Mercedes-AMG GT 63 PRO 4MATIC+ uvedený na Goodwood Festival of Speed vzdbudzuje senzácie. Tento model, s výkonom 450 kW (612 k) a 4,0-litrovým V8 biturbo motorom, sa zameriava na automobilových nadšencov, ktorí hľadajú excelentnú jazdnú dynamiku. Optimalizovaná aerodynamika a lepšie chladenie zaručujú vyšší výkon a lepšie výsledky na pretekárskej trati.

 

Vylepšená praktickosť a technológie Mercedes-AMG GT 63 PRO 4MATIC+

 

Nový AMG GT 63 PRO prináša rovnaké výhody ako ostatní členovia rodiny AMG GT, no so zlepšenou praktickosťou pre každodenné používanie.

Oproti predchádzajúcej generácii ponúka veľkorysý priestor a lepší výhľad z vozidla. Na želanie je dostupný s konfiguráciou sedadiel 2 + 2.

Vysokotechnologické komponenty, ako podvozok so systémom AMG ACTIVE RIDE CONTROL, riadenie zadnej nápravy a aktívna aerodynamika, zvyšujú kvalitu jazdných vlastností.

Plnovariabilný náhon na všetky kolesá AMG Performance 4MATIC+ zabezpečuje optimálny prenos výkonu na vozovku.

 

Výkon na pretekárskej trati Mercedes-AMG GT 63 PRO 4MATIC+

Štvorlitrový motor AMG V8 biturbo s výkonom 450 kW (612 k) ponúka o 20 kW (27 k) viac ako model AMG GT 63.

Maximálny krútiaci moment je zvýšený na 850 Nm, čo umožňuje dynamickejšie zrýchlenie. Úpravy riadiaceho prístroja motora zabezpečujú suverénny výkon, najmä pri vyšších rýchlostiach.

Model AMG GT 63 PRO zrýchli z 0 na 200 km/h za 10,9 sekundy, čo je o 0,5 sekundy rýchlejšie ako jeho predchodca. Maximálna rýchlosť dosahuje 317 km/h.

 

Mercedes-AMG GT 63 PRO 4MATIC+

Vylepšený chladiaci systém

 

Aby sa predišlo prehriatiu hnacieho ústrojenstva aj pri vysokom zaťažení, odborníci na modeli Mercedes-AMG GT 63 PRO 4MATIC+ výrazne vylepšili vysokoteplotný aj nízkoteplotný okruh chladenia. V ľavom aj pravom prednom podbehu kolesa sú teraz umiestnené po dva chladiče, čo zvyšuje chladiaci výkon hnacieho ústrojenstva a tým aj celkový výkon vozidla na pretekárskej trati.

Chladiče diferenciálov na prednej a zadnej náprave, ako aj chladiče rozdeľovacej prevodovky plnovariabilného náhonu na všetky kolesá AMG Performance 4MATIC+ sú teraz aktívne chladené. Elektricky poháňané čerpadlá vody zabezpečujú cirkuláciu chladiaceho média, čo umožňuje optimálne odvádzanie tepla, ktoré môže vzniknúť pri jazdení na pretekárskej trati.

Nová geometria rozvádzacích lopatiek na spodku karosérie a prepracované krycie plechy bŕzd privádzajú k brzdám viac vzduchu, čím sa zvyšuje ich odolnosť a zabraňuje prehriatiu.

 

Mercedes-AMG GT 63 PRO 4MATIC+ má lepšie aerodynamické vlastnosti

 

Úpravy v oblasti aerodynamiky prispievajú k zvýšeniu celkového výkonu vozidla Mercedes-AMG GT 63 PRO 4MATIC+, najmä v súvislosti s pozdĺžnou a priečnou dynamikou. Odborníci na aerodynamiku a jazdnú dynamiku úzko spolupracovali na novom dizajne spojlera predného nárazníka, ktorý je teraz ešte výraznejší. Ďalšie prvky vedenia vzduchu z uhlíkových vlákien sú integrované okolo zväčšených bočných vstupov vzduchu.

