Škoda Auto oslavuje 130 rokov od svojho vzniku ako dlhoročný partner najprestížnejších cyklistických pretekov. Do 112. ročníka Tour de France vstupuje už po 22. raz ako hlavný partner, pričom organizátorom poskytne flotilu výhradne elektrických a plug-in hybridných vozidiel.
Škoda Auto podporí Tour de France modernou flotilou
Najslávnejšie etapové preteky sveta štartujú 5. júla v meste Lille, pričom Škoda Auto zostáva ich stabilnou súčasťou – po 22. raz v rade figuruje ako hlavný partner podujatia. Pre potreby organizátorov zabezpečí automobilka až 225 sprievodných áut. Všetky budú buď čisto elektrické, alebo plug-in hybridné. Riaditeľ pretekov Christian Prudhomme bude počas Tour využívať dve „červené vozidlá“ – nový Škoda Enyaq a model Superb iV.
Okrem technického zabezpečenia je značka aj tradičným sponzorom zeleného dresu pre najlepšieho šprintéra a dodávateľom trofejí pre viaceré súťažné kategórie – od celkového víťaza, cez lídra bodovacej súťaže a vrchárskej klasifikácie až po najlepšieho mladého jazdca.
Tour de France 2025: 21 etáp a viac ako 3 300 kilometrov
Na štart sa tento rok postaví 184 jazdcov z 23 tímov. Čaká ich 21 náročných etáp s celkovou dĺžkou 3 339 kilometrov. Pelotón prejde cez Centrálny masív, Pyreneje, Alpy aj pohorie Jura, pričom nebude chýbať ani legendárne stúpanie na Mont Ventoux. Najvyšším bodom tohtoročnej trasy bude priesmyk Col de la Loze vo výške 2 304 m n. m., celkové prevýšenie pretekov dosiahne 52 500 výškových metrov.
Škoda Auto oslavuje výročie aj prostredníctvom WeLoveCycling
„Škoda Auto si s hrdosťou pripomína 22 rokov v pozícii hlavného partnera pretekov Tour de France. V roku, keď oslavujeme 130. výročie založenia spoločnosti Škoda Auto, je náš záväzok voči cyklistike silnejší než kedykoľvek predtým, a preto tieto vzrušujúce preteky s radosťou podporíme modernou flotilou elektrických a plug-in hybridných sprievodných vozidiel,” uviedol Martin Jahn, člen predstavenstva automobilky pre predaj a marketing.
Zároveň vyzdvihol dôležitosť prepojenia so širokou verejnosťou: „Tešíme sa, že opäť budeme súčasťou jedného z najsledovanejších športových podujatí sveta a pripojíme sa k miliónom fanúšikov popri trati a neuveriteľným viac ako 3 miliardám divákov pri obrazovkách, ktorí budú sledovať strhujúce výkony jazdcov. Zároveň nás teší, že sa s priaznivcami cyklistiky opäť spojíme prostredníctvom našej platformy WeLoveCycling, aby sme spolu prežívali napätie z pretekov.“
Škoda Auto opäť zabezpečila kompletnú logistiku pretekov
Ako hlavný partner zabezpečuje Škoda Auto aj tento rok kompletné vozidlové zabezpečenie Tour de France. Flotilu tvorí 225 áut, zložených výlučne z elektrických a plug-in hybridných modelov – konkrétne Enyaq a Superb iV. Do sprievodu sa zaradí aj Elroq Respectline, ktorý bude propagovať firemné hodnoty ako rešpekt, diverzita a inklúzia. Tento model bude sprevádzať pelotón počas všetkých etáp.
Fanúšikovia cyklistiky sa môžu tešiť aj na návrat študentského vozidla – tohtoročný jubilejný desiaty projekt s názvom Škoda L&K 130 navrhli a vyrobili študenti zo Strednej odbornej školy strojárskej Škoda Auto.
Riaditeľ pretekov opäť v červenom modeli značky Škoda
Christian Prudhomme, riaditeľ Tour de France, bude aj tento rok viesť pelotón z paluby dvoch ikonických „červených vozidiel“. Ide o špeciálne upravené modely Enyaq a Superb iV, ktoré plnia úlohu mobilného riadiaceho stanovišťa. Sú vybavené výrazným lakovaním a pokročilými komunikačnými systémami pre plynulú koordináciu pretekov.
Škoda Design navrhol trofeje s jubilejným logom
Okrem logistiky sa Škoda Auto podieľa aj na vizuálnej identite pretekov – dizajnérsky tím značky navrhol tohtoročné krištáľové trofeje, ktoré budú ocenením pre víťazov jednotlivých klasifikácií. Na pohároch bude tentoraz figurovať aj logo pripomínajúce 130 rokov automobilky.
Cez platformu WeLoveCycling.cz pripravila automobilka pre verejnosť súťaže o množstvo cien. Hlavnou výhrou je účasť na poslednej etape pretekov – výhercovia sa prevezú vo vozidlách Škoda počas jazdy po parížskych uliciach, vrátane ikonického okruhu okolo Champs-Élysées. Navyše sa môžu pripojiť k bývalým profesionálom a absolvovať 60 km trasu.
Ďalšími výhrami sú profesionálne bicykle, originálny zelený dres či účasť na výjazde s víťazom Tour de France z roku 2010 Andym Schleckom. Počas pretekov bude pre verejnosť pripravená aj mobilná Škoda Coffee Car a reklamná karavána vozidiel so suvenírmi. Značka zároveň podporuje aj oficiálnu aplikáciu Tour de France.
Cyklistika je súčasťou DNA značky Škoda Auto
Vzťah medzi Škoda Auto a cyklistikou má korene hlboko v histórii. Práve výrobou bicyklov začali v roku 1895 zakladatelia Václav Laurin a Václav Klement. Dnes značka podporuje nielen Tour de France, ale aj podujatia ako Tour de France Femmes avec Zwift, Vuelta či L’Étape. Tento rok navyše oznámila partnerstvo s Medzinárodnou cyklistickou úniou (UCI) pre Majstrovstvá sveta v horskej cyklistike a v disciplíne gravel.