Renault Duster sa vracia do Indie ako legenda SUV

Renault Duster sa po rokoch vracia na indický trh. Ikonický model, ktorý pred viac ako desaťročím definoval segment dostupných SUV, má opäť zaujať zákazníkov moderným dizajnom, technológiami a výkonom. Francúzska automobilka tým potvrdzuje svoj záväzok voči jednému z najdynamickejších trhov sveta.

 

Renault Duster opäť oživí segment SUV v Indii

 

Renault oznámil veľký návrat svojho bestselleru Duster do Indie. Tento model, z ktorého sa v krajine predalo viac než 200 000 kusov, sa stal symbolom spoľahlivosti a dobrodružstva. Ako uviedol Stéphane Deblaise, CEO Renault India, cieľom je nadviazať na dedičstvo originálu a priniesť ho do súčasnosti s novým dizajnom a pokročilými technológiami.

„Renault Duster nie je len meno, je to skutočná legenda. Symbol dobrodružstva, spoľahlivosti a inovácií. Jeho návrat ukazuje náš záväzok voči indickému trhu a túžbu ponúkať vozidlá, ktoré spĺňajú potreby našich zákazníkov,“ uviedol Deblaise.

 

Duster – priekopník segmentu B+ SUV

 

India patrí medzi najrýchlejšie rastúce automobilové trhy na svete – v roku 2024 vzrástol o 7 % a stal sa tretím najväčším trhom globálne. Model Duster, uvedený v Indii už v roku 2012, bol prvým SUV svojho druhu a prakticky vytvoril segment B+ SUV, ktorý dnes tvorí štvrtinu tamojšieho predaja. Auto sa v Indii stalo viac než len dopravným prostriedkom – bolo symbolom ambície, úspechu a slobody.

Celkovo sa po svete predalo takmer dva milióny kusov Dusteru vo vyše stovke krajín, čo z neho robí jeden z najúspešnejších modelov v histórii značky Renault.

 

Renault Duster sa bude vyrábať v Chennai

 

Nový Renault Duster sa bude montovať v závode Chennai (RNAIPL), ktorý sa stane piatym výrobným uzlom značky mimo Európy – popri závodoch v Latinskej Amerike, Južnej Kórei, Turecku a Maroku. Tento krok zapadá do stratégie medzinárodnej expanzie Renaultu, zameranej na posilnenie výroby na kľúčových rozvíjajúcich sa trhoch.

 

Silné meno s globálnym odkazom

 

Podľa Sylvie Dos Santos, riaditeľky pre stratégiu názvov značky Renault, návrat mena Duster nie je náhodný.
„Rozhodli sme sa využiť meno Duster, pretože ide o silný a ikonický názov, ktorý je súčasťou histórie značky Renault v Indii. Je ľahko vysloviteľný a zapamätateľný v akomkoľvek jazyku. Duster pochádza z anglického slova ‘dust’ – prach – a odkazuje na prašné cesty, po ktorých dokáže jazdiť,“ vysvetlila Dos Santos.
Renault tak stavil na meno, ktoré si vybudovalo povesť spoľahlivého a robustného SUV schopného zvládnuť aj náročné terény.

Návrat modelu Renault Duster do Indie je viac než len obnovenie výroby – ide o symbolické gesto návratu ku koreniam úspechu. Spojením tradície a moderných technológií sa automobilka snaží osloviť novú generáciu vodičov, ktorí hľadajú dobrodružstvo aj spoľahlivosť v jednom balení.