“Viac Duster ako kedykoľvek predtým”: nový Duster 3. generácie je súčasťou príbehu modelu, ktorý sa stal etalónom trhu a skutočnou ikonou značky Dacia a jej hodnôt. Je robustný a outdoorový, ponúka všetko podstatné a zároveň je cool, ekonomickou, ale aj ekologickou voľbou. Model Duster, ktorý bol prvýkrát uvedený na trh v roku 2010 a prvýkrát aktualizovaný v roku 2017, sa presadil tým, že porušil tradičné pravidlá trhu SUV.

 

 

 

Duster je skutočne úspešným modelom, ktorý získal viac ako 40 ocenení a počas svojej 13-ročnej kariéry sa ho vyrobilo viac ako 2,2 milióna kusov. Predaj naďalej rástol a do roku 2022 bol Duster najpredávanejším SUV v Európe vo všetkých kategóriách na trhu osobných automobilov. Každý deň z výrobných liniek v rumunskom závode Dacia v Pitesti zíde takmer 1 000 vozidiel Duster – to je približne jedno vozidlo každú minútu!

 

VYNALIEZAVEJŠÍ A SEBEVEDOMEJŠÍ DESIGN

 

Duster má nový dizajn. Zachováva si všetky estetické prvky, vďaka ktorým boli predchádzajúce generácie také úspešné, najmäsvoj robustný charakter SUV, ale preberá novú dizajnovú identitu značky Dacia a posúva ju vyššie a ďalej. Nový Duster sa hrdo hlási k svojmu vynovenému dizajnu.

 

David Durand, riaditeľ designu značky Dacia: “Ešte predtým, ako sme začali pracovať na dizajne nového modelu Duster, sme pracovali na jeho proporciách, aby mal výrazný postoj… Tým, že sme najprv správne určili proporcie, sme sa vyhli neskorším zmenám.”

 

 

Dizajnéri začali pracovať s jednoduchými tvarmi: priestor pre cestujúcich, kapota, blatníky atď. Potom všetky tieto prvky spojili do jedného tvaru, čím sa dosiahlo ich čisté spojenie a model získal moderný, dobre skonštruovaný štýl so zámerne strohými, sebavedomými líniami.

 

Jednoduchosť tvarov a povrchov dodáva dizajnu na sile: veľmi vertikálna predná časť, podbehy kolies s čisto skosenými hranami, široké zadné dvere a bočné okná, ktoré sa rozširujú jediným ťahom od predu až dozadu.

 

Nový Duster je chránený štýlovým pruhom, ktorý sa tiahne neprerušovane po celom obvode vozidla: bočné prahové lišty sa tiahnu cez emblematické časti identity nového Dustera, potom okolo podbehov kolies, ktoré sú samy o sebe spojené s prednou a zadnou kapotou. Nový Duster je robustnejší a outdoorovejší ako kedykoľvek predtým!

Výrazný a moderný dizajn novej generácie modelu Duster spája príťažlivosť a robustnosť s udržateľnejším prístupom.

 

  • Predný a zadný spodný nárazník nie sú lakované. Skutočnosť, že sa nepoužíva farba, je výhodná nielen pre životnéprostredie, ale aj pre zákazníkov: nárazníky nikdy nestratia svoju pôvodnú farbu, dokonca ani keď sú poškriabané alebo odreté.

 

  • Chrániče bočných prahov, chrániče podbehov kolies, trojuholníky predného nárazníka, predný a zadný nárazník a lemy zadného nárazníka sú vyrobené z nového robustného materiálu, ktorý navrhli inžinieri značky Dacia a chemická spoločnosť LyondellBasell: Starkle®. Materiál Starkle®, ktorý bol predstavený na koncepčnom vozidle Manifesto, obsahuje až 20 % recyklovaného materiá Výsledkom tohto zloženia sú biele častice vytvárajúce škvrnitýefekt, ktorý chcela Dacia zdôrazniť tým, že sa vyhla použitiu akejkoľvek ďalšej farby (viac informácií nižšie).

