Maserati predstavilo nový kabriolet. Volá sa GranCabrio Folgore a je otvorenou alternatívou k existujúcemu modelu GranTurismo Folgore, s ktorým zdieľa pohonnú jednotku a takmer všetko ostatné. Zároveň je to jeden z mála elektromobilov s otvorenou strechou na trhu.

 

 

Základné parametre sú lákavé. Pohonná jednotka obsahuje tri radiálne trvalomagnetické motory, každý s vlastným invertorom. Dva sú umiestnené vzadu a jeden vpredu. Každý motor môže (teoreticky) produkovať výkon až 300 kilowattov. Maserati uvádza maximálny kombinovaný výkon 610 kW v režime “MaxBoost”.

 

 

Batéria je lítium-iónová, umiestnená medzi a za cestujúcimi, čo umožňuje zachovať klasické proporcie GranCabria, ktoré by pravdepodobne narušila hrubá batéria umiestnená v podlahe. Batéria má kapacitu 92,5 kWh, ale využíva sa len 83 kWh. To znamená, že Maserati obmedzuje maximálne nabíjacie napätie – a možno aj minimálne vybíjacie napätie – každej bunky, pravdepodobne s cieľom predĺžiť životnosť celého batériového balíka.

 

Pri rekuperatívnom brzdení môže batéria na krátky čas absorbovať až 400 kW. Pokiaľ ide o nepretržité nabíjanie, dokáže prijať až 270 kW a z 20 na 80 percent sa nabiť za 18 minút. Zaujímavé je, že Maserati zdá sa pochybuje o dostupnosti nabíjacích staníc, ktoré by podporovali 800-voltovú architektúru auta. Preto má na palube “DC Booster”, čo znie ako konvertor DC-DC schopný premeniť nižšie napätie zo staršej stanice na potrebných viac ako 800 voltov pre nabíjanie batérie Folgore.