Renault Master vo svojej štvrtej generácii predstavuje kombináciu výrazného dizajnu, silnej osobnosti a moderného prístupu pre profesionálov, otvárajúc ďalšiu kapitolu v úspešnom príbehu.

Aerodynamický dizajn a starostlivosť o detaily zabezpečujú najvyššiu účinnosť v kategórii bez ohľadu na typ pohonu.
Nová platforma ponúka širokú škálu pohonných jednotiek – od výkonných benzínových motorov Blue dCi s emisiami CO2 od 105 do 170 k, elektromotorov s výkonom 96 alebo 105 kW a batériami s kapacitou 40 alebo 87 kWh, poskytujúcich dojazd až 410 km podľa WLTP, až po verziu na vodík.

Zlepšená 9-stupňová prevodovka prispieva k vyššiemu komfortu jazdy.

20 pokročilých asistenčných systémov zabezpečuje optimálnu bezpečnosť, pričom inovatívny dynamický brzdový systém zvyšuje účinnosť brzdenia a zlepšuje pohodlie vodiča.

Elektrické verzie umožňujú nabíjanie z vozidla do siete (V2G) a do nákladového priestoru (V2L) priamo z batérie alebo zásuviek v kabíne alebo nákladovom priestore.

Moderný interiér obsahuje otočný stôl pre vodiča a úložný priestor s objemom až 135 litrov.

Multimediálny systém OpenR Link s 10-palcovou obrazovkou, bezdrôtovou kompatibilitou s Android Auto a Apple CarPlay, a vzdialeným pripojením k vozidlu prostredníctvom aplikácie My Renault sú štandardnou výbavou.

Vozidlo ponúka viac ako 40 siluet a neobmedzené možnosti prestavieb, väčšie užitočné zaťaženie (až 4 tony s pohonom predných kolies), ložnú plochu s objemom 11 až 22 m3, a vo svojej triede najlepšiu ložnú šírku a dĺžku.

Master je jediným vozidlom vo svojej kategórii vyrábaným vo Francúzsku, s výrobou v Batilly blízko Metz na východe Francúzska.

Dostupný od jari 2024.

 

 

DIZAJN INTERIÉRU: SKUTOČNÉ PRACOVISKO

“Do centra všetkého, sme umiestnili zákazníka – a zjednodušenie jeho každodenného života. Nezastavili sme sa pred ničím, aby sme zaistili, že úplne nový Renault Master poskytne zodpovedajúce, praktické, pohodlné a najmä veľmi kvalitné pracovisko.”

Louis Morasse, riaditeľ dizajnu, modelový rad ľahkých úžitkových vozidiel, Renault

Vysoko kvalitný interiér úplne nového Renaultu Master sa blíži k interiéru osobných vozidiel. Prístrojová doska v tvare písmena S smerujúca k vodičovi prispieva k väčšiemu priestoru vo vnútri vozidla. Materiály sú na úrovni a 10-palcová obrazovka – ktorá je súčasťou štandardnej výbavy celého modelového radu – dodáva vozidlu vizuálne príjemný high-tech nádych. Tmavé čalúnenie umocňuje útulnú atmosféru v ultramodernom kokpite. Volant pochádza z produkcie pre osobné vozidlá a môžete si nastaviť jeho výšku a hĺbku tak, aby ste si našli presne tú správnu polohu. Verzie s automatickou prevodovkou majú teraz páku prevodovky na volante, čím sa na stredovej konzole uvoľnilo ešte viac miesta.

Celkový úložný priestor s objemom 135 litrov, čo predstavuje nárast o 25 %, radí túto generáciu na špičku na trhu. Do kokpitu úplne nového Renaultu Master sa zmestí všetko, čo potrebujete: do jednej z mnohých priehradiek na palubnej doske, bočných držiakov na nápoje, zásuviek v odkladacej schránke, otvoru v strope kabíny a dvoch úložných úrovní vo dverách.