 

David Durand pokračuje: “Snažili sme sa o skutočnú dizajnovú previazanosť exteriéru a interiéru. Štýl kabíny je uhladený, robustný a dáva skutočný pocit ochrany.”

 

 

Tento pocit navodzuje nová prístrojová doska, ktorá je vysoká, vertikálna a široká. Tvar vetracích otvorov, inšpirovaný dizajnom podbehov kolies, je tiež v súlade s vonkajším dizajnom.

 

Podobne ako dizajn exteriéru, ani dizajn interiéru nezabúda na to podstatné. Osobitná pozornosť bola venovaná ergonómii, pričom centrálna 10,1-palcová obrazovka je umiestnená v zornom poli vodiča a naklonená o 10° smerom k vodičovi. Novéovládacie prvky automatickej prevodovky spojenej s motorom HYBRID 140, sú mimoriadne ergonomické. Volant s dvoma sploštenými časťami v hornej a dolnej časti sa ovláda veľmi pohodlne a uľahčuje aj nastupovanie do vozidla.

 

“Duster by nebol Duster bez smart a praktického interiéru, ktorý užívateľom uľahčuje každodenný život. Všetko je navrhnuté tak, aby ste sa cítili ako doma, od prednej až po zadnú časť vozidla,” David Durand.

 

Napokon, nový podpis v tvare písmena Y zdôrazňuje prepojenie medzi dizajnom interiéru a exteriéru nového modelu Duster:

 

  • V interiéri sa objavuje na výduchoch ventilácie, ktorých povrch tvorí písmeno Y (v medenej farbe na obložení Extreme), a na výplniach dverí, kde sa písmeno Y tiahne okolo lakťovej opierky. V strede volantu sa nahrádza logo Dacia.

 

  • Zvonku má nový Duster má charakteristický svetelný podpis v tvare písmena Y v predných a zadných svetlách. Písmeno Y sa objavuje aj v dizajne kolies z ľahkých zliatin, ktorých trblietavý efekt je dosiahnutý bez chrómu, spracovaním surového materiá

 

David Durand uzatvára: “Chceli sme, aby bol dizajn nového modelu Duster atraktívnejší ako kedykoľvek predtým, aby mal ešte viac štýlu Duster, ešte viac štýlu Dacia, skrátka, aby sme pevne a hrdo potvrdili naše hodnoty: robustný a outdoorový, ktorýponúka všetko podstatné a zároveň je cool, je ekologickou a ekonomickou voľbou.”

 

NOVÝ DUSTER PREDSTAVUJE VÝZNAMNÝ POSUN VDAKA PLATFORME CMF-B

 

Nový Duster využíva platformu CMF-B, ktorá je základom priemyselnej stratégie značky Dacia. Táto konkurencieschopná a mimoriadne flexibilná platforma, ktorá bola predstavená v najnovších modeloch Sandero a Logan a následne použitá v modeli Jogger, ponúka značke veľkú agilitu a umožňuje jej čo najlepšie realizovať ambiciózny produktový plán.

 

Použitie platformy CMF-B v novom modeli Duster znamená väčší vnútorný priestor ako v predchádzajúcej generácii, a to pre cestujúcich aj batožinu, pri zachovaní rovnakej celkovej dĺžky.

 

Vďaka pokročilej konštrukcii platformy ponúka nový Duster aj vyšší jazdný komfort a nižší hluk a vibrácie. Výrazne sa zlepšil aj zážitok z jazdy, pričom nový Duster ponúka dynamickejšie jazdné vlastnosti a bezkonkurenčný pocit z jazdy.

 

Platforma CMF-B stavia nový Duster na cestu elektrifikácie s motormi využívajúcimi mild-hybridné a plne hybridné technológie.

 

Patrice Lévy Bencheton, Product Performance riaditeľ značky Dacia, vysvetľuje: “Nová platforma CMF-B je kľúčovým prínosom pre rozvoj modelového radu Dacia v súčasnosti aj v budúcnosti. Nový Duster ukazuje jej plný potenciál – vybavený novými elektrifikovanými pohonnými jednotkami ponúka najvyššiu úroveň účinnosti a výrazne vyšší výkon, pričom si zachováva príťažlivosť a cenovú dostupnosť, vďaka ktorým bol taký úspešný.”

