• Volkswagen odhaľuje ďalšiu generáciu s dynamickým aerodynamickým dizajnom, vysokou úrovňou spracovania a inovatívnymi efektívnymi motorizáciami.
  • Dve nové verzie plug-in hybridného pohonu ponúkajú dojazd na elektrickú energiu približne 100 km a po prvýkrát umožňujú aj rýchle nabíjanie DC prúdom až do 50 kW.
  • Kokpit s veľkými obrazovkami a intuitívnym menu je výsledkom priamej reakcie na pripomienky zákazníkov.
  • Komfort na vysokej úrovni je zabezpečený vďaka priestrannej kabíne, efektívnemu odhlučneniu, novým sedadlám a možnosti výberu pokročilého podvozku „DCC Pro“.
  • Výroba pre globálny trh sa uskutočňuje vo Volkswagene Slovakia v Bratislave.

 

Počas svetovej premiéry Volkswagen predstavil prvé obrázky a informácie o úplne nove vyvinutom Passate. Dôraz je kladený na dynamický aerodynamický dizajn, inovatívne pohonné jednotky a rad nových technológií. Model Passat bude verejnosti prvýkrát predstavený na podujatí IAA Mobility v Mníchove. Predpredaj novej generácie modelu Passat Variant štartuje v novembri tohto roka a prvé vozidlá sa na slovenský trh dostanú v prvom kvartáli 2024. S viac ako 34 miliónmi predaných kusov patrí Passat k najpopulárnejším modelom značky Volkswagen.

 

 

Passat Variant prináša čerstvý, ale stále typicky Passat dizajn, ktorý je čistý, energický a z každého uhla zreteľne nový. Ponuka motorizácií zahŕňa sedem variantov vrátane plug-in hybridov, mild hybridov, turbodieselov TDI a benzínových motorov TSI. Passat Variant je navrhnutý tak, aby poskytoval vysoký komfort počas dlhých ciest, čo zabezpečujú nové funkcie ako adaptívny podvozok „DCC Pro“ a inovatívne sedadlá ergoActive s masážnou funkciou. Kokpit je digitálne zmodernizovaný s novými intuitívnymi ovládacími prvkami. Nový Passat ponúka aj možnosť automatického parkovania a asistovanú jazdu na dlhé vzdialenosti.

 

Karoséria nového modelu je výrazne väčšia a priestrannejšia, pričom dlhšia karoséria a predĺžený rázvor zabezpečujú viac miesta pre nohy na zadných sedadlách a väčší batožinový priestor. Nový Passat Variant sa pýši aj výnimočnou aerodynamickou optimalizáciou s nízkym koeficientom odporu, čo prispieva k jeho efektívnosti.

 

Karoséria nového modelu Passat Variant prechádza významnou transformáciou, vďaka ktorej sa stáva väčšou a ponúka viac priestoru než kedykoľvek predtým. Nový model je dlhší o 14,4 cm, dosahujúc celkovú dĺžku 4,92 metra, a jeho rázvor sa predlžuje o 5 cm na 2,84 metra, čo znamená viac miesta pre cestujúcich a vyššiu stabilitu vozidla.

 

Šírka karosérie Passat Variant, bez započítania vonkajších zrkadiel, sa zvýšila o 2 cm na 1,85 metra, zatiaľ čo výška vozidla ostáva konštantná na 1,51 metra vrátane antény. Tieto zmeny vedú k úplne novým proporciám vozidla, poskytujúc tak viac miesta pre cestujúcich a zároveň udržiavajúc elegantný a štíhly vzhľad.

 

Výrazné zväčšenie priestoru je najbadateľnejšie na zadných sedadlách, kde je k dispozícii o 5 cm viac miesta na nohy, čím sa výrazne zvyšuje komfort pre pasažierov. Rovnako sa zväčšil aj batožinový priestor, ktorého základný objem sa zvýšil o 40 litrov na celkových 690 litrov, a pri sklopených zadných operadlách narastie maximálny objem až na 1920 litrov, čo je o 140 litrov viac než u predchodcu.

 

Čerešničkou na torte je aerodynamická optimalizácia novej karosérie, ktorá viedla k zníženiu koeficientu aerodynamického odporu na hodnotu 0,25. Toto vylepšenie znamená nielen lepšiu spotrebu paliva, ale aj nižšiu hlučnosť vo vnútri kabíny, čo spolu s ostatnými vylepšeniami prispieva k výraznému nárastu celkovej efektivity a komfortu jazdy v novom Passat Variant.

