Škoda Auto zvyšuje predaje a zisk aj v roku 2025

 

Škoda Auto zaznamenala v prvom kvartáli 2025 silný rast dodávok aj hospodárskych výsledkov. Celosvetovo odovzdala 238 600 vozidiel, z čoho rekordných 15 % tvorili elektrifikované modely. Finančné ukazovatele potvrdzujú stabilitu značky napriek meniacim sa trhovým podmienkam.

 

Stabilný rast predaja a záujem o elektromobily

 

V období január až marec 2025 dodala Škoda Auto zákazníkom po celom svete celkovo 238 600 áut, čo predstavuje medziročný nárast o 8,2 %. Elektrifikované vozidlá – teda batériové elektromobily (BEV) a plug-in hybridy (PHEV) – dosiahli spolu objem 36 900 kusov a prvýkrát sa podieľali na celkových dodávkach značky až 15 %. Zvýšený podiel elektrických modelov dokazuje rastúci záujem o udržateľné pohony.

 

Príjmy a zisk rástli napriek nižšej marži

 

Tržby automobilky vzrástli na 7,259 miliardy eur, čo je o 10,4 % viac než pred rokom. Prevádzkový zisk dosiahol 546 miliónov eur (+2,1 %), no rentabilita tržieb mierne klesla z 8,1 % na 7,5 %. Čistý peňažný tok vzrástol na 527 miliónov eur, čo predstavuje medziročný nárast o 15,3 %. Tento výsledok bol dosiahnutý vďaka optimalizácii nákladov, efektívnemu hospodáreniu a rozšírenému modelovému portfóliu.

 

Škoda Elroq a Enyaq ťahajú elektrickú ofenzívu

 

Klaus Zellmer, predseda predstavenstva Škoda Auto, zdôraznil úspešný začiatok roka:

„Škoda Auto predĺžila úspech z doposiaľ najlepšieho fiškálneho roka 2024 aj do prvého kvartála roka 2025 a ďalšieho rastu so ziskom, vrátane dvojciferného nárastu tržieb a čistého peňažného toku…“
Významnou posilou je nový kompaktný elektromobil Elroq, ktorý už do konca marca získal viac ako 45 000 objednávok. Väčší SUV model Enyaq zaznamenal medziročný nárast dodávok o takmer 45 %, čím sa opäť zaradil medzi najžiadanejšie elektromobily na európskom trhu.

 

Silná expanzia mimo Európy

 

Rast zaznamenala značka aj na mimoeurópskych trhoch. V Indii sa po uvedení SUV modelu Kylaq podarilo dodať 15 000 kusov (+89,3 %). Zároveň Škoda otvorila nový výrobný závod vo Vietname, čo signalizuje strategickú expanziu smerom na východné trhy.

Holger Peters, člen predstavenstva pre financie, IT a právne záležitosti, komentoval vývoj slovami:

„Finančné výsledky za prvý kvartál odrážajú veľmi solídny začiatok roka…“
Dodal, že spoločnosť profituje z dôslednej optimalizácie zdrojov, projektov založených na umelej inteligencii, ako aj z efektívnej spolupráce v rámci skupiny Brand Group Core. Zároveň zdôraznil pokračujúce investície do transformácie značky naprieč všetkými regiónmi.

 

Rast na západoeurópskych aj mimoeurópskych trhoch

 

Od januára do marca 2025 dodala automobilka zákazníkom celkovo 238 600 vozidiel. Západná Európa sa na tomto výsledku podieľala 136 300 kusmi (+6,7 %). Najvyšší medziročný nárast zaznamenali trhy ako Spojené kráľovstvo (+23,0 %), Izrael (+35,8 %) či India, kde sa po uvedení SUV Kylaq zvýšil predaj o takmer 90 %.

Martin Jahn, člen predstavenstva pre predaj a marketing, komentoval výsledky slovami:

„Výsledky značky Škoda v prvom kvartáli roka 2025 zabezpečili pôsobivý medziročný nárast v Európe o 5,2 % – a opäť sme tak prekonali trh…“

 

Elroq a Enyaq podporujú elektrickú expanziu

 

Podiel elektrifikovaných vozidiel, vrátane BEV a PHEV modelov, sa v porovnaní s minulým rokom takmer zdvojnásobil. Celkovo bolo v prvom kvartáli 2025 dodaných 36 900 elektrifikovaných vozidiel, čo predstavuje 15 % z celkových predajov.

Významný podiel na tomto výsledku má nový kompaktný elektromobil Elroq, ktorý už od októbra 2024 do marca 2025 získal viac než 45 000 objednávok. Očakáva sa, že verzia RS ešte zvýši dopyt, pričom najväčší záujem zaznamenali trhy ako Nemecko, Spojené kráľovstvo a Francúzsko.

Model Enyaq si udržiava silnú pozíciu na európskom trhu. V prvom kvartáli 2025 bolo zákazníkom dodaných 20 200 kusov, čo znamená nárast o 44,7 %. K najväčším trhom patria Nemecko, Česká republika a Švajčiarsko. Nová generácia modelového radu Enyaq, predstavená v januári, získala do konca marca približne 25 000 objednávok. Prvé dodávky odštartujú v druhom štvrťroku.

 

Trvalý dopyt po spaľovacích modeloch

 

Aj klasické modely so spaľovacím motorom si zachovávajú vysoký dopyt. Najpredávanejšou Škodou zostáva Octavia s 49 400 dodanými vozidlami. Nasleduje SUV Kodiaq, ktoré si polepšilo o 32,2 % na 32 300 kusov. Obľubu si udržali aj menšie modely Kamiq a Fabia, čím značka potvrdzuje atraktivitu svojho tradičného portfólia.

Kľúčovým krokom v globálnej stratégii značky bolo otvorenie montážneho závodu vo Vietname. V spolupráci so spoločnosťou Thanh Cong Group tu Škoda začala montovať modely Slavia a Kushaq, ktoré sú do krajiny dovážané ako CKD súpravy z Indie. Práve táto geografická blízkosť umožňuje optimalizovať logistiku a náklady.

Ďalším míľnikom bol vstup na trh v Ománe, kde Škoda rozširuje pôsobnosť na Blízkom východe. Oba kroky podčiarkujú ambíciu značky rozvíjať sa mimo Európy a získať nové zákaznícke skupiny v perspektívnych regiónoch.

 

 

Škoda Auto Group1) – Kľúčové hospodárske ukazovatele za január až marec 2025

2025

2024

Zmena2)

Dodávky zákazníkom

vozidiel

238 600

220 500

+8,2 %

Výroba3)

vozidiel

283 800

278 500

+1,9 %

Odbyt4)

vozidiel

276 200

268 400

+2,9 %

Tržby

mil. eur

7 259

6 574

+10,4 %

Prevádzkový výsledok

mil. eur

546

535

+2,1 %

Rentabilita tržieb

%

7,5

8,1

Investície

mil. eur

361

443

−18,4 %

Čistý peňažný tok

mil. eur

527

457

+15,3 %

1) Škoda Auto Group tvoria spoločnosti Škoda Auto a.s., Škoda Auto Slovensko s.r.o., Škoda Auto Deutschland GmbH, Škoda Auto Volkswagen       

India Pvt. Ltd. a do mája 2023 zahŕňala aj spoločnosť OOO Volkswagen Group Rus, ktorej finančné výsledky sú až do tohto obdobia zahrnuté.

2) Percentuálne odchýlky sú vypočítané z nezaokrúhlených čísel.

3) Zahŕňa výrobu v skupine Škoda Auto Group, bez výroby v partnerských montážnych závodoch v Číne, na Slovensku a v Nemecku, ale vrátane ostatných koncernových značiek, ako sú Seat, VW a Audi; výroba vozidiel bez čiastočných/kompletných zostáv.

4) Zahŕňa odbyt skupiny Škoda Auto Group predajným spoločnostiam, vrátane ďalších koncernových značiek ako Seat, VW, Audi, Porsche a Lamborghini.

       

           Celosvetové dodávky vozidiel v prvom štvrťroku 2025 vo vybraných predajných regiónoch:

Predajný región

2025

2024

Zmena

Západná Európa

136 300

127 700

+6,7 %

  Nemecko (najväčší trh)

46 500

43 500

+6,8 %

Stredná Európa

47 200

46 300

+2,0 %

Česká republika

22 000

20 300

+8,6 %

Východná Európa

10 800

11 000

−1,2 %

Čína

3 000

3 800

−20,0 %

India

15 000

7 900

+89,3 %

Celkom vo svete

238 600

220 500

+8,2 %

            

            Dodávky vozidiel Škoda zákazníkom v prvom štvrťroku 20254

(v kusoch, zaokrúhlené, podľa modelov; zmena v % v porovnaní s rovnakým obdobím roku 2024):

                    

Model

2025

Zmena

Octavia

49 400

−19,4 %

Kodiaq

32 300

+32,2 %

Kamiq

30 700

+7,6 %

Fabia

29 300

+6,3 %

Karoq

24 400

−11,6 %

Enyaq

20 200

+44,7 %

Superb

17 400

+23,7 %

Scala

12 900

−14,4 %

Kylaq

   7 800

Elroq

6 800

Kushaq

3 900

−8,3 %

Slavia

3 500

−5,0 %