 

 

ROBUSTNÝ A OUTDOOROVÝ: EŠTE ODVÁŽNEJŠÍ NOVÝ DUSTER

 

Nový Duster ponúka terénne schopnosti, ktoré sú v mestskom segmente vozidiel s pohonom 4×4 (4×4 bez redukčnej prevodovky) jedinečné, takže milovníci jazdy v prírode môžu jazdiť s pokojom.

 

LEPŠIE TERÉNNE SCHOPNOSTI VO VERZII 4X4

 

Nový Duster je k dispozícii s pohonom Terrain Control 4×4, ktorý je možné ovládať pomocou 5 jazdných režimov:

 

  • AUTO: Pohon sa automaticky rozdeľuje medzi prednou a zadnou nápravou podľa priľnavosti a rýchlosti.
  • SNOW: optimalizuje trajektórie na klzkých vozovkách vďaka špecifickému nastaveniu ESC a kontroly trakcie.
  • MUD/SAND: pre jazdu na nestabilnom povrchu.
  • OFF-ROAD: ponúka najlepšie terénne schopnosti na náročných cestách. Z hľadiska funkčnosti je veľmi podobný režimu 4×4 lock súčasného modelu Duster, ale ide ešte ďalej tím, že automaticky rozdeľuje točivý moment medzi prednými a zadnými kolesami podľa adhéznych podmienok a rýchlosti vozidla.
  • ECO: optimalizuje spotrebu paliva pôsobením na klimatizáciu a výkon vozidla. Optimalizuje rozdelenie točivého momentu motoru medzi prednou a zadnou nápravou, aby sa obmedzila spotreba paliva a zároveň sa prispôsobila podmienkam priľnavosti vozovky.

 

Svetlá výška: 217 mm vo verzii 4×4, najlepší na trhu.

Predné a zadné nájazdové uhly ešte priaznivejšie na 4×4 verzii, až 31° vpredu a 36° vzadu a 24°bočný uhol.

 

Systém regulácie rýchlosti pri jazde zo svahu. Tento systém je obzvlášť užitočný pri jazde v teréne alebo pri prudkých zjazdoch. Pôsobí najmä na brzdy, aby zabránil nekontrolovateľnému rozjazdu vozidla, a tým zabezpečuje udržiavanie primeranej rýchlosti (v závislosti od pokynov vodiča) od 0 do 30 km/h. Systém funguje na všetkých prevodových stupňoch vrátane spiatočky. Vodič sa už nemusí starať o plynový a brzdový pedál, ale len o volant.

 

 

 

Počas off-road jazdy sa zobrazujú na centrálnej 10,1palcovej obrazovke viaceré užitočné informácie:

 

  • Uhol náklonu vozidla vpravo/vľavo
  • Uhol sklonu pre jazdu do kopca a z kopca
  • Rozdelenie výkonu medzi prednou a zadnou nápravou (vo verzii 4×4)

 

VŠESTRANNÁ OCHRANA A MATERIÁLY

 

  • Exteriér: celý obvod karosérie je teraz chránený pred drobnými nárazmi a škrabancami. Bočné kryty sú spojené s krytmi podbehov kolies a predným a zadným nárazníkom a tvoria ochranný pá Pod nárazníkmi chráni spodnú časť karosérie veľké kryt.

 

  • Interiér: Kabína ponúka odolné materiály, najmä vo výbave Extreme, ktorá je štandardne vybavená umývateľným čalúnením Microcloud a gumovými rohožami v prvom, druhom rade a v batožinovom priestore. Tieto rohože obsahujú 20 % recyklovaného materiá

 

ODOLNEJŠIE MATERIÁLY

 

Predné a zadné nárazníky nie sú nafarbené dodatočne. Vstrekovaný plast, ktorý tvorí telo dielu, je už farebný. To znamená, že farba je na rozdiel od bežnej farby nemenná. Nevyhnutné nárazy a škrabance, ktoré kryty utrpia, môžu zanechať stopy, ale tie budú takmer neviditeľné, pretože pôvodná farba zostane zachovaná.

