Automobili Lamborghini sa už druhý rok po sebe zúčastnili na podujatí I.C.E. (International Concours of Elegance), ktoré sa konalo na zamrznutom jazere v St. Moritzi od 23. do 24. februára. Dom z Sant’Agata Bolognese reprezentoval Lamborghini Polo Storico, referenčný bod pre všetkých medzinárodných nadšencov a zberateľov Lamborghini, z ktorých mnohí sa podujatia zúčastnili. Počas podujatia Automobili Lamborghini predstavili dva automobily zo svojej múzejnej zbierky v Sant’Agata Bolognese: Jarama GTS z roku 1973, pripravené na víkend na snehu vrátane nosiča na lyže, lyží a sánok, a 400 GT 2+2 z roku 1968: oba dôležité modely v histórii spoločnosti. Hoci predstavujú dve odlišné historické dekády, 60. roky so svojimi zaoblenými tvarmi a 70. roky so svojím charakteristickým uhlovým dizajnom, oba dvojmiestne modely Lamborghini predstavené v St. Moritzi sú vybavené rovnakým pohonným ústrojenstvom: legendárnym 4-litrovým V-12 Lamborghini so zdvojenými vačkovými hriadeľmi v prednej pozdĺžnej polohe.

 

 

„The I.C.E.“, ktorý je skratkou pre International Concours of Elegance a je teraz vo svojom treťom ročníku, sa od začiatku etabloval ako jedno z najpútavejších podujatí vo svete klasických automobilov. Okrem samotného súťaženia, kde sa hodnotí viac ako 50 zapojených áut nielen odborníkmi v oblasti, ale aj umelcami a architektmi, hlavnou atrakciou podujatia je scéna, na ktorej sa to všetko odohráva: zamrznuté jazero v St. Moritzi v údolí Engadin.

Alessandro Farmeschi, globálny riaditeľ oddelenia po predaji spoločnosti Automobili Lamborghini, poznamenal: „Účasť Polo Storico na The I.C.E. bola príležitosťou stretnúť sa s našimi zákazníkmi a nadšencami klasických modelov Lamborghini v naozaj jedinečnom prostredí. Toto podujatie je blízke nášmu duchu a nášmu spôsobu oslavovania vášne pre naše klasické automobily: krásne na pohľad, ale tiež zábavné a vzrušujúce na jazdu. Je to neobvyklý kontext, v ktorom vidieť historické Lamborghini, o to viac, keď sú to autá, ktoré sú zvyčajne obdivované v našom múzeu.“

Svojou prítomnosťou v St. Moritzi začína Lamborghini Polo Storico svoj rok 2024 spolu so zákazníkmi a nadšencami, otvárajúc rok už plný cieľov, certifikácií a reštaurácií, čím potvrdzuje rastúce odhodlanie chrániť historické dedičstvo Domu z Sant’Agata Bolognese.

 

 

Jarama GTS z roku 1973

Jarama GT sa predstavila na autosalóne v Ženeve v marci 1970. Ide o nové GT 2+2 od Lamborghini, ktoré malo nahradiť model Islero, pričom si zachovalo jeho mechaniku. Ultramoderný štýl karosérie, dielo spoločnosti Carrozzeria Bertone, je perfektným vyjadrením automobilových tvarov, ktoré charakterizovali 70. roky, plných napnutých, uhlových línií. Jarama je pravým automobilom Gran Turismo, ideálnym pre pohodlné, rýchle a príjemné dlhé cesty v luxuse.

 

 

Jeho dizajn umožňuje ubytovať dvoch dospelých a dve deti na zadnom sedadle a niekoľko kusov batožiny. Jednou zo štýlových čŕt Jaramy sú clony, ktoré zakrývajú predné svetlomety, keď sa nepoužívajú, unikátna vlastnosť vo všetkej histórii produkcie Lamborghini. V roku 1972 sa narodila Jarama GTS s výkonnejším motorom, stále 4-litrovým, teraz schopným 365 k a s niektorými estetickými zmenami, ako je zvýšený prívod vzduchu na kapote, prívody vzduchu na predných blatníkoch a novo navrhnuté disky kolies Campagnolo. V interiéri dostáva GTS sedadlá s tvarovanými operadlami pre lepšiu priestrannosť zadných sedadiel, hliníkový panel prekrytia prístrojovej dosky, nové usporiadanie sekundárnych tlačidiel a štandardné posilňovač riadenia. Výroba trvala do roku 1976 a keď sa Jarama prestala vyrábať, nenaplánovali žiadny náhradný model. Celkovo bolo vyrobených 327 kusov: 177 GT a 150 GTS. Jarama GTS z roku 1973 vystavená v St. Moritzi, ktorú teraz vlastní Automobili Lamborghini, bola pôvodne predaná na Sicílii a je vo svojej pôvodnej konfigurácii s karosériou v modrej farbe Blu Tahiti a horčicovo-žltým interiérom.

 

400 GT 2+2 z roku 1968

V roku 1966 sa na autosalóne v Ženeve predstavilo 400 GT, ktoré bolo mierne revidované v líniách v porovnaní s 350 GT, najmä v zadnej časti karosérie, ktorá bola zvýšená o 6,5 centimetra, aby sa stala 2+2 a vybavená 12-valcovým motorom zväčšeným na 4 litre, poskytujúcim 320 k pri 6500 ot./min vďaka zväčšenému vŕtaniu. S 400 GT dosiahol V12 motor svoje perfektné štádium vývoja a stal sa podpisovým motorom Lamborghini, ktorý neskôr poháňal všetky 12-valcové autá vyrobené v nasledujúcej dekáde v Sant’Agata Bolognese. 400 GT tiež prijalo Lamborghini prevodovku a diferenciál, navrhnuté a vyrobené interne, a revidované zadné zavesenie.

 

V októbrovom čísle časopisu American Road & Track z roku 1966 bolo 400 GT nazvané “najlepšie GT, aké sme kedy mali šancu testovať,” poznámka, ktorá potešila Ferruccia Lamborghiniho, ktorý len tri roky predtým začal svoje nové dobrodružstvo so želaním vyrobiť najlepšie GT na svete. 400 GT 2+2 vystavené v St. Moritzi bolo doručené v marci 1968 do Grand Garage des Nations v Ženeve vo farbe Grigio Saint Vincent s interiérom v tabakovo-hnedej farbe a je teraz súčasťou zbierky múzea Automobili Lamborghini.