Škoda Auto si v prvej polovici roka 2025 pripísala historický úspech: stala sa treťou najpredávanejšou značkou v Európe. Okrem silného rastu predaja zaznamenala aj výborné finančné výsledky a ďalší pokrok v elektrifikácii svojho portfólia.
Škoda Auto zvyšuje dodávky aj zisk
Škoda Auto za prvý polrok tohto roka dodala zákazníkom po celom svete 509 400 vozidiel, čo predstavuje medziročné zvýšenie o 13,6 %. Tržby spoločnosti sa vyšplhali na 15,07 miliardy eur, čo je o 10,4 % viac než vlani. Prevádzkový zisk narástol o 11,8 % na 1,285 miliardy eur a čistý peňažný tok dosiahol 1,443 miliardy eur, čo predstavuje zlepšenie o 2,5 %. Rentabilita tržieb sa drží na úrovni 8,5 %, čo je porovnateľné s minuloročnou hodnotou (8,4 %).
Škoda Auto potvrdila pozíciu medzi najziskovejšími značkami
Predseda predstavenstva Škoda Auto Klaus Zellmer označil výsledky za jasný dôkaz stability a sily obchodného modelu značky. „Opäť sme rástli v kľúčových ukazovateľoch výkonnosti a preukázali sme, že patríme medzi najziskovejšie objemové automobilové značky,“ uviedol. Zároveň vyzdvihol širokú ponuku pohonov, ktorá podľa neho napĺňa očakávania zákazníkov v období prebiehajúcej transformácie.
Záujem o nové elektrické modely je vysoký – do konca júna evidovala automobilka viac ako 120 000 objednávok na vozidlá Enyaq a Elroq. Zellmer zároveň ocenil prácu všetkých zainteresovaných: „Som hlboko vďačný našim zákazníkom za pozitívnu odozvu a našim dodávateľom a predajcom za ich zásadný prínos. Škodováci podávajú vo svojej lige špičkové výkony.“
Škoda Auto udržuje pevnú finančnú pozíciu
Finančný riaditeľ Holger Peters označil vývoj za pokračovanie rekordného roku 2024. Rast prevádzkového zisku a udržanie vysokej rentability podľa neho odráža dôsledné riadenie nákladov a stabilný dopyt. Spoločnosť zároveň aktívne rozvíja program úspor Next Level Efficiency+, ktorý už prináša merateľné výsledky najmä v oblasti výrobných nákladov.
Peters tiež zdôraznil rastúci význam správy dát a prípravu na integráciu umelej inteligencie s cieľom zvýšiť efektivitu. „Solídne výsledky a náš stabilný obchodný model nám umožňujú čeliť výzvam transformačného obdobia v silnej pozícii,“ doplnil.
Škoda Auto rastie v Európe aj Ázii
V Európe dodala Škoda Auto 409 100 vozidiel, čo je o 10,5 % viac než v rovnakom období vlani. Výsledok výrazne prevyšuje priemerný vývoj trhu. Najväčší počet dodávok zaznamenala značka v Nemecku (100 700 vozidiel; +10,5 %), významné prírastky evidovala aj v Spojenom kráľovstve (+16,5 %), Španielsku (+20,3 %), Rakúsku (+25,7 %), Švédsku (+54 %) a vo Francúzsku (+13,5 %). Dôležitú úlohu zohrali aj tradičné trhy ako Česká republika a Dánsko.
Významný nárast zaznamenala značka aj v Indii, kde za prvý polrok predala 33 300 vozidiel, čo predstavuje rekord od vstupu na trh pred 25 rokmi. Vo Vietname odštartoval predaj modelu Kushaq, ktorý vzniká v novom spoločnom závode s Thanh Cong Group.
Škoda Auto posilňuje pozíciu v segmente elektromobility
Významným faktorom rastu bol záujem o elektrifikované modely. V Európe dodala značka 72 000 čisto elektrických vozidiel a 21 400 plug-in hybridov. Spolu tak elektrifikované modely tvorili 22,8 % európskeho predaja značky.