 

Dva nové agregáty plug-in hybrid prinášajú revolúciu v oblasti efektívnosti a ekologickosti. Kai Grünitz, člen predstavenstva pre technický vývoj, hovorí: „Najnovší evolučný stupeň modulárnej stavebnice komponentov s priečne uloženým motorom MQB evo vytvára vysoko inovatívny základ pre deviatu generáciu modelu Passat. Volkswagen vďaka výrazným unifikačným efektom MQB evo opäť sprístupňuje mnohé prvky high-tech pre státisíce automobilistov.“ Dve nové verzie plug-in hybridu – jedna s výkonom 150 kW (204 k) a druhá s 200 kW (272 k) – poskytujú výnimočnú efektivitu a umožňujú dojazd približne 100 km na elektrický pohon. Táto schopnosť transformuje nový Passat Variant na efektívne vozidlo pre každodennú mestskú mobilitu, zároveň ponúka možnosť zrýchleného nabíjania a v kombinácii s benzínovým motorom 1.5 TSI evo2 poskytuje celkový dojazd až 1000 km.

 

Čo sa týka 48-voltového mild hybridného systému 1.5 eTSI, tento inovatívny motor kombinuje špičkovú technológiu rekuperácie energie s efektívnym spaľovacím motorom, čím zvyšuje celkovú účinnosť vozidla a znižuje emisie. Funkcia vypínania valcov ešte viac zlepšuje spotrebu paliva a znižuje emisie CO2. Ponuka motorov je rozšírená o dva modely 2.0 TDI a dva turbodúchadlom prepĺňané benzínové motory 2.0 TSI, všetky spojené so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou DSG alebo 6-stupňovou eDSG pre plug-in hybridy, pričom najvýkonnejšie verzie sú štandardne vybavené pohonom všetkých kolies 4MOTION. Tieto motory zabezpečujú vynikajúce jazdné vlastnosti a zároveň udržujú ekologický profil vozidla.

 

V rámci interiéru Volkswagen prináša revolučný prístup s novým kokpitom, ktorý je štýlovo navrhnutý s dôrazom na funkcionalitu a pokrokový dizajn. Centrom kokpitu je najnovšia generácia modulárnej stavebnice infotainmentu MIB4, ktorá ponúka intuitívne ovládanie a je navrhnutá tak, aby spĺňala očakávania a požiadavky dnešných vodičov. Vodič má k dispozícii moderný digitálny prístrojový panel s displejom o veľkosti 26 cm (10,25 palcov), a vedľa neho sa nachádza centrálny displej infotainmentu s uhlopriečkou 32 cm (12,9 palcov), s možnosťou výberu ešte väčšieho displeja s uhlopriečkou 38 cm (15 palcov). Pod týmto centrálnym displejom sú umiestnené osvetlené dotykové posúvače na reguláciu teploty a hlasitosti, čo pridáva k modernému a technologicky pokročilému vzhľadu interiéru.

 

 

V oblasti prístrojového vybavenia Volkswagen prináša pre model Passat Variant inovatívne technológie zvyšujúce pohodlie a bezpečnosť. Medzi tieto prémiové funkcie patrí možnosť doplniť interiér o nový head-up displej, ktorý projekciou dôležitých informácií priamo na predné sklo poskytuje vodičovi dáta bez nutnosti odkloniť zrak od cesty. Táto technológia posúva informácie do virtuálneho priestoru pred vozidlo, čím značne zlepšuje orientáciu vodiča a prispieva k jeho lepšej reakčnej schopnosti v rôznych jazdných situáciách.

 

Multifunkčný volant je vybavený fyzickými tlačidlami, ktoré umožňujú intuitívne ovládanie základných funkcií vozidla bez odvádzania pozornosti od riadenia. Novým ovládacím prvkom v kokpite je inovatívna páčka umiestnená na pravej strane stĺpika riadenia, ktorá slúži na ovládanie dvojspojkovej prevodovky DSG. Táto páčka má podobnú logiku ovládania ako páčky v elektrických modeloch ID. Buzz a ID.7, kde jednoduchým otočením sa volí smer jazdy alebo aktivuje parkovacia brzda.

 

Pokročilé systémy asistovaného parkovania výrazne uľahčujú parkovanie vozidla v rôznych situáciách. Passat Variant ponúka rozšírené portfólio parkovacích asistentov, ako sú „Park Assist Plus“ a „Park Assist Pro“, ktoré vodičovi umožňujú parkovať vozidlo s vysokou presnosťou a menším úsilím. Výnimočným prídavkom je funkcia „Park Assist Pro“ s pamäťou, ktorá umožňuje vozidlu automaticky zaparkovať na predtým učené parkovacie miesta, a to aj za pomoci diaľkového ovládania prostredníctvom smartfónu vodiča. Táto funkcia pridáva novú dimenziu pohodlia a bezpečnosti pri parkovaní, umožňujúc vodičovi ovládať parkovací proces aj mimo vozidla.

 

Systém „DCC Pro“ predstavuje revolúciu v oblasti technológie podvozka, kde Volkswagen zavádza inovatívnu 2-ventilovú technológiu adaptívnych tlmičov pruženia. Táto technológia umožňuje samostatnú reguláciu tvrdosti tlmičov pri tlaku a ťahu, čo prináša vodičovi možnosť prispôsobiť jazdné vlastnosti vozidla podľa aktuálnych potrieb – od maximálnej dynamiky až po bezprecedentný komfort. Tento adaptívny podvozok je navrhnutý tak, aby sa automaticky prispôsobil nielen jazdným podmienkam, ale aj preferenciám vodiča, čím stanovuje nové štandardy v strednej triede automobilov.

