Dacia predstavuje 3. generáciu modelu Duster a sága kultového bestselleru pokračuje. Nový Duster má robustnejší a asertívnejší dizajn. S novou platformou CMF-B prináša veľký skok v technológii a výkone. Ponúka ešte lepšie terénne schopnosti vo verzii 4×4 a využíva odolnejšie materiály a hybridné pohonné jednotky. Nové technológie pre bezpečnosť a komfort zvyšujú hodnotu tohto rodinného SUV, ktoré zostáva s najlepším pomerom cena/výkon na trhu! Objednávky sa v Slovenskej republike otvárajú dnes.

 

 

 

Nová Dacia Duster ponúka kombináciu 4 stupňov výbavy a 4 motorov. Výbavy: Essential, Expression, Journey a Extreme. Motory: ECO-G 100 (LPG), TCe 130, TCe 130 4×4, HYBRID 140.

Nová Dacia Duster Essential ECO-G 100 začína na cene 17 490 €. Za to dostanete auto, ktoré nie je ani z ďaleka holé/bosé:
• Oceľové 16″ disky, celoplošné kryty diskov
• Pozdĺžne strešné lišty
• Vonkajšie spätné zrkadlá v čiernej farbe
• Shark anténa
• ABS + ESP (elektronická kontrola stability) + HSA (asistent rozjazdu do kopce)
• Výškovo a pozdĺžne nastaviteľný volant potiahnutý umelou kožou
• Tempomat
• Zadné parkovacie senzory
• Elektricky ovládané a vyhrievané spätné zrkadlá
• ECO LED svetlomety
• Manuálna klimatizácia
• Kľúč s diaľkovým ovládaním centrálneho zamykania
• Látkové čalúnenie Essential
• Multimediálny systém Media Control so 4 reproduktormi

 

 

 

 

 

 

 

“Nový Duster: viac než kedykoľvek predtým”: Tento nový model je pokračovaním úspešnej ságy kultového bestselleru, ktorý sa stal etalónom trhu a skutočnou ikonou značky Dacia a jej hodnôt. Je robustný a zameraný na outdoorové dobrodružstvá, ponúka všetky nevyhnutné vlastnosti a zároveň predstavuje múdru, ekonomickú a ekologickú voľbu. Model Duster, ktorý bol prvýkrát uvedený na trh v roku 2010 a neskôr aktualizovaný v roku 2017, sa preslávil tým, že prekročil tradičné hranice trhu SUV.

 

Pozrite si prvé statické dojmy novej Dacia Duster z autosalónu v Ženeve.

 

 

Duster je skutočným triumfom, získal viac ako 40 ocenení a vyrobených bolo viac ako 2,2 milióna kusov. Každý deň sa z výrobných liniek v rumunskom závode Dacia v Pitesti vytvára takmer 1 000 vozidiel Duster – to znamená, že sa vyrába takmer jedno vozidlo každú minútu!

 

 

INOVATÍVNEJŠÍ A SEBAVEDOMEJŠÍ DIZAJN

 

Nový Duster prichádza s novým dizajnom, ktorý zachováva všetky estetické prvky, ktoré robili predchádzajúce generácie také úspešné. Avšak tento nový model preberá novú dizajnovú identitu značky Dacia a posúva ju ešte vyššie a ďalej. Nový Duster si s hrdosťou nárokuje na svoj obnovený dizajn.

 

Výrazný a moderný dizajn novej generácie Duster spojuje vonkajšiu príťažlivosť a robustnosť s udržateľnejším prístupom.

 

Rovnako ako exteriér, aj interiér bol dôkladne prepracovaný. Veľká pozornosť bola venovaná ergonómii, pričom centrálny 10,1-palcový displej je umiestnený v zornom poli vodiča a naklonený o 10° smerom k nemu. Mimoriadne ergonomické je aj nové ovládanie automatickej prevodovky, ktoré je spárované s motorom HYBRID 140. Volant s dvoma sploštenými časťami v hornej a dolnej časti je veľmi pohodlný na držanie a uľahčuje aj nastupovanie.

 

“Duster by nebol Dusterom bez inteligentného a praktického interiéru, ktorý uľahčuje každodenný život používateľom. Všetko je navrhnuté tak, aby ste sa v ňom cítili ako doma, od prednej až po zadnú časť vozidla,” hodnotí šéf dizajnu značky Dacia David Durand.

 

A na záver, nový podpis v tvare písmena Y zdôrazňuje prepojenie medzi interiérom a exteriérom nového modelu Duster:

 

V interiéri sa tento podpis objavuje na výduchoch ventilácie, ktorých povrch tvorí písmeno Y (v medenej farbe na obložení Extreme), a na výplniach dverí, kde sa písmeno Y tiahne okolo lakťovej opierky. Logo Dacia nahrádza názov značky v strede volantu.
Na exteriéri nový Duster vyniká charakteristickými svetlami v tvare písmena Y v predných a zadných svetlách. Písmeno Y sa tiež objavuje v dizajne kolies z ľahkých zliatin, pričom trblietavý efekt sa dosiahol bez použitia chrómu, vďaka spracovaniu surového materiálu.