 

Ochrana okolo vozidla je vyrobená z nového materiálu Starkle®, vyvinuli inžinieri spoločnosti Dacia (pozri vyššie). Nie je lakovaný, takže v prípade poškriabania nebude škrabanec viditeľný.

 

Príslušenstvo InNature je navrhnuté pre vozidlo od samého začiatku.

 

Pack Sleep: Po vzore modelu Jogger, ktorý bol prvým vozidlom značky Dacia s touto funkciou, bude aj nový Duster schopnýprispôsobiť sa tomuto spánkovému usporiadaniu. Jednoduchý, odnímateľný a cenovo dostupný balík má tri základné funkcie: manželskú posteľ (dlhú 1,9 m a širokú až 1,3 m), ktorá je roložiteľná za menej ako dve minúty, poličku a úložný priestor.

Nový strešný nosič: tento strešný nosič je ideálnym partnerom pre outdoorové aktivity a unesie až 80 kg nákladu. Jednoducho sa pripevní na modulárne strešné nosiče, ktoré sú k dispozícii z výroby.

 

ECO-SMART: NOVÝ, UDRŽATEĽNEJŠÍ A STÁLE CENOVO DOSTUPNÝ DUSTER

 

V súlade s hodnotami značky Dacia ponúka nový Duster udržateľnejší prístup k motorizácii vďaka novým mild-hybridným a hybridným pohonným jednotkám a väčšiemu využitiu recyklovaných materiálov.

 

NOVÉ HYBRIDNÉ POHONNÉ JEDNOTKY

 

  • Duster HYBRID 140. Pohonná jednotka HYBRID 140, ktorú Dacia použila v modeli Jogger na začiatku roka 2023, sa teraz dostáva aj do nového modelu Duster. Vychádza z osvedčených technológií používaných v rámci Skupiny Renault a pozostáva z 1,6-litrového štvorvalcového benzínového motora s výkonom 94 k, dvoch elektromotorov (motor s výkonom 49 k a vysokonapäťový štartér/generátor) a elektrifikovanej automatickej prevodovky. Tá má 4 prevodové stupne pre spaľovací motor a ďalšie 2 pre elektromotor. Táto kombinovaná technológia je možná vďaka absencii konvenčnej spojky. Regeneratívne brzdenie v kombinácii s vysokou kapacitou rekuperácie energie 1,2 kWh batérie (230 V) a účinnosťou automatickej prevodovky znamená, že až 80 % času jazdy v meste sa využíva v elektrickom režime, pričom úspora paliva v kombinovanom cykle predstavuje 20 % a v mestskom cykle až 40 %. Okrem toho vozidlo vždy štartuje v 100 % elektrickom režime.

 

  • Duster TCe 130. Toto pohonné ústrojenstvo je prvým, ktoré zákazníkom poskytuje prvú úroveň elektrifikácie ponúkanúznačkou Dacia. Kombinuje 1,2-litrový trojvalcový benzínový motor novej generácie s turbodúchadlom pracujúci v Millerovom cykle (optimalizovaná účinnosť a znížené čerpacie straty) s ľahkým 48V hybridným systé Ten podporuje spaľovací motor pri rozjazde a akcelerácii a znižuje priemernú spotrebu paliva a emisie CO2 približne o 10 %*. Pôžitok z jazdy (zrýchlenie, akcelerácia) je v modeli TCe 130 vyšší ako v súčasnom modeli TCe 130 vďaka podpore, ktorúposkytuje tento systém: vozidlo je citlivejšie a jeho jazda je plynulejšia. Rekuperačné brzdenie dobíja 0,8 kWh batériu spôsobom, ktorý je pre vodiča úplne transparentný.

 

TCe 130 je k dispozícii so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou pre verzie 4×2 a 4×4.

 

  • Duster ECO-G 100. Dacia, nesporný líder v oblasti LPG v Európe, je jediným výrobcom, ktorý ponúka dvojpalivový benzín a LPG pod označením ECO-G na všetkých svojich modeloch s vnútorným spaľovaním. Aj nový Duster využíva túto technológiu priamo z výroby, čo zaručuje bezpečnosť a spoľahlivosť.

