Škoda Auto rastie v roku 2025 vo všetkých kľúčových ukazovateľoch

Škoda Auto po troch štvrťrokoch roka 2025 dosiahla výrazný rast tržieb, dodávok aj zisku. Česká automobilka si upevnila pozíciu tretej najpredávanejšej značky v Európe, posilnila elektrifikáciu modelov a rozšírila výrobu na ďalšie trhy mimo Európy.

 

Škoda Auto zvyšuje tržby aj prevádzkový zisk

 

Počas prvých deviatich mesiacov roka 2025 vykázala Škoda Auto tržby vo výške 22,344 miliardy eur, čo predstavuje medziročný nárast o 9,5 %. Prevádzkový zisk stúpol o 5,4 % na 1,790 miliardy eur a čistý peňažný tok dosiahol 1,934 miliardy eur, len mierne pod úrovňou minulého roka. Rentabilita tržieb 8 % potvrdzuje pozíciu značky medzi najziskovejšími objemovými výrobcami na európskom trhu.

Z celkového pohľadu ide o stabilný a udržateľný rast podporený efektívnym hospodárením a rozšírením modelového portfólia. Počas prvých troch kvartálov automobilka dodala zákazníkom po celom svete 765 700 vozidiel, čo je o 14,1 % viac ako v rovnakom období minulého roka.

 

Silná pozícia Škoda Auto v Európe

 

Na európskych trhoch, kam patrí EÚ 27, Veľká Británia, Švajčiarsko, Nórsko a Island, dosiahla značka 616 300 dodaných áut a obhájila svoju tretiu priečku medzi najpredávanejšími výrobcami. Elektrifikované vozidlá – teda plne elektrické modely a plug-in hybridy – už tvoria 24,1 % európskych predajov, čo je viac než dvojnásobok oproti minulému roku (11,1 %).
Úspech v regióne potvrdzuje aj vysoký dopyt po modeloch Elroq a Enyaq. Oba patria do prvej desiatky najpredávanejších elektromobilov v Európe, pričom Elroq je aktuálne tretí a Enyaq šiesty. Nový Elroq zároveň prekročil hranicu 100 000 objednávok od začiatku predaja, čo z neho robí jeden z najúspešnejších modelov svojej kategórie.

 

Výkonnosť mimo Európy rastie rekordným tempom

 

Dôležitú úlohu v stratégii internacionalizácie hrá India, kde Škoda dosiahla historický rekord – 49 400 dodaných vozidiel, čo predstavuje medziročný nárast o viac ako 106 %. Tento úspech upevnil pozíciu značky ako rastúceho hráča na indickom trhu.
Ďalším krokom expanzie je Vietnam, kde bola v roku 2025 spustená lokálna výroba modelu Kushaq a od septembra pribudol aj sedan Slavia. Týmto krokom automobilka potvrdzuje svoj zámer rozšíriť výrobu na nové trhy a diverzifikovať svoje portfólio mimo Európy.

 

Vyjadrenia vedenia spoločnosti Škoda Auto

 

Klaus Zellmer, predseda predstavenstva spoločnosti, zdôraznil: „Vynikajúce výsledky značky Škoda po deviatich mesiacoch tohto roka dokazujú, že naša stratégia funguje. Rastieme so ziskom, rýchlo elektrifikujeme a expandujeme po celom svete. Skutočnosť, že si pevne držíme pozíciu tretej najpredávanejšej automobilovej značky v Európe a zároveň sme zdvojnásobili dodávky v Indii, ukazuje silu nášho tímu a partnerov aj hlbokú dôveru našich zákazníkov.“

Finančný riaditeľ Holger Peters doplnil: „Aj po treťom štvrťroku zostávajú naše výsledky veľmi dobré. Ide o skvelý úspech, najmä vzhľadom na pretrvávajúce výzvy na trhu. Nárast prevádzkového zisku o 5,4 % a pozitívny vývoj peňažného toku potvrdzujú pevný základ nášho obchodného modelu a výsledky programu Next Level Efficiency+. Pokračujeme v optimalizácii nákladov v rámci skupiny Brand Group Core a vo vývoji pripravovaného elektrického crossoveru Škoda Epiq.“

Podľa člena predstavenstva pre predaj a marketing, Martina Jahna, „záujem o vozidlá Škoda počas prvých troch štvrťrokov výrazne vzrástol. V Európe prekonávame celkový trh a sme druhou najpredávanejšou značkou u flotilových zákazníkov. Takmer každé štvrté vozidlo Škoda v Európe je dnes elektrifikované, čo nám dáva veľký optimizmus do budúcnosti.“

 

Škoda Auto pokračuje v raste aj počas jubilea

 

V roku, keď automobilka oslavuje 130 rokov existencie, dokazuje, že stabilný rast je výsledkom dlhodobej stratégie. Spoločnosť sa drží medzi tromi najpredávanejšími značkami v Európe a jej cieľom je túto pozíciu do roku 2030 trvalo udržať.
Najväčší európsky trh predstavuje Nemecko, kde bolo dodaných 153 800 vozidiel, čo znamená nárast o takmer 10 %. Nasledujú Česká republika (67 700 ks, +9,8 %) a Veľká Británia (66 100 ks, +13,4 %). Silný rast hlási aj Dánsko (+59,2 %) a Španielsko (+21,9 %).