 

Úplne nový Renault Master sa ľahko premení na kanceláriu na kolesách. Zadná časť prostredného sedadla sa sklopí do podoby pracovného stola, v podstavci sa nachádza priehradka na uloženie notebooku a porty USB-C na napájanie zariadenia. Každý detail je určený na intenzívne každodenné používanie. Napríklad oderuvzdorné a robustné okraje sedadiel potiahnuté materiálom TEP uľahčujú nastupovanie a vystupovanie z vozidla – a budú vyzerať bezchybne, aj keď sa z mesiacov stanú roky. Bohatý výber sedadiel zahŕňa odpružené a otočné varianty, samostatné sedadlá a tri typy lavíc (dve látkové a jednu TEP).

 

DIZAJN EXTERIÉRU: SILNÁ, DÔVERYHODNÁ OSOBNOSŤ

“Pôsobivý celkový vzhľad nového Renaultu Master umocňuje impozantná vertikálna maska chladiča, horizontálne LED svetlomety a veľmi robustný nárazník. Jeho tvar bol prepracovaný do posledného detailu tak, aby v sebe skĺbil design, výkon a efektivitu.”

Louis Morasse, riaditeľ dizajnu, modelový rad ľahkých úžitkových vozidiel, RenaultÚplne nový Renault Master svojim pôsobivým dizajnom dodáva každodenným povinnostiam profesionálov výraznú identitu, príťažlivý vzhľad a modernú atmosféru. Zrodil sa preto, aby napísal ďalšiu kapitolu úspešného príbehu modelu Master.

Táto dodávka navyše vyžaruje spoľahlivosť, odolnosť a bezpečnosť. Jej masívna tvár sa do veľkej miery podpisuje na jej vkusnom vzhľade. Patrí k nej aj nové logo Renault a mimoriadne veľké full-LED svetlomety v charakteristickom usporiadaní v tvare písmena C okolo impozantnej mriežky chladiča. Lišta v tvare písmena U pod mriežkou chladiča môže byť zrnito čierna alebo v najvyššej výbave vo farbe karosérie. Zákazníci majú na výber zo 7 štandardných farieb karosérie a viac ako 300 špeciálnych odtieňov.

 

Proporcie boli starostlivo vyladené, aby bola dosiahnutá správna rovnováha pre každý typ karosérie. Zadok je užší kvôli optimalizácii aerodynamiky, ale zadný otvor a ložná plocha sú napriek tomu pozoruhodne veľké. Zadné okno je asymetrické – typický rys značky Master – a zadné svetlá majú rovnako ako tie predné výrazný vzor v tvare písmena C.

 

Starostlivá pozornosť bola venovaná vnímanej kvalite a robustnosti. Napríklad jednodielne bočné panely sú na pohľad pevnejšie, najmä pri dlhších verziách, ich konštrukcia je pevnejšia a zabraňuje akejkoľvek deformácii. Aj v nákladovom priestore bola zvýšená vnímaná kvalita, a to až do detailov ako je spracovanie hrán a výstuh.

 

AÉROVAN, DIZAJN ZAMERANÝ NA ÚČINNOSŤ

Vďaka mimoriadnemu množstvu práce, ktoré bolo vynaložené na aerodynamiku úplne nového vozidla Renault Master, je jeho účinnosť na špičke svojej triedy, nech už používate akýkoľvek typ motora. Jeho Scx je o viac ako 20% nižší a podstatne nižší ako u predchádzajúcej generácie a všetkých súčasných konkurentov.

 

Pomohli tomu aj tie najmenšie detaily: kapota je kratšia, čelné sklo je posunuté viac dopredu a sklonené, bočné zrkadlá, kanály pre prívod vzduchu v nárazníku a sklon strechy boli zefektívnené a zadok je užší. Lepšia aerodynamika zlepšila aj akustický komfort v kabíne.