Súčasťou sériovej výbavy modelu GT 63 PRO 4MATIC+ je aj aktívny aerodynamický profil na spodku karosérie, aktívny systém regulácie vzduchu AIRPANEL na spojleri predného nárazníka a aerodynamický balík s pevným zadným krídlom na zadných výklopných dverách. Na prednej náprave sa znižuje vztlak o viac ako 30 kilogramov, čo zlepšuje presnosť reakcií pri zatáčaní.

Model Mercedes-AMG GT 63 PRO 4MATIC+ je tiež vybavený ďalšími prvkami vedenia vzduchu, podobnými tým vo vozidle Mercedes-AMG ONE. Tieto prvky, umiestnené pri prednej a zadnej náprave, zrýchľujú prúdenie vzduchu na spodku karosérie. Všetky tieto opatrenia sú navzájom zosúladené a prispievajú k zvýšeniu prítlaku na zadnej náprave o približne 15 kilogramov.

 

Odolné keramické brzdy, 21-palcové kované disky a pohárové pneumatiky bez príplatku

 

Keramická vysokovýkonná kompozitná brzdová sústava AMG, ktorá je súčasťou sériovej výbavy, zahŕňa 6-piestikové pevné strmene vpredu a 1-piestikové plávajúce strmene vzadu. Predná náprava je vybavená 420-milimetrovými brzdovými kotúčmi, čo sú momentálne najväčšie keramické brzdové kotúče, ktoré Mercedes-AMG ponúka v sériovej výbave. Zadné strany brzdových doštičiek sú vyrobené z ľahkého a veľmi pevného titánu, podobne ako v motoristickom športe.

Táto brzdová sústava znižuje hmotnosť a neodpruženú hmotnosť, zvyšuje odolnosť a eliminuje efekt vädnutia bŕzd pri vysokom zaťažení, čo zaručuje rýchle časy na okruhu. Jej vysoká životnosť a okamžitá odozva prispievajú aj k bezpečnosti pri každodennej jazde.

Mercedes-AMG GT 63 PRO 4MATIC+

Mercedes-AMG GT 63 PRO 4MATIC má exkluzívne disky a pneumatiky

 

Model Mercedes-AMG GT 63 PRO 4MATIC+ je vybavený ľahkými 21-palcovými kovanými diskami AMG Performance s dizajnom krížových lúčov, ktoré sú nalakované matným lakom vo farbe himalájska sivá. Sériová výbava zahŕňa pneumatiky Michelin Pilot Sport 5, pričom bez príplatku sú k dispozícii aj pohárové pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2R. Predné rozmery sú 295/30 ZR 21 a zadné 305/30 ZR 21.

 

Motoristický šport v exteriéri aj interiéri

 

Sériový exteriérový balík uhlíkových vlákien AMG zahŕňa predný rozdeľovač prúdenia, ozdobné lišty v bočnom obložení prahov, difúzor a zadné krídlo s kvalitne spracovanými uhlíkovými vláknami, čo zdôrazňuje športový charakter vozidla. Čierne strmene bŕzd, sedadlá AMG Performance s výrazným bočným vedením a volant AMG Performance v kombinácii kože napa a mikrovlákna MICROCUT sú tiež súčasťou sériovej výbavy.

 

Prehľad údajov

Mercedes-AMG GT 63 PRO 4MATIC+

Motor

Osemvalcový vidlicový motor s priamym vstrekovaním a preplňovaním dvomi turbodúchadlami

Zdvihový objem

cm3

3 982

Menovitý výkon

kW/k

450/612

pri

ot./min

5 500 – 6 500

Menovitý krútiaci moment

Nm

850

pri

ot./min

2 350 – 5 000

Náhon

Plnovariabilný náhon na všetky kolesá AMG Performance 4MATIC+

Prevodovka

AMG SPEEDSHIFT MCT 9G

Zrýchlenie z 0 na 100 km/h

s

3,2

Maximálna rýchlosť

km/h

317

Kombinovaná energetická spotreba

l/100 km

14,1

Kombinované emisie CO2 2

g/km

319