 

Pri prevádzke na LPG vypúšťa nový Duster ECO-G 100 v priemere o 10 % menej emisií CO2 ako ekvivalentný benzínovýmotor. Ponúka dojazd až 1 300 km** vďaka dvom nádržiam s kombinovaným objemom takmer 100 litrov: 50 litrov benzínu a 50 litrov LPG (inštalované pod podlahou batožinového priestoru, čím sa zachováva jeho objem). Prepínanie z jedného paliva na druhé je okamžité a nepostrehnuteľné vďaka prepínaču dokonale integrovanému do prístrojovej dosky.

 

* v porovnaní so spaľovacím motorom s rovnakým výkonom

** v procese očakávania WLTP certifikácie

 

UDRŽATELNEJŠIE MATERIÁLY

 

Nový Duster je prvým sériovým modelom, ktorý využíva nový materiál Starkle®, vynájdený inžiniermi spoločnosti Dacia. Obsahuje až 20 % recyklovaného opäť využitého polypropylénu a používa sa v surovom stave, bez farby, čím sa znižuje uhlíková stopa spojená s jeho výrobou. Z materiálu Starkle® sa vyrábajú bočné prahy a kryty podbehov kolies, prvky predného nárazníka, prednéa zadné nárazníky. Okrem toho použitie ďalších nelakovaných materiálov na predné a zadné nárazníky,  znižuje potrebu ďalšieho farbenia.

 

  • Takmer 20 %* recyklovaných plastov. Nový Duster celkovo obsahuje takmer 20 %* recyklovaných plastov, čo je výrazne vyšší podiel, než je v tomto segmentu obvyklé, a oproti predchádzajúce generácie je to zlepšenie o viac ako 8 bodov.

 

  • Žiadny ozdobný chróm, žiadna koža živočíšneho pôvodu. V rámci šetrnejšieho prístupu k životnému prostrediu sa Dacia rozhodla zakázať kožu a dekoratívny chróm vo všetkých svojich modeloch.

 

  • Vďaka zmenšenej veľkosti užívateľskej príručky sa spotrebuje menej papiera. Plná digitálna verzia je k dispozícii prostredníctvom aplikácie My Dacia.

 

*čo sa týka zastúpenia polyméru, ako sa predpokladá v pripravovaných návrhoch predpisov týkajúcich sa vozidiel s ukončenou životnosťou (angl. zkr. ELV).

 

POMER CENA/VÝKON, KTORÝ JE NA TRHU STÁLE JEDINEČNÝ.

 

  • Nový Duster zostane verný pozícii značky Dacia “value for money”. Bude kombinovať fér ceny vo svojom segmentu s ešte priestrannejšou kabínou (vid nižšie) a ponúkne tak najlepší pomer ceny a úžitkovej hodnoty na trhu.

 

  • Technologická výbava je rozšírená o nový 7palcový digitálni prístrojový štít, nový 10,1palcový centrálny dotykový displej a nový multimediálny systém.

 

  • Nový Duster ponúka smart modulárne strešné lišty a dômyselný systém príslušenstva Dacia YouClip (vid nižšie).

 

 

VŠETKO PODSTATNÉ A COOL: NOVÝ, SMART A TECHNOLOGICKY VYSPELEJŠÍ DUSTER

 

Nový Duster ilustruje filozofiu značky Dacia spočívajúcu v premyslenej a dostupnej technológii, ktorá užívateľom uľahčujekaždodenný život: bezpečnosť a pohodlie.

 

DIGITÁLNEJŠÍ A PREPOJENEJŠÍ INTERIÉR

 

Nový Duster prináša multimediálny systém s 10,1palcovou centrálnou dotykovou obrazovkou. Táto obrazovka je súčasťouštandardnej výbavy od úrovne Expression, menovite Media Display a Media Nav Live:

 

  • Systém Media Display, ktorý je štandardnou výbavou nových modelov Duster Expression a Extreme, ponúka audiosystém so 4 reproduktormi a bezdrôtové pripojenie Apple CarPlayTM a Android AutoTM.