Člen predstavenstva pre predaj a marketing Martin Jahn vyzdvihol prínos športových modelov RS v rámci stratégie elektrifikácie: „Tieto modely sú základnou súčasťou našej stratégie elektrifikácie, ktorá sa v Európe významne zrýchľuje.“ Zároveň poukázal na rast trhových podielov v Nemecku, Rakúsku, Švédsku či Francúzsku a historický rekord v dodávkach zákazníkom v Turecku. Model Kylaq podľa neho slávi v Indii mimoriadny úspech.
Škoda Auto s rastúcim ziskom a stabilnou maržou
Škoda Auto potvrdzuje svoju pozíciu aj po finančnej stránke. V prvej polovici roka 2025 dosiahla obrat 15,07 miliardy eur, čo predstavuje medziročný rast o 10,4 %. Prevádzkový zisk stúpol na 1,285 miliardy eur (+11,8 %) a čistý peňažný tok mierne vzrástol na 1,443 miliardy eur (+2,5 %). Rentabilita tržieb zostala na úrovni 8,5 %, tesne nad vlaňajšou hodnotou. Za týmto výsledkom stojí nielen vysoký záujem o vozidlá značky, ale aj dôsledné riadenie nákladov. Opakované zvyšovanie tržieb naznačuje, že firemná stratégia zostáva funkčná aj v nestabilnom prostredí.
Škoda Auto rozširuje ponuku elektrifikovaných modelov
V segmente elektrifikácie zaznamenala Škoda Auto ďalší výrazný krok vpred. V Európe odovzdala zákazníkom 72 000 čisto elektrických modelov a 21 400 plug-in hybridov, čím dosiahla 22,8 % podiel na celkových dodávkach. Oproti minulému roku (9,4 %) ide o viac než dvojnásobný nárast. Významný podiel na tomto výsledku majú nové modely Elroq a Enyaq, ako aj plug-in hybridné verzie Superb a Kodiaq s elektrickým dojazdom nad 100 kilometrov. Takmer každé štvrté predané vozidlo značky v Európe malo elektrifikovaný pohon.
Model Elroq dosiahol v druhom štvrťroku 2025 výborné výsledky – pravidelne sa umiestňoval medzi najpredávanejšími elektromobilmi na trhu EÚ. V Česku a Dánsku bol dokonca za celé prvé polroka najpredávanejším batériovým elektromobilom. Enyaq si drží pozíciu v tesnom závese – vo Švajčiarsku obsadil druhé miesto medzi BEV modelmi. Najžiadanejším modelom zostáva Octavia (97 500 dodávok), nasledovaná SUV modelmi Kodiaq a Kamiq.
Škoda Auto zvyšuje svoj vplyv v Indii a juhovýchodnej Ázii
Na indickom trhu prekonala Škoda Auto všetky doterajšie rekordy – v prvom polroku dodala 33 300 vozidiel, čo predstavuje medziročný nárast o 107,7 %. Úspech podporil predovšetkým nový model Kylaq, ktorý si do konca júna prebralo viac ako 20 000 zákazníkov. Značka sa tak zaradila medzi sedem najsilnejších automobiliek na indickom trhu. Ďalší míľnik dosiahla spoločnosť Škoda Auto Volkswagen India Pvt. Ltd., keď v marci prekročila hranicu 500 000 vyrobených motorov vo svojom závode v meste Puné.
Ďalším dôležitým medzinárodným krokom je spustenie predaja modelu Kushaq vo Vietname. Vozidlo sa montuje z CKD sád dovážaných z Indie v novom výrobnom závode, ktorý vznikol v spolupráci s domácou spoločnosťou Thanh Cong Group. Okrem modelu Kushaq patria do ponuky aj SUV modely Karoq a Kodiaq, ktoré sa do krajiny importujú z Európy. V najbližších mesiacoch sa očakáva príchod sedanu Slavia, taktiež montovaného z indických komponentov.