Škoda má síce dlhú, ale nie bohatú históriu športových modelov. Je fakt, že prvý športový model Škoda RS prišiel už takmer pred pol storočím, a v starom režime ich mali niekoľko, zďaleka nie všetky mali štítok RS a zďaleka nie všetky sa dali považovať za športové. Ba dokonca, väčšina z nich nespĺňala ani základné kritériá pre športové autá s výnimkou tvarov karosérie. V novom tisícročí je u nás Škoda RS väčší pojem, ale ani tu nie je možné hovoriť o športových autách. Keď sa pozrieme na základné parametre modelu Škoda Enyaq RS Coupé ako max. výkon 300 k čizrýchlenie na stovku za 6,5 sekundy, znie to lákavo. Športové auto však zďaleka nedefinujú len schopnosti v priamom smere. Podrobne sme preto preverili, či historicky najvýkonnejšia škoda má titul RS oprávnene a či je pri hmotnosti 2,3 tony možné hovoriť o športovosti.

Škoda Enyaq RS coupe :
čas TS trať – 0.56.5
Hluk pri 130 km/h – 65.0 dB
3mix spotreba – 18.3 kWh/100km

Partner videa: https://www.az-pneu.sk/

web: https://www.topspeed.sk/
fb: https://www.facebook.com/topspeed.sk
instagram: https://www.instagram.com/topspeed.sk/

#skoda #enyaq #skodars