Pre nadšencov automobilového športu predstavuje BMW M4 CS vrchol výkonu. Výkon tohto motora bol posilnený na 405 kW (550 koní), čo podporuje špeciálne upravený podvozok a redukcia hmotnosti vďaka použitiu množstva komponentov z plastu vystuženého uhlíkovými vláknami (CFRP). Motor vyvíja maximálny krútiaci moment 650 Nm už od 2 750 otáčok za minútu až do 5 950 ot./min., pričom maximálny výkon dosahuje pri 6 250 ot./min. a červená zóna tachometra začína na 7 200 ot./min. Nová verzia BMW M4 CS sa začne vyrábať v júli v závode BMW Group Dingolfing, s otvorením objednávkových kníh koncom mája.

 

BMW M4 CS
BMW M4 CS

Motorové špecifikácie obsahujú radový šesťvalec BMW v M4 CS, ktorý je doplnený o osemstupňovú prevodovku M Steptronic a inteligentný pohon všetkých kolies M xDrive, čo novej špeciálnej edícii dodáva dynamický charakter a jazdnú istotu. Vozidlo zrýchli z 0 na 100 km/h za 3,4 sekundy a z 0 na 200 km/h za 11,1 sekundy. Akcelerácia z 80 na 120 km/h trvá 2,6 sekundy na štvrtom prevodovom stupni a 3,3 sekundy na piatom prevodovom stupni. Maximálna rýchlosť tejto špeciálnej edície, štandardne vybavenej balíkom M Driver’s Package, je elektronicky obmedzená na 302 km/h. Počas testovania na Severnej slučke okruhu Nürburgring, nové BMW M4 CS dosiahlo oficiálne a notársky overený čas 7 minút 21,989 sekundy na 20,832 kilometrovom okruhu.

 

Šesťvalcový radový motor v BMW v M4 CS, špeciálne vyvinutý pre vysoké požiadavky motoršportu, je technologickým skvostom.

 

Tento agregát disponuje extrémne tuhou kľukovou skriňou, ktorá je konštruovaná tak, aby zvládla vysoké spaľovacie tlaky. Jeho kovaný odľahčený kľukový hriadeľ sa vyznačuje výnimočnou torznou odolnosťou. Unikátna technológia nanášania kovového povlaku na steny valcov pomocou drôteného oblúka znižuje trecie straty a zároveň chráni valce. Hlava valcov je vyrobená pomocou 3D tlače, čo je príklad inovatívneho prístupu v motorovom dizajne. Olejový a chladiaci systém sú optimalizované pre extrémne podmienky na závodných okruhoch, vysoké otáčky a prudké priečne zrýchlenia. Motorové turbodúchadlá sú navrhnuté pre zvýšenie maximálneho plniaceho tlaku na 2,1 baru, a riadiace jednotky motora sú upravené pre maximalizáciu výkonu.

 

BMW M4 CS
BMW M4 CS

 

Motor je sprevádzaný strhujúcim zvukom, ktorý pochádza z dvojvetvového výfukového systému. Tento systém obsahuje elektronicky ovládané klapky, odľahčený titánový zadný tlmič a dvojicu koncoviek v matnej čiernej farbe. Akustika motora sa mení v závislosti od nastavenia hnacieho ústrojenstva prostredníctvom M Setup, kde režimy SPORT a SPORT+ poskytujú motoru pretekársky zvukový charakter.

 

Prenos sily na kolesá zaisťuje osemstupňová prevodovka M Steptronic so systémom Drivelogic, ktorá je ovládaná buď M pákou voliča na stredovej konzole alebo páčkami z uhlíkových vlákien na volante. Integrované tlačidlo Drivelogic umožňuje vodičovi prispôsobiť charakteristiku radenia prevodovky podľa aktuálnej potreby – či už ide o komfort, športový výkon, alebo použitie na závodnej trati. Systém M xDrive, ktorý používa elektronicky riadenú lamelovú spojku, zabezpečuje efektívne rozdelenie výkonu motora na všetky štyri kolesá, optimalizujúc tak trakciu a jazdnú dynamiku vozidla.

 

Systém M xDrive vo vozidle je primárne zameraný na zadné kolesá, čo v spojení s M aktívnym variabilným diferenciálom poskytuje jedinečný zážitok pri zrýchľovaní a pri prejazde zákrutami. Nastavenie M Setup umožňuje zvoliť režim 4WD Sport, ktorý ešte viac sústreďuje krútiaci moment motora na zadné kolesá. Stabilizačný systém DSC (Dynamic Stability Control) je možné úplne deaktivovať a umožniť tak aktiváciu pohonu výhradne zadných kolies, čo skúseným vodičom prináša intenzívnejší jazdný zážitok.

 

BMW M4 CS
BMW M4 CS

Elektronicky riadené tlmiče adaptívneho M odpruženia sú špecificky nastavené pre tento model, rovnako ako elektromechanické riadenie M Servotronic s variabilným prevodom a integrovaným brzdovým systémom. Systém DSC a režim M Dynamic sú prispôsobené pre potreby dynamickej jazdy na okruhu, čo zvyšuje výkon a zároveň poskytuje vodičovi kontrolu nad vozidlom v extrémnych podmienkach.