 

 

Ďalším príkladom inovácií v oblasti komfortu sú nové sedadlá ergoActive-Plus s pneumatickým 10-komorovým masážnym systémom, ktoré prispievajú k celkovému pohodliu v kabíne. Tieto sedadlá ponúkajú rozsiahle možnosti elektrického nastavenia, ktoré môžu dosiahnuť až 14 rôznych smerov, a sú doplnené o rôzne konfigurovateľné klimatizačné funkcie, čo zabezpečuje ideálne sedenie pre každého vodiča a cestujúceho.

 

Čo sa týka výroby, nový Passat bude vyrábaný v závode Volkswagen Slovakia v Bratislave, ktorý je jedným z najmodernejších a najkomplexnejších výrobných závodov v celosvetovej sieti koncernu Volkswagen. Investícia presahujúca 400 miliónov eur do tohto projektu zdôrazňuje záväzok značky k inováciám a kvalite, čím Bratislava posilňuje svoje postavenie kľúčového hráča vo výrobnom procese celosvetovej siete Volkswagen. Tento závod predstavuje nielen dôležité výrobné centrum, ale aj symbol technologickej vyspelosti a inžinierskej excelentnosti, ktoré sú charakteristické pre Volkswagen.

 

História modelu Volkswagen Passat Variant

 

Volkswagen Passat Variant je označenie pre kombi verziu stredne veľkého rodinného automobilu Volkswagen Passat. História tohto modelu siaha až do sedemdesiatych rokov minulého storočia, keď bol prvýkrát uvedený na trh.

 

Prvá generácia Passat Variant bola predstavená v roku 1974. Bola to priestorná kombinácia s moderným dizajnom a výkonnými motormi. Táto verzia sa okamžite stala populárnou, najmä vďaka svojmu praktickému vyhotoveniu a pohodlnému interiéru.

 

Ďalšie generácie Passat Variant pokračovali vo svojom úspechu, prinášajúc inovácie v oblasti dizajnu, technológií a motorizácií. V priebehu rokov boli pridávané nové bezpečnostné prvky a vylepšenia výkonu, čo urobilo z Passat Variant jedno z popredných vozidiel vo svojej triede.

 

V priebehu času sa Passat Variant stal obľúbeným vozidlom pre rodiny aj jednotlivcov, ktorí ocenili jeho priestorný interiér, spoľahlivosť a komfortné jazdné vlastnosti. Automobil sa vyznačuje tiež dobrou variabilitou a možnosťou prepravy veľkého množstva nákladu.

 

Volkswagen neustále aktualizuje Passat Variant, prinášajúc nové technológie a vylepšenia do každej novej generácie. To zahŕňa pokročilé systémy asistencie vodiča, moderný infotainment a prístrojovú dosku, rovnako ako efektívnejšie a čistejšie motory.

 

Vďaka svojej dlhej histórii a konzistentnej kvalite si Passat Variant získal pevné miesto na trhu stredne veľkých kombi vozidiel. Je obľúbeným výberom pre tých, ktorí hľadajú spojenie praktickosti, komfortu a spoľahlivosti vo svojom automobile.

 

Prvá generácia modelu Volkswagen Passat Variant bola uvedená na trh v roku 1974 a predstavovala predĺženú verziu sedanu Passat. Tento model sa stal veľmi obľúbeným vďaka svojmu praktickému dizajnu a priestornému interiéru, čo mu zabezpečilo širokú popularitu medzi rodinami a aktívnymi jednotlivcami.

 

Rozmery prvej generácie Passat Variant sa líšili v závislosti od trhu, ale v priemere meria približne 4,5 metra na dĺžku, 1,7 metra na šírku a približne 1,4 metra na výšku. Rozvor bola asi 2,6 metra, čo poskytovalo dostatok miesta pre cestujúcich aj náklad.

 

Čo sa týka motorov, prvá generácia Passat Variant ponúkala niekoľko rôznych možností pohonu, pričom niektoré z nich boli rovnaké ako u sedanovej verzie. Medzi najčastejšie používané motory patrili:

 

  1. Volkswagen EA827 1.3L: Štvorvalcový benzínový motor s objemom 1,3 litra, ktorý poskytoval výkon približne 55 koní a krútiaci moment okolo 93 Nm.
  2. Volkswagen EA827 1.5L: Ďalší štvorvalcový benzínový motor s objemom 1,5 litra, ktorý mal výkon približne 75 koní a krútiaci moment okolo 115 Nm.
  3. Volkswagen EA827 1.6L: Variant s objemom 1,6 litra ponúkal väčší výkon, bežne okolo 85 koní a krútiaci moment okolo 125 Nm.
  4. Volkswagen EA827 1.5L Diesel: Pre tých, ktorí uprednostňovali dieselové motory, bol k dispozícii dieselový motor s objemom 1,5 litra, ktorý poskytoval výkon približne 50 koní a krútiaci moment okolo 88 Nm.

