Výkonný predseda spoločnosti Lawrence Stroll tvrdí, že zákazníci Astonu chcú zo svojich športových áut „zvuky a vône“. Aston Martin plánuje predávať autá so spaľovacím motorom až do 30. rokov 21. storočia. Podľa výkonného predsedu Aston Martin, Lawrencea Strolla, bude „vždy dopyt“ po autách so spaľovacím motorom. Ako uvádza vo svojom článku Autocar, zaviazal sa, že ich bude predávať tak dlho, ako mu to bude právne umožnené.

 

aston martin lawrence stroll
Foto: Aston Martin

 

Aston Martin nedávno odložil svoje plány na uvedenie prvého elektrického auta z roku 2025 na rok 2027 a zvýšil investície do plug-in hybridnej technológie.

 

Stroll očakáva, že plug-in hybridy budú oveľa viac ako len prechodná technológia a zostanú v predaji až do polovice 30. rokov 21. storočia a aj neskôr. Podľa Strolla zákazníci Astonu povedali predajcom, že chcú „zvuky a vône“ a uprednostňujú technológiu ICE vo svojich autách.

 

Aston Martin vyvinul špeciálnu architektúru EV a plánuje na nej uviesť štyri elektrické autá – GT, SUV, crossover a ‘stredomotorový’ superšport – ale na trh sa dostanú až po roku 2027 po predstavení prvého modelu koncom roku 2026.

 

„Navrhli sme a máme pripravenú jednu platformu pre štyri rôzne vozidlá,“ povedal Stroll pre Autocar. „Máme všetky produkty technicky navrhnuté a fyzicky dizajnované.

 

„Plánovali sme uvedenie na konci roku 2025 a boli sme pripravení to urobiť, ale zdá sa, že je tu oveľa viac hypu okolo EV, politicky riadeného alebo akokoľvek, než dopytu zo strany spotrebiteľov, najmä pri cenových bodoch Aston Martin.“

 

Dodáva, že dopyt po elektrických autách je obzvlášť slabý v luxusných segmentoch, pretože Aston Martiny zvyčajne nie sú ‘prvými’ autami pre ich zákazníkov a používajú sa skôr na voľný čas.

 

Stroll povedal, že Aston „sa tam dostane“ s elektrickými autami, „ale na predtým [uvedený] dátum, určite nie“.

 

Pri odklade EV, Stroll povedal, že Aston „sa rozhodol veľmi intenzívne investovať do PHEV“ – technológie, ktorá podľa neho bude „hrať dlhodobo a budeme mať rozsiahlu ponuku“.

 

Technológia PHEV spoločnosti bude založená na motoroch V8, pretože zákazníci nemajú radi V6, povedal Stroll. Motory V8 budú aj počas éry PHEV pochádzať od Mercedes-AMG. Stroll povedal, že Aston pridá hybridnú technológiu aj do svojho V12.

 

PHEV budú založené na existujúcich architektúrach Aston Martin a pravdepodobne budú zavedené do existujúcich modelových línií. Stroll nepotvrdil, ktorý Aston bude prvý, ktorý dostane plug-in hybridnú technológiu, ale Aston Martin DBX by bol očividným kandidátom, vzhľadom na jeho pozíciu ako najpredávanejšieho auta Astonu.

 

V skutočnosti Stroll očakáva, že v luxusných segmentoch sa SUV stanú plne elektrickými skôr ako športové autá.

 

Čo sa týka PHEV, Stroll povedal, že „nevidí, že by dopyt po nich klesal“ až do polovice 30. rokov 21. storočia, a že sú lákavé pre automobilky ako Aston, pretože môžu ponúkať elektrický pohon pre mestskú jazdu a potom obrovské množstvo výkonu inde. „Budú trvať oveľa dlhšie, ako si ľudia mysleli ešte pred rokom,“ povedal.

 

Tiež umožňujú, aby spaľovacie motory prežili, a Stroll povedal: „Tak dlho, ako nám bude umožnené vyrábať ICE autá, budeme ich vyrábať. Myslím si, že vždy bude dopyt, aj keď bude malý.“

 

Stroll potvrdil, že superšport Aston Martin Valhalla s motorom uprostred je na dobrej ceste k odhaleniu a doručeniu prvým zákazníkom do konca tohto roku.

 

Model s motorom V8 bude prvým hybridným modelom Astonu a Stroll povedal, že prvý plný rok produkcie je vypredaný.

 

Valhalla bude spočiatku obmedzená na 999 variantov kupé, ale Stroll povedal, že platforma bude použitá na deriváty, aby sa zabezpečilo, že Aston bude mať vždy prítomnosť v segmente stredomotorových vozidiel.

 

Nový Aston Martin Vantage bude čoskoro u predajcov, pričom sa pripojí k Aston Martin DB12, ktorý bol uvedený na trh koncom minulého roka. Uvedenie DB12 bolo oneskorené problémami so softvérom, spôsobenými tým, že Aston po prvýkrát vyvíjal vlastné HMI.

 

Stroll však povedal, že tieto problémy sú už za Astonom a nebudú sa opakovať pri Vantage a ďalších modeloch, pretože je to plug-and-play systém prenesený medzi modelmi.

 

Osvieženie pre DBX a náhrada za Aston Martin DBS sú obe blízko, čo by dalo predajcom Astonu „štyri nové produkty za 12 mesiacov, keď sme predtým mali štyri produkty za 10 rokov“, povedal Stroll.