 

  • Systém Media Nav Live, ktorý je štandardnou výbavou modelu Journey a voliteľnou výbavou modelu Extreme a Expression, ponúka aj pripojenú navigáciu s dopravnými informáciami v reálnom čase a zvukový systém Arkamys 3D so 6 reproduktormi.

 

Essential je vybavený multimediálnym systémom Media Control, ktorý sa ovláda z volantu a zobrazuje mediálne informácie na 3,5-palcovom displeji s analógovými ukazovateľmi na prístrojovej doske. Obsahuje tiež 4 reproduktory, pripojenie Bluetooth, port USB a držiak na smartfón integrovaný do palubnej dosky. Po pripojení k bezplatnej aplikácii Dacia Media Control môže vodičovládať funkcie rádia/médií a mať prístup k mnohým ďalším funkciám z obrazovky svojho smartfónu.

 

 

 

Natívna konektivita je v súlade s novými európskymi predpismi GSR2. Vo vozidlách vybavených systémom Media Display & Media Nav Live nájdete ešte viac prepojených služieb, ako napr. :

 

  • FOTA (Firmware Over The Air) umožňuje vzdialenú aktualizáciu softwaru bez nutnosti návštevy servisu

 

  • Pripojená servisná údržba dostupná v aplikácii MyDacia pre smartfóny.

Digitálny prístrojový panel: nový Duster predstavuje prispôsobiteľný 7palcový lakovaný digitálni prístrojový panel, ktorý poskytuje ideálne zobrazenie informácii, ktoré vodič považuje za najužitočnejšie. Tento digitálny prístrojový panel je súčastouštandardnej výbavy nového modelu Duster od úrovne Expression vyššie.

 

Držiak telefónu v štandardnej pri výbave všetkých úrovniach výbavy. Pri verziách vybavených Media Display a Media Nav Live sú vpredu umiestnené 2 konektory USB C a vzadu 2 konektory pre napájanie až 4 zariadení. Všetky 4 konektory sú podsvietené.

 

Bezdrôtová nabíjačka smartfónov je umiestnená na stredovej konzole v dosahu oboch cestujúcich vpredu a je súčastou štandardnej výbavy nového modelu Duster Journey. Je k dispozícii ako vyvoliteľná výbava pre úroveň výbavy Extreme.

 

NOVÍ JAZDNÍ ASISTENTI

 

Tempomat/obmedzovač rýchlosti je teraz štandardom od výbavy Expression vyššie. Automatické prepínanie medzi stretávacími a diaľkovými svetlami je štandardom pre nový Duster Extreme a Journey. Funkcia automatického zapínania stretávacích svetiel je najviac k dispozícii vo všetkých úrovniach výbavy.

 

Nový Duster je vybavený novými jazdnými asistentmi, ktoré spĺňajú najnovšie európske bezpečnostné normy: automatickénúdzové brzdenie (mestské/prímestské s detekciou vozidiel, chodcov, cyklistov a motocyklov), rozpoznávanie dopravných značiek s upozornením na rýchlosť, zadný parkovací asistent, signalizácia núdzového zastavenia, upozornenie na opustenie jazdného pruhu, asistent udržiavania v jazdnom pruhu, monitorovanie koncentrácie vodiča a núdzové volanie (eCall). A aby Dacia svojim zákazníkom uľahčila život, pridala inteligentné tlačidlo “My Safety” na rýchly prístup k ich preferovanej konfigurácii jazdných asistentov.

 

OPTIMALIZOVANÝ KOMFORT

 

Priestrannejší interiér. Platforma CMF-B zlepšila vnútorný priestor, najmä pokiaľ ide o šírku pre cestujúcich na predných sedadlách a priestor na nohy na zadných sedadlách (o 30 mm viac).

 

Nový Duster má nižší prah batožinového priestoru a širší a vyšší batožinový otvor. Napokon aj samotný batožinový priestor je vyšší a širší a jeho objem sa zväčšil až o 6 % na 472 litrov VDA (objem pod ložnou plochou nového modelu Duster 4×2).