Tieto motory boli často spárované s manuálnou prevodovkou, ale niektoré varianty boli dostupné aj s automatickou prevodovkou, čo zvyšovalo pohodlie pre vodiča.

 

Prvá generácia Passat Variant bola významným krokom pre značku Volkswagen, prinášajúc kombináciu priestoru, praktickosti a spoľahlivosti, čo bolo vtedy veľmi atraktívne na automobilovom trhu.

 

Druhá generácia modelu Volkswagen Passat Variant bola predstavená v roku 1981. Bola označovaná ako Passat B2 a priniesla niekoľko vylepšení a nových funkcionalít oproti svojmu predchodcovi.

 

Pokiaľ ide o rozmery, Passat B2 Variant bol podobných rozmerov ako prvá generácia, s dĺžkou približne 4,5 metra, šírkou okolo 1,7 metra a výškou približne 1,4 metra. Rozvor kolies bol tiež približne 2,6 metra, čo poskytovalo dostatok miesta pre cestujúcich a náklad.

 

Čo sa týka motorizácií, Passat B2 Variant ponúkal širokú škálu benzínových aj naftových motorov. Medzi najčastejšie používané patrili:

 

  1. Volkswagen EA827 1.6L: Štvorvalec s objemom 1,6 litra poskytoval výkon približne 70 koní a krútiaci moment okolo 125 Nm.
  2. Volkswagen EA827 1.8L: Výkonnejší benzínový motor s objemom 1,8 litra, ktorý mal výkon približne 90 až 112 koní v závislosti od verzie a krútiaci moment okolo 150 Nm.
  3. Volkswagen EA827 2.0L: V niektorých verziách bola k dispozícii aj väčšia štvorvaľcová jednotka s objemom 2,0 litra, ktorá poskytovala výkon okolo 115 koní a krútiaci moment približne 170 Nm.
  4. Volkswagen EA827 1.6L Diesel: Dieselový motor s objemom 1,6 litra poskytoval výkon približne 54 koní a krútiaci moment okolo 105 Nm.
  5. Volkswagen EA827 1.9L Diesel: Väčší dieselový motor s objemom 1,9 litra bol tiež k dispozícii, s výkonom približne 70 až 79 koní a krútiacim momentom okolo 130 Nm.

 

Tieto motory boli opäť často kombinované s manuálnou prevodovkou, ale niektoré varianty boli dostupné aj s automatickým prevodovým systémom. Druhá generácia Passat Variant zaznamenala rovnaký úspech ako jej predchodca a posilnila pozíciu Passatu ako dôležitého hráča v segmente stredne veľkých rodinných vozidiel.

 

Tretia generácia modelu Volkswagen Passat Variant bola predstavená v roku 1988 a označovala sa ako Passat B3. Tento model priniesol výrazné inovácie vo forme modernizovaného dizajnu, zvýšenej bezpečnosti a vylepšených jazdných vlastností.

 

Pokud jde o rozmery, Passat B3 Variant bol o niečo väčší než jeho predchodcovia, s dĺžkou približne 4,6 metra, šírkou okolo 1,7 metra a výškou približne 1,5 metru. Rozvor kol bol zhruba 2,6 metra, čo prispevalo k priestornému interiéru a pohodlnej jazde.

 

Tretia generácia Passat Variant ponúkala rôzne motory, vrátane benzínových aj naftových variant. Medzi najčastejšie používané motory patrili:

 

  1. Volkswagen EA827 1.8L: Štvorvalec s objemom 1,8 litra, poskytoval výkon od 90 do 136 koní v závislosti na verzii.
  2. Volkswagen EA827 2.0L: Ďalší štvorvalec s objemom 2,0 litra, s výkonom od 107 do 150 koní.
  3. Volkswagen EA827 2.8L V6: V tejto generácii bol k dispozícii aj šesťvalec s objemom 2,8 litra, s výkonom približne 174 koní.
  4. Volkswagen EA827 1.9L Diesel: Medzi dieselovými motormi sa často používala verzia s objemom 1,9 litra, poskytujúca výkon od 64 do 110 koní v závislosti na prevedení.

 

Prevodovky k týmto motorom zahŕňali manuálne aj automatické varianty. Manuálne prevodovky obvykle ponúkali 5 alebo 6 rýchlostí, zatiaľ čo automatické prevodovky boli k dispozícii s 4 alebo 5 rýchlostiami.

 

Passat B3 Variant bol tiež vybavený pokročilými bezpečnostnými funkciami a moderným interiérom, čo ho urobilo konkurencieschopným na trhu stredne veľkých kombi vozidiel. Tretia generácia Passat Variant priniesla ďalšiu evolúciu tohto modelu a pokračovala v jeho úspechu na trhu.

