Sieť autocentier AAA AUTO, Mototechna a Auto Diskont, ktorú prevádzkuje spoločnosť AURES Holdings, si za posledných 12 mesiacov počínajúc marcom 2023 pripísala významný úspech – predaj 100-tisíc vozidiel. Kľúčovými mesiacmi boli január a február tohto roku, keď sa predajné čísla vyšplhali na historické maximum, čím prekonali doterajšie rekordy stanovené od roku 1992. Tento nárast podčiarkuje stúpajúci záujem o ojeté auta, čo dokazujú aj údaje z prvého marca.

 

 

„Najteplejší február od roku 1961 a aj deň navyše nám pomohli k absolútnym historickým predajným rekordom v prvých dvoch mesiacoch tohto roku. Bez dobrej prípravy by to ale, samozrejme, nešlo. Za vysokými predajmi je samozrejme aj posilnenie výkupu a nedávne rozšírenie ponuky v sieti AAA AUTO, Mototechna a Auto Diskont na 14 000 áut,“ uviedla Karolína Topolová, generálna riaditeľka a predsedníčka predstavenstva spoločnosti AURES Holdings, ktorá medzinárodnú sieť prevádzkuje.

 

TOP 10 najpredávanejších áut v sieti AAA AUTO a Mototechna vo februári 2024
ČeskoPoľskoSlovensko
1.Škoda OctaviaOpel AstraŠkoda Octavia
2.Škoda FabiaŠkoda OctaviaŠkoda Fabia
3.Škoda SuperbKia SportageKia Ceed
4.VW GolfFord FocusVW Golf
5.VW PassatNissan QashqaiVW Passat
6.Hyundai i30Toyota YarisKia Sportage
7.Hyundai TucsonŠkoda FabiaŠkoda Superb
8.Škoda KodiaqVW GolfFord Focus
9.Kia CeedKia CeedHyundai i30
10.Škoda KaroqOpel CorsaHyundai Tucson

 

V prvej časti roka, konkrétne v januári a februári, AURES predala neuveriteľných 16,5-tisíc vozidiel, čo je najlepšie číslo od založenia skupiny v roku 1992. Oproti minulým rokom tento výsledok výrazne predčil aj minuloročné maximum, pričom za posledných päť rokov sa predaj v týchto mesiacoch zvýšil o 2 000 vozidiel. Všetky tri krajiny – Slovensko, Česko a Poľsko, kde AURES pôsobí, zaznamenali v predajoch rekordné čísla. Na Slovensku a v Poľsku vzrástla obľúbenosť značiek Ford a Toyota, zatiaľ čo v Česku sa zvýšil dopyt po vozidlách Hyundai.

 

Pozoruhodný je tiež rastúci záujem o viacmiestne vozidlá a pick-upy, ktorý reflektuje na rostúci dopyt v B2B segmente. V Slovenskej republike sa predaj pick-upov zvýšil o 29 %, v Poľsku zase zaznamenali nárast predaja dodávok o 25 %. Zlepšovanie zákazníckeho servisu a digitalizácia firmy sú podľa Karolíny Topolovej hlavnými dôvodmi tohto predajného úspechu, čo sa odzrkadľuje aj na rastúcich hodnotách indexu NPS a pozitívnych hodnoteniach v Google vyhľadávači, kde v Česku dosahujú priemer nad 4,5. „Súčasný vysoký dopyt sa nám darí uspokojovať vďaka našej robustnej výkupnej infraštruktúre, ktorá využíva nástroje AI a strojového učenia. Pri predaji nám potom pri obsluhe zákazníkov pomáha generatívna umelá inteligencia,“ dodala Karolína Topolová.