Škoda Scala 1,0 TSI 85 kW, vozidlo, ktoré je často prehliadané, no napriek tomu ponúka výnimočnú hodnotu a komfort pre každodenný život. Hľadáte auto, ktorým by ste vstúpili do sveta automobilizmu? Ak je pre vás Fabia primalá a Octavia zase príliš veľká, Škoda má odpoveď – volá sa Scala. Je ideálne posadená medzi Fabiu a Octaviu, čím vypĺňa medzeru na trhu. Scala je ako stvorená pre rodinu s jedným dieťaťom, prípadne pre skromnejšiu rodinu s dvoma deťmi. Bez ohľadu na to, aká je vaša rodinná situácia, Scala sa pre vás stane príjemným spoločníkom na každý deň. Napriek jej kvalitám a užitočnosti mám pocit, že toto auto je tak trocha nedocenené.

Škoda Scala 1,0 TSI 85 kW Facelift: Nová tvár a detaily exteriéru

Po dlhšom období bez zmien sa Scala konečne dočkala faceliftu. Modernizácia priniesla kompletne prepracovanú prednú časť. Nové sú svetlá, pričom v najvyššej špecifikácii môžu byť Matrix LED svetlá. Zmenil sa aj svetelný podpis denného svietenia, prepracovaná je predná maska a nárazník. Tieto zmeny spôsobili, že Scala sa vizuálne priblížila Octavii. Na zadnej časti vozidla sa nič zásadné nemenilo, akurát svetlá dostali nové vnútornosti a smerovky disponujú dynamickou grafikou, čo pôsobí veľmi pekne.
Škoda Scala má vylepšený interiér: Komfort a technológie
Interiér Scaly sa nedočkal výrazných dizajnových zmien, no prešiel vylepšením materiálov. Dostal nové materiály a nové dekoratívne lišty, ktoré prispievajú k príjemnejšej atmosfére. V testovanej výbave nájdete za volantom 10-palcový virtuálny kokpit a uprostred palubnej dosky je umiestnená 10-palcová obrazovka infotainmentu. Táto konkrétna výbava je veľmi príjemná a dostatočne komfortná. Racionálne vyskladané auto, ktoré poteší komfortnou automatickou prevodovkou. Sedadlá sú dobre tvarované a Škoda Scala sa právom hrdí príkladným dielenským spracovaním. Použité látkové čalúnenie je ideálne do každého počasia. Kombinácia kvalitného textilu a alcantary je naozaj veľmi príjemná a sedadlá sú komfortné. Hoci nedržia telo tak intenzívne ako športové sedadlá, Scala nie je športové auto, takže táto konfigurácia je v tomto prípade správna.

Priestor a praktickosť: Pre rodinné dobrodružstvá

Či už cestujete s rodinou alebo s priateľmi, Scala ponúka dostatok priestoru na pohodlné cestovanie. Aj pri sedení “sám za sebou” je evidentné, že miesta je dostatok. Vzadu nájdete výduchy klimatizácie a praktickú lakťovú opierku, čo zvyšuje komfort cestujúcich. Pohľad do batožinového priestoru potvrdzuje, že Scala dokáže pohodlne odviezť batožinu pre štyroch ľudí na víkendové dobrodružstvo, ale aj na dovolenku k moru. Samozrejmosťou sú aj typické Škodové Simply Clever riešenia, ktoré ešte viac zvyšujú praktickosť vozidla.

Škoda Scala motor a jazdné vlastnosti: Pokoj a efektivita

Pod prednou kapotou testovanej červenej Scaly sa nachádzal 85 kW benzínový agregát, ktorý bol spojený so sedemstupňovým automatom. Hoci automat pri prudkom zrýchlení spočiatku trocha popremýšľa, potom radí hladko a čitateľne. Táto kombinácia motora s prevodovkou sa veľmi dobre hodí k pokojnému charakteru auta.
Jazdné vlastnosti Scaly sú neutrálne; nemá žiadne záludnosti, ktorými by vás chcela prekvapiť alebo vyškoliť. Výkon 85 kW je dostatočný, hoci Scala nie je žiadny pretekár, dynamiky má dostatok, k tej si pomáha turbodúchadlom. Agregát prekvapil príjemným zvukovým prejavom. Scala je dobre odhlučnená, takže žiadne rušivé zvuky dovnútra neprechádzajú. Ešte viac potešila spotrebou. Po výraznej porcii kilometrov na diaľnici (pri jazde 130 km/h, ktorá je neľútostná k priemernému apetítu každého auta) sa nám kombinovaná spotreba ustálila na hodnote 6,3 litra na 100 km. To nie je zlé, pretože medzi mestom a na okreskách sme jazdili pod 6 litrov.

Záver: Nedocenený spoločník na každý deň

Celkovo je Škoda Scala skromná jazdne a akurát veľká. Ponúka komfort, priestrannosť a praktickosť, ktoré ju predurčujú byť vynikajúcim každodenným spoločníkom pre rodiny. Napriek tomu všetkému mám pocit, že toto auto je tak trocha nedocenené.