Dacia Jogger s novou výbavou Extreme predstavuje spojenie outdoorového dizajnu, inovatívnych prvkov a nových materiálov. Model Dacia Jogger je dostupný v konfigurácii so 5 alebo 7 miestami a poháňajú ho benzínové motory TCe 110 a TCe 100 LPG. My sme mali k dispozícii model Dacia Jogger EXTREME TCe ECO-G 100 v novom odtieni ZELENÁ CÉDRE.

 

 

Dacia sa s týmto zvýšeným kombíkom vydala proti proti súčasnému trendu SUV. A treba povedať, že veľmi úspešne. Jeho dizajn, inšpirovaný outdoorovými podmienkami, prináša do ulíc sviežosť a štýlový vzhľad. U zákazníkov však boduje nielen vzhľadom, ale aj pomerom ceny a úžitkovej hodnoty. Oslovuje zákazníkov, ktorí hľadajú spoľahlivé a funkčné vozidlo bez zbytočných finančných zaťažení. Táto kombinácia atraktívnej ceny, úžitkových vlastností a dizajnu urobila z Dacie Jogger hit na trhu, čo sa prejavuje v jeho vynikajúcich predajných výsledkoch nielen na Slovensku, ale aj v celej Európe.

 

 

Vonkajší design vozidla Dacia Jogger Extreme reflektuje vrchol modelovej ponuky a oslovuje zákazníkov, ktorí kladú veľký dôraz na exteriérový vzhľad. Táto výbava pôsobí robustne a zároveň zodpovedá štýlu outdoorových dobrodružstiev. S úctyhodnými rozmermi a odvážnym dizajnom je Dacia Jogger Extreme pripravená zdolávať každú cestu. S celkovou dĺžkou 4 547 mm, rázvorom 2 897 mm a svetlou výškou 200 mm predstavuje spoľahlivého spoločníka v rôznych prostrediach. Batožinový priestor s objemom 842 litrov poskytuje viac než dostatok miesta aj na dlhšie cesty, dovolenky alebo aj pre malý biznis.

 

 

Exteriér vozidla zdobia rôzne štýlové prvky, vrátane antény v tvare žraločej plutvy v čiernej farbe, označenia “Jogger” na strešných lištách a spätných zrkadlách v medenej farbe. Inšpiráciou zo sveta terénnych vozidiel je viditeľný odkaz na šnorchel z modelu Duster. Linka hmlových svetiel v medenej farbe a bočné kryty s “topografickým” vzorom dodávajú vozidlu jedinečný vzhľad. 16″ disky z ľahkých zliatin v čiernej farbe a logo Dacia v strede kolies zase pridávajú autu šmrnc. Veľmi pekným prvkom je aj nový farebný odtieň laku s názvom “zelená Cèdre”, ktorý je dostupný len pre výbavu Extreme. Ďalšie špeciálne detaily v medenej farbe, ako sú kryty zrkadiel a logo Dacia, prispievajú k unikátnosti dizajnu.

 

Dacia Jogger Extreme nadväzuje na exteriér a ponúka rovnaký stupeň pozornosti aj v interiéri, kde dominuje spojenie komfortu, praktickosti a moderných prvkov. V rámci ponuky interiérových konfigurácií si zákazníci môžu vybrať medzi 5 až 7-miestnym usporiadaním, umožňujúc prispôsobenie vozidla potrebám vodiča a jeho spolucestujúcich. Všetky sedadlá boli navrhnuté s dôrazom na pohodlie a ergonómiu, čo zaručuje príjemné cestovanie na krátkych aj dlhých trasách.

 

 

Detaily výduchov klimatizácie v medenej farbe pridávajú sofistikovaný nádych do interiéru a vytvárajú elegantný kontrast. Palubná doska a panely predných dverí sú vyrobené z materiálu MicroCloud, ktorý nielenže pôsobí luxusne, ale je aj ľahko čistiteľný a odolný voči vonkajším vplyvom. Prvky v medenej farbe na predných dverách a okolo vetracích otvorov dodávajú interiéru štýlový vzhľad. Logo Dacia Link na predných sedadlách je ďalším dotykom elegancie a originality.

 

Gumové rohože s “topografickým” vzorom, vrátane tých na zadných sedadlách druhého a tretieho radu, nie sú len originálne, ale aj mimoriadne praktické. Okrem svojho atraktívneho dizajnu sú odolné a ľahko sa udržiavajú, čo z nich robí ideálny doplnok pre každodenné používanie.