 

Špeciálna edícia BMW M4 CS

 

Špeciálna edícia vozidla je štandardne vybavená exkluzívnymi kovanými diskami z ľahkej zliatiny a okruhovými pneumatikami. Brzdy M Compound sú štandardné, pričom je možné ich upgradovať na keramické brzdy M Carbon pre ešte lepšie brzdné výkony. Kované M disky kolies z ľahkej zliatiny v exkluzívnom dizajne V-spoke sú doplnené o 19-palcové ľahké kolesá na prednej náprave a 20-palcové na zadnej, obuté v pneumatikách Michelin Pilot Sport Cup 2 alebo voľne dostupných Michelin Pilot Sport Cup 2 R, s rozmermi 275/35 ZR19 vpredu a 285/30 ZR20 vzadu.

 

BMW M4 CS
BMW M4 CS

 

Intenzívne odľahčenie vozidla pomocou komponentov z uhlíkových vlákien (CFRP) má výrazný vplyv na výkonnosť a agilitu vozidla. Strecha z tohto materiálu nielenže znižuje celkovú hmotnosť vozidla, ale tiež optimalizuje jeho ťažisko, čo prispieva k lepšej obratnosti a dynamike v zákrutách. Z CFRP sú tiež vyrobené kapota, predný spojler, vzduchové vstupy, kryty vonkajších spätných zrkadiel, zadný difúzor a zadný spojler v štýle Gurney.

 

Interiér vozidla zdobia prvky z CFRP, ako sú stredová konzola a radiace páčky na volante. Špeciálna edícia prichádza so štandardne dodávanými elektricky nastaviteľnými a vyhrievanými sedadlami M Carbon, ktoré prispievajú k zníženiu hmotnosti vozidla o približne 20 kilogramov v porovnaní s modelom BMW M4 Competition Coupé s M xDrive. O zvýšenie torznej tuhosti a zlepšenie ovládateľnosti sa v modeli BMW M4 CS môže voliteľne postarať aj M výstuha medzi prednými vzperami.

 

BMW M4 CS
BMW M4 CS

 

BMW Curved Display v kombinácii s najnovšou verziou ovládacieho a zobrazovacieho systému BMW iDrive, ktorý pracuje na operačnom systéme BMW Operating System 8.5, poskytuje intuitívne ovládanie a zobrazuje M špecifické údaje. Vylepšený systém BMW iDrive tiež zahŕňa inteligentného asistenta BMW Intelligent Personal Assistant, čím zvyšuje komfort a interaktivitu pre vodiča.

 

TM Setup na prispôsobenie konfigurácie vozidla, M Drive Professional s M Drift Analyser a M Laptimer

 

Na stredovej konzole sa nachádza tlačidlo M Setup, ktoré umožňuje priamy prístup k nastaveniam motora, podvozku, riadenia, brzdového systému a systému M xDrive. Vodič má možnosť uložiť si dve individuálne konfigurovateľné verzie nastavenia, ktoré zahŕňajú preferované nastavenia motora, systému DSC, funkcie štart/stop a charakteristiky radenia osemstupňovej prevodovky M Steptronic. Tento systém umožňuje vodičom prispôsobiť vozidlo podľa osobných preferencií a zaistiť optimálny výkon na trati alebo na ceste.

 

Do nového modelu BMW M4 CS je štandardne integrovaný systém M Drive Professional, ktorý je špeciálne navrhnutý pre zvýšenie výkonnosti na pretekárskych okruhoch. Tento systém obsahuje funkcie ako M Drift Analyzer a M Laptimer, ktoré sú optimalizované pre okruhové jazdenie. Ďalej zahŕňa M Traction Control s desiatimi stupňami nastavenia, umožňujúci vodičom maximálne využiť dynamiku vozidla a zároveň si užiť plynulú a ovládateľnú jazdu na trati.

 

BMW M4 CS
BMW M4 CS

 

Tlačidlo M Mode umiestnené na stredovej konzole je súčasťou systému M Drive Professional a umožňuje vodičovi upraviť reakcie asistenčných systémov vodiča, ako aj obsah zobrazovaný na informačnom displeji a Head-Up displeji. Toto tlačidlo poskytuje zjednodušený prístup k nastaveniam vozidla, čo vodičovi umožňuje optimalizovať jeho výkon podľa aktuálnej situácie na ceste alebo na okruhu.

 

Špičkové možnosti pre väčšiu radosť a pohodlie

 

Pre ešte väčšie potešenie a pohodlie pri každodennej jazde je štandardne dodávaný systém BMW Live Cockpit Professional. Tento pokročilý systém obsahuje BMW Head-Up displej s M grafikou, cloudový navigačný systém BMW Maps, integráciu smartfónu, možnosť telefonovania s bezdrôtovým nabíjaním a WiFi pripojenie. BMW Drive Recorder, ktorý umožňuje nahrávanie jazdných úsekov, je dostupný ako súčasť voliteľnej výbavy, poskytujúc tak možnosť zaznamenať každý výnimočný jazdný zážitok.