 

 

NOVÝ DUSTER PREDSTAVUJE VÝZNAMNÝ POSUN VĎAKA PLATFORME CMF-B

 

Nový Duster využíva platformu CMF-B, ktorá tvorí základ priemyselnej stratégie značky Dacia. Táto konkurencieschopná a mimoriadne flexibilná platforma, ktorá bola predstavená v najnovších modeloch Sandero a Logan a následne použitá v modeli Jogger, zabezpečuje značke veľkú agilitu a umožňuje jej čo najlepšie realizovať ambiciózny produktový plán.

 

Použitie platformy CMF-B v novom modeli Duster prináša väčší vnútorný priestor ako kedykoľvek predtým, a to pre cestujúcich aj batožinu, pri zachovaní rovnakej celkovej dĺžky. Vďaka pokročilej konštrukcii platformy nový Duster ponúka aj vyšší jazdný komfort a nižší hluk a vibrácie.

 

Platforma CMF-B tiež umožňuje novému Dusteru postupovať smerom k elektrifikácii, s motormi využívajúcimi mild-hybridné a plne hybridné technológie.

 

“Robustný a outdoorový: ešte odvážnejší nový Duster”

 

Nový Duster ponúka terénne schopnosti, ktoré sú v segmente mestských vozidiel s pohonom 4×4 (4×4 bez redukčnej prevodovky) jedinečné, čo umožňuje milovníkom jazdy v prírode jazdiť bez obáv.

 

Nový Duster je k dispozícii s pohonom Terrain Control 4×4, ktorý možno ovládať prostredníctvom 5 jazdných režimov:

 

AUTO: Prevodovka automaticky rozdeľuje krútiaci moment medzi prednú a zadnú nápravu podľa priľnavosti a rýchlosti.
SNOW: Optimalizuje trajektóriu na klzkých cestách vďaka špecifickým nastaveniam ESC a trakčnej kontroly.
MUD/SAND: Určený pre jazdu na sypkom povrchu, ako sú blatisté alebo piesočnaté cesty.
OFF-ROAD: Ponúka najlepšie schopnosti v teréne na náročných cestách, automaticky rozdeľuje krútiaci moment medzi predné a zadné kolesá podľa adhéznych podmienok a rýchlosti vozidla.
ECO: Optimalizuje spotrebu paliva a rozdelenie krútiaceho momentu motora medzi prednú a zadnú nápravu, aby sa znížila spotreba paliva a prispôsobil sa podmienkam priľnavosti vozovky.

Nový Duster má svetlú výšku 217 mm (meranú medzi nápravami) vo verzii 4×4, čo je najlepšie na trhu. Ponúka tiež priaznivejšie nájazdové a výjazdové uhly vpredu a vzadu, až 31° vpredu a 36° vzadu vo verzii 4×4.

 

Systém regulácie rýchlosti pri jazde z kopca je užitočný najmä pri jazde v teréne alebo pri prudkých zjazdoch, čím zabezpečuje udržiavanie primeranej rýchlosti (v závislosti od pokynov vodiča) od 0 do 30 km/h.

 

Nový Duster je tiež vybavený ochranou okolo vozidla vyrobenou z nového materiálu s názvom Starkle®, ktorý je odolný voči poškriabaniu a zachováva pôvodnú farbu aj po náraze či škrabaní.

 

Príslušenstvo InNature je od začiatku navrhnuté tak, aby bolo perfektným doplnkom pre nový Duster.

 

Pack Sleep, inšpirovaný modelom Jogger, predstavuje jednoduchú, odnímateľnú a cenovo dostupnú zostavu na spanie. Táto zostava poskytuje manželskú posteľ s rozmermi 1,9 m na 1,3 m, ktorá sa rozloží za menej ako dve minúty, spolu s praktickou poličkou a úložným priestorom.

 

Nový strešný nosič je ideálnym spoločníkom pre outdoorové aktivity. Jeho jednoduché upevnenie na modulárne alebo priečne strešné nosiče umožňuje prepravu väčšieho množstva vybavenia s maximálnou dynamickou hmotnosťou až 80 kg.

 

 

 

ECO-SMART: NOVÝ, UDRŽATEĽNEJŠÍ A STÁLE CENOVO DOSTUPNÝ DUSTER

 

S úmyslom poskytnúť udržateľnejšiu alternatívu v oblasti motorizácie, nový Duster predstavuje nové hybridné pohonné jednotky a väčšie využitie recyklovaných materiálov.

 

NOVÉ HYBRIDNÉ POHONNÉ JEDNOTKY

 

Duster HYBRID 140: Táto pohonná jednotka vychádza z osvedčených technológií Skupiny Renault a kombinuje benzínový motor s elektromotorom a elektrifikovanou automatickou prevodovkou. Tento systém umožňuje až 80 % jazdy v meste v elektrickom režime a znižuje spotrebu paliva až o 20 % v kombinovanom cykle.
Duster TCe 130: Kombinuje benzínový motor novej generácie s ľahkým 48V hybridným systémom, čo znižuje spotrebu paliva a emisie CO2 približne o 10 %. Ponúka vyšší výkon a plynulejšiu jazdu.
Duster ECO-G 100: Využíva dvojpalivový systém benzín/LPG, čo zaručuje nižšie emisie CO2 a dlhý dojazd. Prepínanie medzi palivami je pohodlné a okamžité. Ponúka dojazd až 1 300 km vďaka dvom nádržiam s kombinovaným objemom takmer 100 litrov: 50 litrov benzínu a 50 litrov LPG (inštalované pod podlahou batožinového priestoru, čím sa zachováva jeho objem).