 

Vzhľadom na to, že vozidlo je príliš veľké pre aerodynamický tunel, ktorý Renault obvykle používa, boli v Saint-Cyr vykonané vývojové štúdie aerodynamiky na modeloch v mierke 83 %. Vozidlá v skutočnej veľkosti potom boli testované v tuneli postavenom na hodnotenie aerodynamiky lietadiel.

 

Všetky tieto práce viedli k reálnemu zlepšeniu účinnosti. Emisie CO2 úplne nového vozidla Renault Master sú o podstatných 39 g/km nižšie a teraz sa pohybujú pod hranicou 200 g/km. Jeho pozoruhodná aerodynamika taktiež výrazne znižuje spotrebu elektrických verzií s 20% zlepšením oproti súčasnému modelu Master.

 

PLATFORMA PONÚKAJÚCE RÔZNE DRUHY POHONNÝCH JEDNOTIEK

Bez ohľadu na to, aké pohonné ústrojenstvo si zákazníci zvolia, bude úplne nový Renault Master najúspornejším vozidlom vo svojej kategórii*. Tým sa znížia prevádzkové náklady a dodávky budú môcť prepravovať väčšie užitočné zaťaženie (až 2 tony).

 

Všetky verzie sú vyrábané na rovnakej montážnej linke, čo poskytuje veľkú flexibilitu pri riešení individuálnych požiadaviek. Úplne nový Renault Master je jediným vozidlom svojej triedy, ktoré sa vyrába vo Francúzsku: tri varianty motorizácií a všetky karosérie vznikajú na rovnakej linke v Batilly (neďaleko Metz vo východnom Francúzsku). Pohonné jednotky a prevodovky sa vyrábajú vo Francúzsku, batérie sa montujú vo Francúzsku a 84 % dodávateľov má sídlo aj vo Francúzsku.

 * v čase odhalenia úplne nového Masteru, v novembri 2023.

 

DIESEL BLUE DCI

U úplne nového Masteru sú k dispozícii štyri vznetové motory Blue dCi s výkonom 105, 130, 150 alebo 170 koní. Majú výrazne nižšiu spotrebu (v priemere o 1,5 litra na 100 km) a vypúšťajú menej CO2 (o 39 gramov na km menej, pod 200 gramov na km). Prevodovka môže byť konvenčná manuálna alebo mimoriadne účinná nová 9-stupňová automatická prevodovka EAG9 s hydrodynamickým meničom.

 

ELEKTRICKÝ

 

Plne elektrické verzie úplne nového Renaultu Master sú poháňané motorom s výkonom 96 kW alebo 105 kW, ktorý v oboch prípadoch dosahuje krútiaci moment 300 Nm. Prvá z nich je napájaná 40 kWh batériou a má dojazd 180 km podľa WLTP, druhá 87 kWh batérií s dojazdom viac ako 410 km podľa WLTP.

 

Úplne nový Renault Master sa tak môže pochváliť rekordnou nosnosťou (1 625 kg pri dodávke vyžadujúcej vodičské oprávnenie skupiny B), dojazdom (viac ako 410 km WLTP) a ťažnou kapacitou (2,5 tony). Jeho spotreba zostáva vďaka tepelnému manažmentu batérie rozumná, normovaná podľa WLTP na úrovni 21 kWh/100 km s veľkou batériou s kapacitou 87 kWh. Rýchlonabíjanie DC s výkonom 130 kW navýši dojazd o 229 km za 30 minút. Domáca nabíjačka AC s výkonom 22 kW doplní batériu z 10% na 100% za necelé 4 hodiny.

 

VODÍK

 

Nový Renault Master je tiež navrhnutý tak, aby v budúcnosti mohol byť vybavený vodíkovým motorom a palivovým článkom.

 

 

TECHNOLÓGIA

 

UNIKÁTNY BRZDOVÝ SYSTÉM

 

Nový systém dynamického riadenia bŕzd s posilňovačom v úplne novom Renaulte Master udržuje účinnosť bŕzd a citlivosť pedálov rovnakú bez ohľadu na hmotnosť vozidla. Rovnako skôr spúšťa systém automatického núdzového brzdenia (doba odozvy je dvakrát rýchlejšia) a zlepšuje rekuperáciu, čím predlžuje dojazd elektromobilov.

