 kilometrov. Počíta sa údajne aj s tým, že spolu s ňou príde do výroby aj dvojmotorová verzia s označením R3. Základná jednomotorová verzia sa dostane na trh neskôr. R3 sa po svojom uvedení stane základným modelom v portfóliu americkej automobilky.
RETRO – MODERNY DIZAJN
Inšpiráciu brali dizajnéri legendárnymi rely modelmi aut z 80. rokov minulého storočia, ako boli Audi Quattro, alebo Lancia Delta Integrale. Zakladá si na tom šéf dizajnu značky Rivian Jeff Hammoud. Podľa ktorého je napríklad model R3 navrhnutý s dôrazom na praktickosť a mestskú mobilitu, pritom ponúka aj možnosť výletov mimo spevnených ciest. Auto totiž ponúkne aj verziu 4×4. Rivian R3 bude na výber s jedným dvoma, ale aj s troma elektromotormi. Verzie s dvomi a tromi elektromotormi dostanú pohon 4×4. Najdrsnejšia – offroaodvá verzia R3X príde s tromi motormi s väčším výkonom. V teréne jej pomôžu aj zvýšená svetlá výška a špeciálne pneumatiky.
TECHNIKA A DOJAZD
Maximálny dojazd verzie so silnejšou batériou by mal byť takmer 530 kilometrov, zatiaľ čo model s menšou batériou prejde necelých 400 kilometrov. Rivian R3 by mal mať nabíjací konektor NACS, vďaka čomu bude mať prístup k sieti superchargerov od Tesly. Ten bude kompatibilný aj s CCS – kovým konektorom prostredníctvom adaptéra. Vozidlo bude možné rýchlonabíjačkou s maximálnym nabíjacím výkonom 220 kW nabiť z 10 % na 80 % kapacity za menej ako 30 minút.
ASISITENČNÉ SYSTÉMY
Model R3 by mal využívať platformu Rivian Autonomy Platform, čo značí, že auto bude vybavené automatickým núdzovým brzdením, upozornením na premávku vzadu pri cúvaní, monitorovaním mŕtveho uhla, asistentom udržiavania jazdného pruhu, adaptívnym tempomatom a automatickými diaľkovými svetlami. Auto bude zvládať aj čiastočnú autonómnu jazdu a to vďaka piatim radarovým senzorom, 11 kamerám a inteligentnejšiemu softvéru. Za zmienku stojí informácia, že výkonnejšie varianty budú schopné zrýchliť z 0 na 100 km/h približne za 3 sekundy.
PÔSOBIVÝ INTERIÉR
Prezentuje sa minimalistickým elegantným štýlom s vysokokvalitnými materiálmi a intuitívnym multimediálnym systémom. Pred vodičom bude 12,3 palcový digitálny prístrojový štít, doplní ho 15,3 palcový dotykový displej. K originálnym funkčným prvkom tohto modelu patrí aj nahor vyklápateľné zadné okno, ktoré umožňuje prepravu dlhších predmetov, napríklad surfov alebo stavebných dosiek.
AMERICKÁ CENA VYZERÁ DOBRE
Výroba modelu R3 by mala začať koncom roku 2026 alebo začiatkom roku 2027 v novom závode spoločnosti v americkom štáte Georgia. Cena základného modelu R3 by sa mala pohybovať okolo 37 000 dolárov, verzia R3X bude dostupná približne za 47 000 dolárov.