Vodíková Tatra je určená do najťažších podmienok, napríklad do povrchových baní. Vznikla na základe tretej generácie modelového radu Tatra Force. V prototype je použitý trakčný synchrónny elektromotor s permanentnými magnetmi s trvalým výkonom 480 kW a tým maximálnym až 580 kW, ktorý disponuje krútiacim momentom 2 300 Nm. Dva palivové články majú každý maximálny výkon 100 kW, pričom trakčné batérie s celkovou kapacitou 171 kWh využívajú technológiu Li NMC.

Vodíková Tatra bude dávať zmysel, pretože aj Slovensko je súčasťou strategického plánu rozvoja vodíkových čerpacích stanic skupiny ORLENUnipetrol.


Celý článok nájdete tu:



Tatra Force e-Drive: Vodíková Tatra je realitou. Prejde až 400 km - Magazín - Auto - Pravda


Tatra Force e-Drive: Vodíková Tatra je realitou. Prejde až 400 km - Magazín - Auto - Pravda

Na konferencii H2 Fórum v Ostrave predstavila kopřivnická Tatra dlho avizovaný prototyp vodíkového nákladného vozidla s celkovou hmotnosťou 45 ton.



Zdroj: https://auto.pravda.sk/magazin/clanok/686016-tatra-force-e-drive-vodikova-tatra-je-realitou-prejde-az-400-km/