 

Štvrtá generácia modelu Volkswagen Passat Variant bola predstavená v roku 1993 a známa ako Passat B4. Tento model priniesol ďalšie vylepšenia v porovnaní s predchádzajúcou verziou a bol obľúbený nielen pre svoju spoľahlivosť a komfort, ale aj pre svoju technologickú pokročilosť.

 

Rozmery Passatu B4 Variant boli podobné ako u predchádzajúcej generácie, s dĺžkou približne 4,6 metra, šírkou okolo 1,7 metra a výškou približne 1,5 metru. Rozvor kolies bol tiež približne 2,6 metra, čo zabezpečovalo dostatočný priestor pre cestujúcich a náklad.

 

V rámci motorizácií ponúkala široký výber benzínových a naftových motorov, vrátane:

 

  1. Volkswagen EA827 1.6L: Štvorvalec s objemom 1,6 litra a výkonom približne od 75 do 101 koní.
  2. Volkswagen EA827 1.8L: Ďalší štvorvalec s objemom 1,8 litra, s výkonom od 90 do 125 koní.
  3. Volkswagen EA827 2.0L: Tento motor bol dostupný s výkonom od 115 do 150 koní.
  4. Volkswagen VR6 2.8L: Šesťvalec s objemom 2,8 litra poskytoval výkon okolo 172 koní.
  5. Volkswagen EA827 1.9L TDI: Medzi dieselovými motorizáciami bola verzia s objemom 1,9 litra a výkonom od 68 do 90 koní.

 

Prevodovky zahŕňali manuálne aj automatické varianty. Manuálne prevodovky často ponúkali 5 alebo 6 rýchlostí, zatiaľ čo automatické prevodovky boli k dispozícii s 4 alebo 5 rýchlostiami.

 

Facelift pre Passat B4 Variant priniesol drobné úpravy vo vizuálnom prevedení, ako napríklad nové svetlomety, nárazníky a design zadných svetiel. Tieto zmeny dodali vozidlu čerstvý a moderný vzhľad, čím ho udržali v súlade s aktuálnymi automobilovými trendmi.

 

Passat B4 Variant pokračoval vo svojom úspechu ako spoľahlivé a praktické kombi vozidlo, ktoré ponúkalo moderné technológie a pohodlný jazdný zážitok.

 

Piata generácia modelu Volkswagen Passat Variant bola uvedená na trh v roku 1997 a známa je ako Passat B5. Tento model predstavoval ďalší významný krok v evolúcii Passatu Variant, prinášajúc modernizovaný dizajn, zvýšenú bezpečnosť a technologické inovácie.

 

Rozmery Passatu B5 Variant sa zväčšili oproti predchádzajúcim generáciám, s dĺžkou približne 4,7 metra, šírkou okolo 1,8 metra a výškou približne 1,5 metra. Rozvor kolies bol tiež zvýšený na približne 2,7 metra, čo zlepšilo stabilitu a priestor v interiéri.

 

Motory, ktoré boli k dispozícii pre Passat B5 Variant, zahŕňali:

 

  1. Volkswagen EA827 1.6L: Štvorvalec s objemom 1,6 litra a výkonom približne od 101 do 102 koní.
  2. Volkswagen EA827 1.8L: Ďalší štvorvalec s objemom 1,8 litra, poskytoval výkon od 115 do 150 koní.
  3. Volkswagen EA113 1.8T: Turboverzia štvorvalca s objemom 1,8 litra, s výkonom približne od 150 do 193 koní.
  4. Volkswagen EA827 2.3L V5: Piativalcový motor s objemom 2,3 litra poskytoval výkon okolo 150 koní.
  5. Volkswagen EA825 2.8L V6: Vylepšený šesťvalec s objemom 2,8 litra, ktorý dosahoval výkon približne od 193 do 220 koní.
  6. Volkswagen EA825 2.5L TDI: Medzi dieselovými motormi bol k dispozícii motor s objemom 2,5 litra, s výkonom od 110 do 180 koní.

 

Prevodovky zahŕňali manuálne a automatické varianty. Manuálne prevodovky boli často dostupné s 5 alebo 6 rýchlostami, zatiaľ čo automatické prevodovky ponúkali 4 alebo 5 rýchlostí.

 

Passat B5 Variant bol tiež vybavený pokročilými bezpečnostnými funkciami a moderným interiérom, vrátane možností ako napríklad elektronická stabilizácia ESP, airbagy a systém ABS. Táto generácia Passatu Variant pokračovala v dlhej tradícii spoľahlivosti a komfortu, čím si udržala svoju popularitu na trhu stredne veľkých kombi vozidiel.

 

Šiesta generácia modelu Volkswagen Passat Variant, známa tiež ako Passat B6, bola uvedená na trh v roku 2005. Tento model predstavoval ďalší krok v inováciách a vylepšeniach oproti predchádzajúcim verziám.