 

Dacia Jogger stojí na platforme CMF-B a vyniká aj v oblasti podvozka, ktorý sa s prekvapivou ľahkosťou vyrovnáva aj s väčšími nerovnosťami. Dacia je vskutku konštruovaná s ohľadom na horšie vozovky, čo je pri jazde znateľné. Napriek tomu je kabína celkom dobre odhlučnená a typický zvuk trojvalca sa v interiéri prejavuje až pri vyšších otáčkach. Pre optimálnu trakciu na nerovnom povrchu je Jogger Extreme štandardne vybavený systémom Extended Grip. Pracuje na základe optimalizácie funkcií ESP a ASR, čo umožňuje voľnejšie otáčanie kolies a nájdenie dodatočnej trakcie na nestabilnom povrchu, ako sú zasnežené alebo blatisté cesty. Aktivuje sa stlačením tlačidla na stredovej konzole.

 

 

 

Pod kapotou nášho auta bol oturbený jednolitrový motor TCe ECO-G 100 objemu 999 cm3, ktorý má LPG  (skvapalnený ropný plyn, Liquified Petroleum Gas) úpravu z výroby. Má maximálny výkon 67 kW/91 k pre benzín 74 kW/100 k pre LPG a maximálny krútiaci moment 160 Nm pre benzín 170 Nm pre LPG.

 

Keďže Dacia Jogger EXTREME TCe ECO-G 100 má fabrickú úpravu LPG, okreskovú spotrebu sme poňali inak. Najprv som išiel na LPG a potom na benzín. Trasa nebola klasika idem 90tkou hore dole, ale zobral som ju na trasu BB-Očová potom cez les (asfaltkou) do Hrochote, odtiaľ do Zvolena a cez Sliač spať do BB. Čo mi príde viac prirodzenejšie z užívateľského pohľadu. Predpokladám, že ste o niektorých dedinách asi nepočuli :), každopádne cestu z Očovej na Hrochoť veľmi odporúčam na výlet. Krásna.. V aute som bol sám, samozrejme som dodržiaval rýchlostné limity a musel som absolvovať rôzne prekážky ako práce na ceste atď.. Teraz čísla. Na LPG som dosiahol spotrebu 6,4 l/100km a na benzíne 5,0 l/100km. Čo ma celkom prekvapilo, myslel som si, že na LPG bude spotreba ešte o trochu vyššia. Diaľničná spotreba bola na benzíne 7,0 /100km. Vďaka dvom nádržiam, benzínovej (50l) aj LPG (40l), má Dacia Jogger EXTREME TCe ECO-G 100 celkový dojazd až okolo 1100km.

 

 

Toto nebolo naše prvé stretnutie s Daciou Jogger. Pred cca rokom sme sa vydali spolu s redakciou Motoring na Dacii Jogger Comfort 1,0 TCe LPG do Rumunska. Za 6 dní sme najazdili tam a späť takmer 3000km a prešli jednu z najkrajších ciest sveta – Transfagarasan, spoznávali Bukurest na starej Dacii a dorazili až k rumunskému pobrežiu čierneho mora. Dacia Jogger Comfort TCe 100k LPG sa predviedla na našej ceste v tom najlepšom svetle. Benzínový preplňovaný 3-valec 1,0 TCe pracoval výborne. Na diaľnici sa netrápil, len občas v dlhšom stúpaní bolo treba zaradiť päťku. Motor totiž vládze aj s plným autom, pokiaľ má aspoň 2 000 otáčok. A to nie len na diaľnici, ale aj hore Transfăgărășanom. Motoru veľmi pomáha aj dobre odstupňovaná prevodovka. Prevodové stupne sú kratšie a motoru to sedí. Celkovo sme cestou tam najazdili 1 628 kilometrov (z toho 1564 km na LPG), trvalo nám to päť dní a päťkrát sme tankovali. Na diaľnici si Jogger „potiahol“ 9,9 litra LPG na 100km a v kopcoch 10 litrov. Výsledná spotreba bola 10,7 litra na 100km, na čom má nemalý podiel hlavne jazda v Bukureštianskych zápchach so zapnutou klimatizáciou a krátke prejazdy hore dolu pri natáčaní a fotení. Tu si môžete pozrieť celý roatrip s Daciou Jogger z Rumunska.

 

 

 

Počas testu som tankoval inovované aditivované palivo Efecta 95 od OrlenSlovensko, ktoré pri pravidelnom používaní dokáže odstrániť usadeniny v motoroch s priamym a nepriamym vstrekovaním.

 

Koplet galéria k článku: