Renault Duster sa po rokoch vracia na indický trh. Ikonický model, ktorý pred viac ako desaťročím definoval segment dostupných SUV, má opäť zaujať zákazníkov moderným dizajnom, technológiami a výkonom. Francúzska automobilka tým potvrdzuje svoj záväzok voči jednému z najdynamickejších trhov sveta.
Renault Duster opäť oživí segment SUV v Indii
Renault oznámil veľký návrat svojho bestselleru Duster do Indie. Tento model, z ktorého sa v krajine predalo viac než 200 000 kusov, sa stal symbolom spoľahlivosti a dobrodružstva. Ako uviedol Stéphane Deblaise, CEO Renault India, cieľom je nadviazať na dedičstvo originálu a priniesť ho do súčasnosti s novým dizajnom a pokročilými technológiami.
„Renault Duster nie je len meno, je to skutočná legenda. Symbol dobrodružstva, spoľahlivosti a inovácií. Jeho návrat ukazuje náš záväzok voči indickému trhu a túžbu ponúkať vozidlá, ktoré spĺňajú potreby našich zákazníkov,“ uviedol Deblaise.
Duster – priekopník segmentu B+ SUV
India patrí medzi najrýchlejšie rastúce automobilové trhy na svete – v roku 2024 vzrástol o 7 % a stal sa tretím najväčším trhom globálne. Model Duster, uvedený v Indii už v roku 2012, bol prvým SUV svojho druhu a prakticky vytvoril segment B+ SUV, ktorý dnes tvorí štvrtinu tamojšieho predaja. Auto sa v Indii stalo viac než len dopravným prostriedkom – bolo symbolom ambície, úspechu a slobody.
Celkovo sa po svete predalo takmer dva milióny kusov Dusteru vo vyše stovke krajín, čo z neho robí jeden z najúspešnejších modelov v histórii značky Renault.
Renault Duster sa bude vyrábať v Chennai
Nový Renault Duster sa bude montovať v závode Chennai (RNAIPL), ktorý sa stane piatym výrobným uzlom značky mimo Európy – popri závodoch v Latinskej Amerike, Južnej Kórei, Turecku a Maroku. Tento krok zapadá do stratégie medzinárodnej expanzie Renaultu, zameranej na posilnenie výroby na kľúčových rozvíjajúcich sa trhoch.
Silné meno s globálnym odkazom
Podľa Sylvie Dos Santos, riaditeľky pre stratégiu názvov značky Renault, návrat mena Duster nie je náhodný.
„Rozhodli sme sa využiť meno Duster, pretože ide o silný a ikonický názov, ktorý je súčasťou histórie značky Renault v Indii. Je ľahko vysloviteľný a zapamätateľný v akomkoľvek jazyku. Duster pochádza z anglického slova ‘dust’ – prach – a odkazuje na prašné cesty, po ktorých dokáže jazdiť,“ vysvetlila Dos Santos.
Renault tak stavil na meno, ktoré si vybudovalo povesť spoľahlivého a robustného SUV schopného zvládnuť aj náročné terény.
Návrat modelu Renault Duster do Indie je viac než len obnovenie výroby – ide o symbolické gesto návratu ku koreniam úspechu. Spojením tradície a moderných technológií sa automobilka snaží osloviť novú generáciu vodičov, ktorí hľadajú dobrodružstvo aj spoľahlivosť v jednom balení.