 

Rozmery Passatu B6 Variant boli podobné ako u predchádzajúcej generácie, s dĺžkou približne 4,8 metra, šírkou okolo 1,8 metra a výškou približne 1,5 metra. Rozvor kolies bol zhruba 2,7 metra, čo poskytovalo dostatočný priestor pre cestujúcich aj náklad.

 

Motory ponúkané pre Passat B6 Variant zahŕňali:

 

  1. Volkswagen EA827 1.4L TSI: štvorvalcový motor s objemem 1,4 litra a turbodúchadlom, ktorý poskytoval výkon od 122 do 160 koní.
  2. Volkswagen EA113 1.8L TSI: Ďalší štvorvalcový motor s objemem 1,8 litra a turbodúchadlom, s výkonom približne od 160 do 200 koní.
  3. Volkswagen EA113 2.0L TSI: Štvorvalec s objemom 2,0 litra a turbodúchadlom, ktorý dosahoval výkonu od 200 do 272 koní.
  4. Volkswagen EA189 1.9L TDI: Dieselový motor s objemom 1,9 litra poskytoval výkon od 105 do 130 koní.
  5. Volkswagen EA189 2.0L TDI: Vylepšený dieselový motor s objemom 2,0 litra, ktorý dosahoval výkonu od 110 do 170 koní.

 

Prevodovky zahŕňali manuálne aj automatické varianty. Manuálne prevodovky obvykle ponúkali 5 alebo 6 rýchlostí, zatiaľ čo automatické prevodovky boli k dispozícii s 6 alebo 7 rýchlostiami.

 

Passat B6 Variant tiež zaviedol nové technológie a bezpečnostné funkcie, ako napríklad parkovací asistent, adaptívny tempomat a bezpečnostné systémy pre jazdu v meste. Táto generácia Passatu Variant pokračovala v poskytovaní komfortnej a spoľahlivej jazdy, čo z neho urobilo populárny výber v segmente stredne veľkých kombi vozidiel.

 

Siedma generácia modelu Volkswagen Passat Variant je známa ako Passat B7 a bola predstavená na trhu v roku 2010. Tento model predstavuje ďalší vývoj v rámci Passatu Variant, pričom prináša zlepšenia v dizajne, technológii a jazdných vlastnostiach.

 

Rozmery Passatu B7 Variant sa mierne zväčšili v porovnaní s predchádzajúcou generáciou, s dĺžkou približne 4,8 metra, šírkou okolo 1,8 metra a výškou približne 1,5 metra. Rozvor kolies bol zhruba 2,7 metra, čo poskytovalo dostatok priestoru v interiéri pre cestujúcich aj náklad.

 

Motory dostupné pre Passat B7 Variant zahŕňali:

 

  1. Volkswagen EA827 1.4L TSI: Čtyřválcový motor s objemom 1,4 litra a turbodúchadlom, s výkonom od 122 do 160 koní.
  2. Volkswagen EA113 1.8L TSI: Ďalší čtyřválcový motor s objemom 1,8 litra a turbodúchadlom, poskytujúci výkon od 160 do 210 koní.
  3. Volkswagen EA113 2.0L TSI: Štvorvalec s objemom 2,0 litra a turbodúchadlom, dosahujúci výkon od 210 do 300 koní.
  4. Volkswagen EA189 1.6L TDI: Dieselový motor s objemom 1,6 litra, poskytujúci výkon od 105 do 120 koní.
  5. Volkswagen EA189 2.0L TDI: Vylepšený dieselový motor s objemom 2,0 litra, s výkonom od 110 do 240 koní.

 

Prevodovky ponúkané pre Passat B7 Variant zahŕňali manuálne aj automatické varianty. Manuálne prevodovky disponovali 6 rýchlostami, zatiaľ čo automatické prevodovky mohli mať 6 alebo 7 rýchlostí.

Passat B7 Variant priniesol aj nové technologické funkcie, ako napríklad systémy asistujúce pri parkovaní, adaptívny tempomat a bezpečnostné prvky, ktoré zvyšujú jeho bezpečnosť a komfort pri jazde. Táto generácia Passatu Variant pokračovala v tradícii poskytovania spoľahlivej, pohodlnej a technologicky vyspelého vozidla pre rodiny a jednotlivcov.

 

Ôsma generácia modelu Volkswagen Passat Variant je známa ako Passat B8 a bola uvedená na trh v roku 2014. Tento model predstavuje ďalší krok v inováciách a vylepšeniach, ktoré prinášajú moderný dizajn, pokročilú technológiu a efektívne motory.

Passat B8 Variant sa vyznačuje štýlovým exteriérom a prostorným interiérom. Rozmery vozidla sú približne 4,8 metra na dĺžku, 1,8 metra na šírku a 1,5 metra na výšku, s rozvorom kolies okolo 2,8 metra. Tieto rozmery poskytujú dostatok priestoru pre cestujúcich aj náklad, čím Passat B8 Variant zaručuje komfortnú jazdu.