 

20 ASISTENČNÝCH SYSTÉMOV

 

Úplne nový Renault Master je vybavený dvadsiatimi asistenčnými systémami, ktoré maximalizujú bezpečnosť ľudí vo vozidle aj v jeho okolí. Jeho aktívne bezpečnostné funkcie sú v najvyššej pohotovosti a zahŕňajú systémy bočnej stability, automatického núdzového brzdenia a asistenta stability prívesu. A je vybavený inteligentným asistentom rýchlosti, ktorý pomáha vodičovi dodržiavať rýchlostné limity.

 

FUNKCIA V2X V ELEKTRICKÝCH VERZIACH

 

Úplne nový Renault Master bude vybavený funkciami Vehicle-to-Load (V2L) a Vehicle-to-Grid (V2G). Tie zahŕňajú nabíjanie ďalších zariadení zo zásuvky v kabíne alebo v nákladovom priestore a tiež adaptéry na pripojenie elektrického náradia, počítačov a ďalších zariadení do nabíjacieho konektora. Priamo z akumulátora je možné napájať aj na zákazku vyrobenej časti karosérie (chladiace priestory, automatické zadné dvere, prídavné kúrenie alebo klimatizačné systémy atď.)

 

Úplne nový Renault Master bude tiež schopný dodávať energiu zo svojej batérie do siete (V2G) pomocou obojsmernej nabíjačky.

ZÁKLADY ÚŽITKOVÉHO VOZIDLA NOVÉ GENERÁCIE

 

Úplne nový Renault Master bude uvedený na trh s kompletnou výbavou pokrývajúcou všetky požiadavky profesionálov. Bude zahŕňať 20 karosérií s objemom od 11 do 22 m3, s o 40 mm väčším otvorom pri posuvných bočných dverách ao 100 mm dlhšími ložnými plochami – najdlhšími v kategórii. Vďaka väčšej nosnosti, dĺžke, šírke a objemu je ideálnou dodávkou a novo definuje praktickosť vo svojej triede.

K dispozícii je 20 prestavbových základní z výrobných závodov, kde dielne zvládnu rad úprav priamo (pridanie sklápacích korieb, zväčšenie priestoru v kabíne, zväčšenie objemu atď.). Tento katalóg továrenských zostáv taktiež skracuje dobu realizácie a zjednodušuje logistiku prepravy.

Kratší rázvor a prepracovaná predná náprava zaisťujú nebývalú manévrovateľnosť, vrátane vynikajúceho priemeru otáčania kratšieho o 1,5 metra. Úplne nový Renault Master posúva manipuláciu v mestách na novú úroveň. Zákazníci si dokonca môžu vybrať verziu L3 pre jazdu v meste (L2 je základné vozidlo, L3 je k dispozícii s pohonom predných aj zadných kolies a L4 má pohon zadných kolies).

Rovnako ako všetky elektromobily v ponuke, aj úplne nový Master obsahuje prvky programu Renault Human First, ktorý má pomôcť záchranným tímom zasiahnuť vo vozidle v prípade nehody:

• Do karosérie je integrovaný QR kód pre hasičov, ktorý ich čo najrýchlejšie navedie k akcii;

• prístup pre hasičov umožňuje zaplavenie vysokonapäťovej batérie elektrických verzií, aby sa predišlo riziku vzniku požiaru;

• vypínač SD odpája batériu, takže práce na vozidle je možné vykonávať úplne bezpečne;

• Batéria je umiestnená v špeciálnom vystuženom ráme, ktorý ju chráni pred všetkými druhmi nárazov.

Úplne nový Renault Master, ktorý bude k dispozícii od jari 2024, je navrhnutý tak, aby došiel ďalej, odviezol viac a stál menej. Je to dokonalý Aerovan novej generácie, ktorý využíva viacero typov pohonných jednotiek.