Zaujímavosťou je druhé miesto v predaji flotilovým zákazníkom v rámci celej Európy, bez započítania služobných a prenajatých vozidiel. Tento výsledok potvrdzuje, že modely značky Škoda zostávajú pre firemných klientov mimoriadne atraktívne.

 

Elektrifikácia zrýchľuje tempo

 

Za tri štvrťroky dodala Škoda Auto celosvetovo 150 700 elektrifikovaných vozidiel, z toho 118 600 plne elektrických. Model Elroq si pripísal 60 400 kusov, modelový rad Enyaq ďalších 58 200.
V Európe sa automobilka stala štvrtou najpredávanejšou značkou v kategórii batériových vozidiel s trhovým podielom 6,6 %. Elroq je jednotkou v Česku, Dánsku a na Slovensku, pričom patrí do TOP 3 v Rakúsku, Holandsku a vo Švajčiarsku. Enyaq sa drží medzi trojicou najžiadanejších elektromobilov v Nemecku, Rakúsku, Fínsku, Česku a na Slovensku.

September 2025 priniesol pre značku rekord – 17 400 dodávok elektrických vozidiel za jediný mesiac. Do konca októbra evidovala spoločnosť viac než 170 000 objednávok plne elektrických modelov po celom svete. Najobľúbenejším vozidlom zostáva tradične Škoda Octavia so 142 200 dodávkami, nasledovaná modelmi Kodiaq a Kamiq.

Škoda Auto rozširuje pôsobenie: India prekonala rekordy, Vietnam spustil výrobu

Škoda Auto pokračuje v rýchlej internacionalizácii. India sa stala druhým pilierom odbytu značky a Vietnam privítal prvé lokálne vyrobené vozidlá. Česká automobilka zároveň predstavila nové elektrické SUV Epiq a koncept rodinného sedemmiestneho elektromobilu.

Dynamický rast na kľúčových trhoch potvrdzuje aj India, ktorá popri Európe tvorí druhý pilier globálneho pôsobenia značky. Počas deviatich mesiacov 2025 tu Škoda Auto dosiahla rekordné výsledky – celkové dodávky zákazníkom vzrástli o viac než 106 % a dosiahli historické maximum 49 400 vozidiel. Najväčší podiel na úspechu mal model Kylaq s 30 100 dodávkami.
Zároveň bol v septembri zaznamenaný významný míľnik – vyrobené stotisíce vozidlo Kushaq, ktoré sa stalo symbolom lokálnej expanzie značky. Úspešné pôsobenie v Indii je výsledkom kombinácie regionálnej výroby, prispôsobených modelov a záujmu zákazníkov o spoľahlivé SUV s európskou technológiou.

Ďalšou krajinou, kde Škoda Auto rozširuje svoje aktivity, je Vietnam. V septembri tu začala výroba aj predaj sedanu Slavia, druhého lokálne montovaného modelu po SUV Kushaq. V októbri získala Škoda Kodiaq prestížne ocenenie „Rodinné vozidlo roka“ v ankete Better Choice Awards, čo podčiarkuje rýchlo rastúcu popularitu značky v juhovýchodnej Ázii.
Týmto krokom Škoda Auto upevňuje svoju prítomnosť mimo Európy a potvrdzuje stratégiu postupnej expanzie do nových regiónov, kde rastie dopyt po dostupných, no technologicky vyspelých vozidlách.

Rast na zámorských trhoch

Zámorské trhy prinášajú automobilke čoraz väčší podiel na globálnom predaji. V Turecku, ktoré predstavuje druhý najväčší trh mimo Európy, stúpli dodávky o 7 % na 32 200 vozidiel, najmä vďaka modelom Superb a Octavia.
Aj severoafrické Maroko prispelo k pozitívnej bilancii – 4 500 dodávok znamená medziročný nárast o takmer 44 %. Škoda Auto tým posilňuje svoju pozíciu v regióne a rozširuje sieť predajných miest na africkom kontinente.

V septembri 2025 automobilka predstavila štúdiu Škoda Epiq, ktorá predznamenáva nový mestský SUV crossover. Pôjde o vstupný model značky do sveta elektromobility, pričom cena by sa mala pohybovať na úrovni porovnateľnej so spaľovacím Kamiqom.
Sériová verzia Epiqu bude postavená na platforme koncernu Volkswagen Group a na trh sa dostane v roku 2026. Cieľom je ponúknuť dostupné elektrické SUV, ktoré rozšíri ponuku značky smerom k novým zákazníkom.

Okrem Epiqu pripravuje Škoda Auto aj sériovú verziu konceptu Vision 7S, ktorá sa zaradí na vrchol portfólia značky ako rodinné sedemmiestne SUV s plne elektrickým pohonom. Tento model bude stáť na novej architektúre MEB Extended a ponúkne dojazd presahujúci 600 km.

Pohľad ešte ďalej prináša koncept Vision O – moderné kombi s elektrickým pohonom, ktoré prezentuje budúci dizajnový jazyk Modern Solid a naznačuje smerovanie tradičných karosárskych verzií v ére elektromobility.