Motory dostupné pre Passat B8 Variant zahŕňajú:

  1. Volkswagen EA211 1.4L TSI: Štvorvalcový motor s objemom 1,4 litra a turbodúchadlom, poskytujúci výkon od 125 do 150 koní.
  2. Volkswagen EA888 1.8L TSI: Ďalší štvorvalcový motor s objemom 1,8 litra a turbodúchadlom, s výkonom od 150 do 180 koní.
  3. Volkswagen EA888 2.0L TSI: Štvorvalec s objemom 2,0 litra a turbodúchadlom, dosahujúci výkon od 190 do 280 koní.
  4. Volkswagen EA288 1.6L TDI: Dieselový motor s objemom 1,6 litra, poskytujúci výkon od 120 do 120 koní.
  5. Volkswagen EA288 2.0L TDI: Vylepšený dieselový motor s objemom 2,0 litra, s výkonom od 150 do 240 koní.

Prevodovky dostupné pre Passat B8 Variant zahŕňajú manuálne aj automatické varianty. Manuálne prevodovky obvykle disponujú 6 rýchlosťami, zatiaľ čo automatické prevodovky môžu mať 6 alebo 7 rýchlostí.

 

Passat B8 Variant je tiež vybavený pokročilými bezpečnostnými systémami a technologickými inováciami, ako napríklad adaptívny tempomat, parkovací asistent a mnoho ďalších funkcií, ktoré zvyšujú komfort a bezpečnosť jazdy. Táto generácia Passatu Variant pokračuje v tradícii poskytovania spoľahlivých a výkonných kombi vozidiel, ktoré zaručujú prvotriedny jazdný zážitok.

 

Dizajn Passatu B8 Variant zachováva eleganciu a sofistikovanosť, ktorá je charakteristická pre značku Volkswagen, pričom zároveň prináša moderné a dynamické prvky. Exteriér vozidla je očarujúci svojou plynulosťou a aerodynamickým profilom, čo prispieva k lepšej účinnosti paliva a stabilite na cestách.

 

Predná časť Passatu B8 Variant je zdobená charakteristickou mriežkou chladiča s logom Volkswagen v strede, ktorá dodáva vozidlu robustný a sebavedomý vzhľad. Dynamické svetlomety sú integrované do elegantných liniek karosérie, a môžu byť doplnené o moderné LED denné svetlá, ktoré prispievajú k výraznému a štýlovému vzhľadu vozidla.

 

Bočný profil Passatu B8 Variant je pôsobivý svojou proporciou a hladkými líniemi, ktoré podčiarkujú jeho aerodynamický charakter. Charakteristickými prvky sú dobre definované hrany a oblúky, ktoré prispievajú k dynamickému a štýlovému vzhľadu. K dispozícii sú rôzne varianty ráfikov, ktoré dopĺňajú celkový dizajn vozidla.

 

Zadná časť Passatu B8 Variant je elegantná a moderná, s integrovanými LED svetlami, ktoré dodávajú vozidlu výnimočný a futuristický vzhľad. Dynamické línie a aerodynamické prvky podčiarkujú štýlový charakter auta a zároveň zvyšujú jeho efektivitu na cestách.

 

Interiér Passatu B8 Variant je navrhnutý s dôrazom na komfort a praktickosť, pričom použité materiály sú vysokej kvality a dotvárajú luxusnú atmosféru. Moderné technologické prvky a ergonomický dizajn interiéru zvyšujú pohodlie cestujúcich a zaručujú príjemný jazdný zážitok.

 

Celkový dizajn Passatu B8 Variant kombinuje eleganciu, štýl a výkonnosť, čím ponúka atraktívnu voľbu pre tých, ktorí hľadajú spoľahlivé a moderné kombi vozidlo s prvotriednym dizajnom.

 

Facelift Passatu B8 Variant bol uvedený na trh v roku 2019 a priniesol niekoľko drobných, ale významných zmien, ktoré aktualizovali vzhľad a technologické vybavenie vozidla.

 

Jednou z hlavných zmien v rámci faceliftu bolo aktualizované predné svetelné podpisu. Nové LED svetlomety, ktoré boli často štandardnou výbavou alebo dostupnou vo vyšších výbavách, mali moderný dizajn a poskytovali vylepšené svetelné podmienky pre jazdu v rôznych situáciách. Ďalšou výraznou zmenou boli aktualizované zadné svetlá, ktoré získali nový dizajn a technologické prvky, ako napríklad dynamické smerové svetlá.

 

Okrem toho sa facelift týkal aj interiéru, kde sa objavili aktualizácie v technológii a vybavení. Nový infotainmentový systém s väčším displejom a modernými funkciami umožnil lepšiu konektivitu a ovládanie vozidla. Rovnako boli dostupné nové možnosti personalizácie interiéru, vrátane nových materiálov a farieb, ktoré umožnili individuálne prispôsobenie vozidla podľa preferencií zákazníka.