 

 

 

Nová výbava. Keďže komfort vodiča vyplýva predovšetkým z celkovej pohody za volantom, nový Duster bol vybavený prvkami, ktoré uľahčujú každodenný život. Napríklad elektrická parkovacia brzda je k dispozícii od výbavových stupňov Journey (štandard) a Extreme (voliteľná výbava) a výbavové stupne Extreme/Journey sú štandardne vybavené elektricky nastaviteľnými a sklopnými spätnými zrkadlami. Nový Duster je pripravený na najťažšie podmienky viac ako kedykoľvek predtým – môže byť vybavený aj vyhrievaným volantom a čelným sklom so systémom proti námraze (v závislosti od krajiny).

 

YouClip, nové smart príslušenstvo Dacia. Inžinieri spoločnosti Dacia vyvinuli YouClip, jednoduchý a šikovný systém, ktorýumožňuje prakticky a bezpečne pripevniť na kľúčové miesta v kabíne celý rad špecializovaného príslušenstva. Nový Duster je štandardne vybavený 4 (úroveň výbavy Essential) alebo 6 továrenskými upevňovacími bodmi YouClip (jeden na palubnej doske, jeden na strane spolujazdca, jeden na zadnej strane stredovej konzoly, dva v batožinovom priestore na ľavej a pravej strane a jeden na vnútornej strane dverí batožinového priestoru). Ďalšie 2 body môžete pridať pomocou voliteľného držiaka na opierku hlavy.

Môžu byť vybavené úložným vreckom, držiakom na smartfón obsahujúcim indukčnú nabíjačku alebo dômyselným systémom “3 v 1”, ktorý kombinuje držiak na pohár, háčik na tašku a prenosné svetlo. Tento dômyselný systém 3 v 1 je štandardnou súčasťou modelu Duster Extreme. K dispozícii je aj držiak na dotykový tablet, ktorý možno pripevniť k príslušenstvu opierky hlavy. Všetko toto príslušenstvo kompatibilné s YouClip je k dispozícii v sieti Dacia.

 

JEDNODUCHÝ SORTIMENT PRE KAŽDÝ VKUS

 

Takmer 70 % zákazníkov modelu Duster si dnes vyberá vyššie výbavy. Aby sa vyhovelo tomuto dopytu, nový modelový rad Duster je založený na troch úrovniach: Essential, Expression a nová najvyššia ponuka s dvoma výbavami s odlišnými a vzájomne sa doplňujúcimi prvkami: Duster Extreme pre outdoorových nadšencov a prispôsobený na intenzívne používanie, Duster Journey pre tých, ktorí uprednostňujú diskrétnu eleganciu, komfort a pohodlie. Tieto dva svety sa budú ponúkať za rovnaké ceny.

 

Hlavná štandardná výbava

 

Duster Essential: pevné strešné nosiče, elektrické ovládanie predných okien, centrálne zamykanie, manuálna klimatizácia, automatické stretávacie svetlá, 6 airbagov, zadné parkovacie senzory…

 

Duster Expression: To isté ako Essential + 17-palcové zliatinové disky, 7-palcový digitálny prístrojový panel, 10,1-palcová centrálna dotyková obrazovka s Media Display a bezdrôtovou replikáciou Apple CarPlayTM/Android AutoTM, parkovacia kamera, zadné elektrické okná, automatické stierače…

 

Duster Extreme: Rovnako ako Essential + modulárne strešné lišty, hmlové svetlá, umývateľné čalúnenie MicroCloud, gumovérohože na podlahu a do batožinového priestoru, automatická klimatizácia, hands-free karta, elektrické zrkadlá, systém YouClip “3 v 1”, prvky interiéru a exteriéru v medenej farbe,…

 

Duster Journey: To isté ako Essential + 18-palcové zliatinové disky, hmlové svetlá, automatická klimatizácia, hands-free karta, elektronická parkovacia brzda a spätné zrkadlá, bezdrôtová nabíjačka smartfónov, multimediálny systém Media Nav Live s navigáciou, zvukový systém Arkamys 3D Sound System so 6 reproduktormi,…