 

Facelift Passatu B8 Variant tiež priniesol aktualizované bezpečnostné funkcie a asistenčné systémy, ktoré zlepšili ochranu cestujúcich a pomáhali vodičom pri jazde. Medzi tieto funkcie patrili napríklad asistent pre rozpoznanie chodcov, asistent pre udržiavanie v jazdnom pruhu a asistent pre parkovanie.

 

Celkovo vzaté, facelift Passatu B8 Variant priniesol niekoľko drobných, ale dôležitých zmien, ktoré aktualizovali vzhľad a technologické vybavenie vozidla, čím poskytli zákazníkom ešte atraktívnejšiu a výkonnejšiu voľbu v segmente stredne veľkých kombi vozidiel.

 

Pohon 4MOTION je štvorkolový pohon vyvinutý automobilovou spoločnosťou Volkswagen, ktorý bol prvýkrát predstavený v 80. rokoch 20. storočia a odvtedy prešiel radom inovácií a vylepšení.

 

Historicky sa Volkswagen pohon 4MOTION začal vyvíjať s cieľom poskytnúť spoľahlivý a výkonný pohon pre vozidlá, ktoré sú určené pre rôzne podmienky terénu a poveternostných podmienok. V prvej generácii bol pohon 4MOTION založený na technológii, ktorá umožňovala variabilné rozdelenie krútiaceho momentu medzi prednými a zadnými kolesami, čo zabezpečilo lepšiu trakciu a stabilitu.

 

Od svojho prvého uvedenia sa pohon 4MOTION postupne vyvíjal a vylepšoval. Do novších modelov boli implementované pokročilejšie technológie a systémy riadenia, čo umožnilo ešte lepšiu reakciu na zmeny podmienok a zlepšenú ovládateľnosť. Moderné verzie pohonu 4MOTION sú schopné rýchlo a automaticky prispôsobovať rozdelenie krútiaceho momentu medzi jednotlivými kolesami v závislosti od podmienok na ceste, čo umožňuje optimálnu trakciu a stabilitu.

 

Pohon 4MOTION sa používa v rôznych modeloch Volkswagen, vrátane osobných automobilov, SUV a ďalších vozidiel určených pre terénne aj mestské podmienky. Tento pohon sa osvedčil ako spoľahlivý a efektívny systém, ktorý poskytuje vynikajúce jazdné vlastnosti a zvyšuje bezpečnosť v rôznych podmienkach.

 

Celkovo vzaté, pohon 4MOTION je dôležitou súčasťou technologického portfólia spoločnosti Volkswagen a predstavuje spoľahlivý a výkonný systém, ktorý umožňuje výbornú trakciu a stabilitu vozidla v rôznych podmienkach jazdy. S jeho neustálym vývojom a vylepšovaním sa očakáva, že bude pokračovať v poskytovaní špičkových jazdných vlastností pre vozidlá značky Volkswagen v budúcnosti.

 

Zmena v pohone 4MOTION z permanentného pohonu na medzinápravovú spojku bola dôležitým krokom vo vývoji systému, ktorý umožnil väčšiu flexibilitu a efektívnosť v rôznych podmienkach jazdy. Tento prechod sa zaznamenal v niektorých modeloch značky Volkswagen, a to konkrétne v spojení s prechodom z platformy s podlžným usporiadaním motora na platformu s priečnym usporiadaním motora.

 

Jedným z oznámení zavádzajúcich túto zmenu bol príchod modelov na platforme MQB (Modulare Querbaukasten), ktoré boli schopné využívať medzinápravovú spojku. Konkrétne v prípade niektorých vozidiel, ako napríklad Volkswagen Golf VII, Passat B8 alebo Tiguan II, bola medzinápravová spojka označená ako “Haldex”, čo je obchodné meno pre tento typ systému vyvinutého spoločnosťou Haldex Traction Systems.

 

Rozdiel medzi permanentným pohonom a pohonom s medzinápravovou spojkou spočíva v spôsobe, ako sa krútiaci moment rozdeľuje medzi prednú a zadnú nápravu. V prípade permanentného pohonu je obvykle rozdelenie krútiaceho momentu medzi nápravy konštantné a nemenné, čo zabezpečuje trvalú štvorkolovú trakciu. Naopak, pohon s medzinápravovou spojkou umožňuje variabilné rozdeľovanie krútiaceho momentu podľa aktuálnych podmienok a potrieb jazdy, čím sa zlepšuje efektívnosť a hospodárnosť.

 

Medzinápravová spojka, ako je napríklad systém Haldex, funguje na princípe riadeného spojenia medzi prednou a zadnou nápravou. Tento systém dokáže rýchlo a dynamicky meniť množstvo krútiaceho momentu, ktorý sa prenáša na zadné kolesá, na základe signálov a podmienok ako je adhézia, rýchlosť, náklon vozidla a ďalšie faktory.

 

Takáto zmena v pohone 4MOTION priniesla výhody v podobe väčšej efektivity, lepšej jazdného správania a zvýšenej bezpečnosti na ceste, pričom zároveň umožnila nižšiu spotrebu paliva a emisií CO2.